بازدید 3711
آیت‌الله‌علوی:

راهپیمایی 22 بهمن اوج وفاداری مردم به نظام بود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در آستانه انتخابات گاها از سوی برخی مجالس ضد نظام گرفته می شود، تأکید کرد: برای برپایی این انقلاب و نظام خون هزاران نفر ریخته شده است؛ اما بیگانگان تلاش می کنند این نعمت بزرگ را از بین ببرند.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 17 February 2016
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در آستانه انتخابات گاهااز سوی برخی مجالس ضد نظام گرفته می شود، تأکید کرد: برای برپایی این انقلاب و نظام خون هزاران نفر ریخته شده است؛ اما بیگانگان تلاش می کنند این نعمت بزرگ را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از بسیجیان تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران و همچنین بسیجیان هوا فضای سپاه پاسداران امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله سیدعبدالله علوی گرگانی با این استاد برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ابتدای این دیدار با بیان این که باید موعظه ها را با گوش دل پذیرفت، اظهار داشت: در قرآن کریم هم به این مطلب اشاره شده است؛ قرآن می فرماید مطالب این کتاب برای کسانی تذکر است که قلب و گوش او همراه با هم است اما اگر فقط گوش ظاهر به سخنی بدهید می شود مثل افرادی که پیامبر برای آن ها موعظه می کرد اما وقتی از مسجد بیرون می رفتند می گفتند این شخص چه می گفت؟ که خدا در قرآن آنها را سرزنش کرده می فرماید: دلهای این افراد مهر خورده است و هرچند نفس و زبان پیامبر پاک و مطهر بود اما در دلهای آن ها اثر نمی گذارد.

 

وی با بیان این که در زمان پیامبر افرادی تهمت های فراوانی به او می زدند و او را شاعر و دیوانه می خواندند، تصریح کرد: امروز هم  گروه هایی هستند که افراد موعظه پذیر از عالم دینی را مسخره می کنند؛ بنابراین باید خدا را شکر کرد که اهل انقلاب، ایمان و ارادتمند به رهبری و مرجعیت هستید و از آن ها حرف شنوی دارید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در تبیین علاقه وافر خدا به بندگانش تأکید کرد: این محبتی که در دل است اثر زیادی دارد؛ همانطور که خدا به پیامبرش فرمود: من آن قدر برخی بندگانم را دوست دارم که دلم می خواهد فراوان صدای او را بشنوم و به همین خاطر حاجت او را نمی دهم.

 

وی ابراز داشت: در قرآن بیان می شود که اهل تقوا و ایمان هم گاهی گناه می کنند ولی فرق آنها با افراد دیگر در این است که این افراد در هنگام گناه ناراحت می شوند و غم و درد در قلب آنها به وجود می آید و خود را سرزنش می کنند و دیگر سراغ آن عمل نمی روند؛ چون انسان است و گاهی فریب می خورد و به مجالس غیر دینی پای می گذارند ولی سریع برمی گردند و توبه می کند و این ارزش زیادی دارد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: حضرت در این روایت می فرماید هرکس پای سخنرانی گوینده بنشیند مشغول عبادت است؛ اگر گوینده حرف خدا را بزند شما مشغول عبادت خدا هستید و اگر آن شخص از شیطان سخن می گوید شما هم مشغول عبادت شیطان هستید، بنابراین باید مواظب باشید که به هر مجلسی پای نگذارید چرا که در همین کشورها خیلی جلسات ضد دین و رهبری گرفته می شود که نباید به این مجالس رفت و اگر خدایی ناکرده به این گونه جلسه ها رفتید سریع پشیمان شوید چون این حدیث امام صادق است که از فرد مؤمن با هوش هیچگاه از یک روزنه ای که از مار یا عقربی نیش خورد دیگر از آن روزنه آسیب نمی بیند.

 

وی با بیان این که در آستانه انتخابات گاها از سوی برخی مجالس ضد نظام گرفته می شود، تأکید کرد: برای برپایی این انقلاب و نظام خون هزاران نفر ریخته شده است؛ اما بیگانگان تلاش می کنند این نعمت بزرگ را از بین ببرند هرچند مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن ارادت خود به نظام را نشان دادند به همین خاطر من هیچگاه نمی گویم بیایید در انتخابات شرکت کنید چون مردم ما نجیب هستند و با اشاره بزرگان دین و رهبر خود در این عرصه حاضر هستند و ما نیز همیشه بعد از انتخابات از حضور مردم تشکر می کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی