بازدید 4990

علاج درد مردم در کدام فهرست است؟

به نظر می رسد اصولگریان بیش از هر فهرست دیگری به مساله معیشت و اقتصاد توجه داشته و یک سوم از لیست خود را از میان چهره های اقتصادی با تجربه و جوان انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۵۷۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 24 February 2016
رهبر انقلاب صبح امروز در آخرین دیدار قبل از انتخابات روز جمعه در رابطه با مجلس مورد نظر مردم اشاره کردند: «ملت ایران مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد ...» این گزاره عقلی بی شک اصلی ترین شاخص برای مردم در رای به نامزدهای انتخاباتی است. مردم دنبال نماینده ای هستند که بتواند اندکی از مشکلات مردم را بکاهد. حال سوال اینجاست درد جامعه ما چیست؟
 
در شرایط کنونی معیشت و مشکل اقتصاد اصلی ترین درد جامعه ما باشد. طبق آخرین آمارهای وزارت کار شهر تهران نزدیک به 6 میلیون 978 هزار جوان در سن کار دارد که هیچ شغلی ندارند. در فضای سنگین رکود اقتصادی نزدیک به 25 هزار کودک تهرانی مجبور هستند کار کنند و در فضای دود گرفته شهرها سالانه 109 هزار بیمار قلبی  جان خود را از دست می دهند. و در کنار این امارهای تلخ باید به رقم 2 و نیم میلیون زن سرپرست خانوار اشاره کرد. این آمارها سیاه نمایی نیست بلکه گوشه ای از لیست بلند دردهای مردم است که تقریبا همه آنها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در گرو اقتصاد است.
حال در میان برنامه های رنگارنگ چهره های انتخاباتی، در لابلای پوستر های جذاب فهرست های سیاسی و در پشت پرده حمایت چهره های مطرح ورزشی و هنری از جناح های مختلف؛ کدام جریان برای اقتصاد برنامه دارد؟
 
هرچند که حضور چهره های اقتصادی یا نامزدهایی با تجارب صنعتی و نفتی نمی تواند ملاک دقیقی برای رویکرد فهرست های انتخاباتی باشد اما مقایسه چهره های حاضر در لیست های انتخاباتی از اختلاف فاحش رویکرد فهرست های انتخاباتی دارد.

برای مثال لیست اصلاحات فقط از میان 30 چهره معرفی شده فقط یک نامزد با رویکرد اقتصادی دارد که او همزمان عنوان «جوان ترین نامزد» این فهرست را یدک می کشد. در میان فهرست صدای ملت اوضاع بهتر است و از چهره های با تجربه ای در حوزه اقتصاد استفاده شده است. اما به نظر می رسد اصولگریان بیش از هر فهرست دیگری به مساله معیشت و اقتصاد توجه داشته و یک سوم از لیست خود را از میان چهره های اقتصادی با تجربه و جوان انتخاب کرده اند.

حال باید دید مردم علاج درد خود را در کدام فهرست انتخاباتی پیدا می کنند و مجلس آینده تا چه اندازه غم معیشت و نان مردم را دارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار