بازدید 7227

بادامچیان: یادگار امام احراز صلاحیت نشد نه رد

وی هم‌چنین در رابطه با عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی اظهار کرد: برخی‌ می‌گویند ایشان رد صلاحیت‌ شده اند اما این بی احترامی یادگار امام (ره) و خانواده بنیان گذار انقلاب است چرا که چنین ادعایی درست نیست. ایشان در انتخابات ثبت‌نام کردند و چون در آزمون شرکت نکردند به دلیل عدم حضورشان صلاحیتشان توسط شورای نگهبان احراز نشد و به این ترتیب ایشان رد صلاحیت نشدند بلکه از کاندیداتوری انصراف دادند.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 20 February 2016
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت و نوه امام (ره) در درون نظام هستند و به ملت تعلق دارند.

به گزارش ایسنا اسد الله بادامچیان صبح امروز در نشست خبری خود در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جامعه مدرسین نسبت به حضور علی لاریجانی در لیست خود به جمع بندی رسیده است اظهار کرد: جامعه مدرسین نسبت به حضور علی لاریجانی در لیست خود به جمع بندی رسیده و ما نیز به عنوان حزب موتلفه تابع نظرات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستیم.

وی افزود: من در جلسه‌ای از آقای لاریجانی شنیدم که به من گفت که چون رئیس مجلس هستم درست نیست وارد جمع های سیاسی شوم.

این عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس آینده باید درباره ثبت‌نام ها به همه جوانب توجه داشت اظهار کرد: من به عنوان کسی که از اوایل انقلاب در نظام حضور داشته ام از رسانه ها بابت هوشمندی شان در امر انتخابات و کارهای شایسته ای که انجام داده اند تشکر می کنم امیدوارم مردم نیز با هوشمندی انتخابات را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ویژگی های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای کاندیداهای اصلح در انتخابات پیش رو در هفتم اسفندماه اظهار کرد: همانطور که رهبری تاکید کردند باید به افراد پاک ، شجاع، هوشمند و انقلابی رای بدهیم. تا کسانی که وارد مجلس شوند که بتوانند نظام را در بخش قانونگذاری اداره کنند.

بادامچیان با اشاره به اینکه رای مردم چه منفی و چه مثبت باشد باید با تحمل مسئولان همراه شود، اظهار کرد: مردم هر کسی را انتخاب کنند چه مثبت و چه منفی باید تحمل کرد و اگر بنی صدر هم باشد باید وی را تا زمانی که قانون درباره اش تصمیم بگیرد تحمل کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: در این دوره ماهیت خبرگان در موقعیت حساس کنونی جهان که باعث شده است گروهکی مثل داعش اسلام را متحجر نشان دهد و از سویی وقوع بیداری اسلامی در سایر کشورها باعث دو چندان شدن اهمیت این موقعیت شده است.

این عضو حزب موتلفه اسلامی هم‌چنین با اشاره به مسأله احراز صلاحیت ها برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: مسأله احراز صلاحیت‌ها دارای یک صورت خاص در مجلس شورای اسلامی و یک صورت خاص دیگر برای مجلس خبرگان رهبری است. به صورتی که هر مجتهدی نمی‌تواند مجتهد عضو خبرگان رهبری باشد و به همین دلیل رعایت حقوق داوطلبان و احراز صلاحیت ها برای شورای نگهبان کار مشکلی می‌شود و در کنار آن نیز مسائل سیاسی فراوانی‌ هم وجود دارد.

بادامچیان هم‌چنین با بیان اینکه دو فهرست جامعه مدرسین وروحانیت با هم دارای تفاوت هایی هستند اظهار کرد: این تفاوت‌ها به علت این است که یک جامعه سیاسی ، جدی ،پویا و دینی چنین مسائلی را هم به دنبال دارد.

وی هم‌چنین در رابطه با عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی اظهار کرد: برخی‌ می‌گویند ایشان رد صلاحیت‌ شده اند اما این بی احترامی یادگار امام (ره) و خانواده بنیان گذار انقلاب است چرا که چنین ادعایی درست نیست. ایشان در انتخابات ثبت‌نام کردند و چون در آزمون شرکت نکردند به دلیل عدم حضورشان صلاحیتشان توسط شورای نگهبان احراز نشد و به این ترتیب ایشان رد صلاحیت نشدند بلکه از کاندیداتوری انصراف دادند.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به حساسیت جدی استکبارجهانی نسبت به انتخابات خبرگان گفت:‌ آن‌ها می کوشند که در مجلس خبرگان نفوذی بفرستند و مدام می‌گویند که به فلانی رای دهید و به دیگری رای ندهید و این نشان می‌دهد که آن‌ها به بن بست رسیده اند و برای محقق شدن اهدافشان به هر چیزی چنگ می اندازند.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه با حضورجامعتین جریان اصول گرایی مشکلی نخواهد داشت اظهار کرد: حضور چنین نهادهایی می‌تواند به عنوان حجت شرعی باشد و لیست این دو نهاد نیز تقریبا در تمام استان ها به غیر از لرستان، کردستان و گلستان که به دلیل عدم معرفی به اجماع نرسیدند و گفتند خبرگانی که بوده‌اند خودشان تصمیم گیری کنند، یکی است.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ تبلیغات برای کاندیداهای جامعتین این است که از لحاظ مالی با توجه به گرانی‌هایی که وجود دارد تنها در حد لازم می‌توانیم به تبلیغات بپردازیم.

بادامچیان هم‌چنین با اشاره به حضور نداشتن علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: آقای لاریجانی در لیست جامعه مدرسین حضور دارند اما افراد هم فکر او در لیست اصلاح‌طلبان وجود ندارند و لاریجانی نیز با جبهه پایداری به شدت در اختلاف هستند هر چند که ما بنا به وظیفه خود می کوشیم آن‌ها رابه هم نزدیک کنیم و یا حداقل وارد دعوای آن‌ها نشویم.

این عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: انتخابات هر چیزی را که جامعه مدرسین قم بگویند مورد قبول ما هم هست و جامعه مدرسین با حضور آقای لاریجانی در لیست انتخاباتی خود در قم به جمع بندی رسیده است.

وی هم‌چنین با اشاره به جلسه خود با علی لاریجانی پیش از انتشار لیست های انتخاباتی اظهار کرد: در جلسه ای آقای لاریجانی به من گفت که به واسطه آن که رئیس مجلس هستند درست نیست که وارد جلسات تائیده برای لیست های انتخاباتی شوند اما هر چه جامعتین بگویند من با آن نظر همراه خواهم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار