بازدید 4214
در میزگرد سیاسی دانشجویی مطرح شد؛

افراط جنبش دانشجویی سد راه شور سیاسی

بعدازظهر چهارشنبه «میزگرد سیاسی تبیین شاخصه های مجلس مطلوب» با حضور نمایندگان دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و شاخصه های مجلس مطلوب در آن بررسی شد.
کد خبر: ۵۶۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 17 February 2016
بعدازظهر چهارشنبه «میزگرد سیاسی تبیین شاخصه های مجلس مطلوب» با حضور نمایندگان دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و شاخصه های مجلس مطلوب در آن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر چهارشنبه «میزگرد سیاسی تبیین شاخصه های مجلس مطلوب» با حضور سعید احدیان دبیر کل آرمان خواهان واقع بین، مصطفی باقرزاده، فعال دانشجویی، مجید خرمی، عضو شورای مرکزی حزب ندا خراسان، امیرحسین نوربخش، فعال اصلاح طلب در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

مصطفی باقرزاده، فعال دانشجویی در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر باید جایگاه ایران را  در عرصه خارجی شناخت و با رصد دقیق وضعیت فعلی به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی نگاه کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری توجه به خطرات پیش رو را مورد تاکید قرار داد و افزود: درهمین راستا فردی که به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کند باید منظومه فکری اش در چارچوب انقلاب اسلامی و رهبری شکل گرفته شده باشد.

باقرزاده ادامه داد: تمامی دولت ها کارهای بسیار بزرگی کردند اما در هر دولتی اشکالاتی وجود داشته که در همین راستا مجلس ها نیزموفقیت ها و ضعف هایی داشته اند.

وی با بیان اینکه امروز ایران درحال تعریف کردن موقعیت خود در عرصه جهانی است، خاطرنشان کرد: براساس مطالب منتشر شده روزنامه های آمریکایی «ایران در حال حاضر در مرکزیت یک نظم نوین در منطقه قرار دارد که مرکز این نظم سوریه بوده و کلید این مرکز نیز در دست ایران است».

فعال دانشجویی ابراز کرد: امروز معیشت و اقتصاد از مهمترین مسائل کشور است که باید برنامه ریزی های لازم و جدی در این زمینه انجام شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا مجلس آینده نیازمند نماینده ای است که  شاخصه های پیشرفت در تفکر او در چارچوب انقلاب و سخنان مقام معظم رهبری شکل گرفته باشد.

مجید خرمی، عضو شورای مرکزی حزب ندا خراسان نیز در این نشست اظهار کرد: درخصوص مجلس شورای اسلامی ابتدا باید وظایف یک نماینده تبیین شود.

وی با اشاره به نبود یک تحزب واقعی در جامعه افزود: بهترین الگو برای رفع مشکلات کشور سخنان مقام معظم رهبری است.

خرمی با بیان اینکه نبود تحزب در جامعه موجب وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به بدنه کشور در هشت سال دولت قبلی شده است، عنوان کرد: امروز بحث حفظ  استقلال و نگاه عدالت ورزی  بسیار مهم است که مجلس آینده باید آنها را به جای نخست خود برگردانند.

وی عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری  را راهکار برطرف شدن آسیب هایی دانست که به کشور وارد شده است.

از باند بازی باید دوری کرد

امیرحسین نوربخش، فعال اصلاح طلب نیز در این نشست ابراز کرد: در حال حاضر نظام مجلسی ایران، تک مجلسی است  و کشور به صورت نیمه ریاستی و پارلمانی اداره می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهایی مانند ایران سخنان رهبران آنها بسیار مهم است، افزود: متاسفانه برخی جناح ها در چیدن لیست ها و ائتلاف ها لابی هایی انجام می دهند که امیدواریم در این دوره شاهد آن نباشیم و احزاب ما تبدیل به محل باندبازی نشود.

وی ادامه داد: امیدوارم مجلس آینده شبیه کلاس اول دبستان نباشد، چرا که نماینده شاکله ملت است و باید در حقیقت نمایندگی کند.

فعال اصلاح طلب با اشاره به افراد رد صلاحیت شده عنوان کرد: امروز صحبت طبقه شهرنشین ایران این موضوع است که ما مدارک علمی و رزومه خوبی داریم چرا در اداره کشور کنار زده می شویم.

وی گفت: آنچه که در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است به صحنه آمدن مردم  است تا یک تنفس دموکراتیک در جامعه شکل بگیرد.

افراط جنبش دانشجویی سد راه شور سیاسی

سعید احدیان، دبیر کل آرمان خواهان واقع بین در پاسخ به سخنان فعال اصلاح طلب اظهار داشت: بخشی از مشکل نبود شور سیاسی در جامعه امروز به افراط جنبش دانشجویی دهه ۷۰ و سال ۸۸ برمی گردد.

وی اضافه کرد: مجلسی که زمانی مدرس در برابر یک مسیری کلا می ایستاد یا فردی مانند مصدق و آیت الله کاشانی می توانستند در مقابل استکبار زمان خود بایستند نشان این بود که مجلس در جایگاه خود و در راس امور قرار دارد لذا وضعیت امروز کشور ناشی از نمایندگان مجلس بوده و به نظام و انقلاب مربوط نمی شود.

احدیان ابراز کرد: یکی از نکته های مهم هشت سال دولت احمدی نژاد بودجه نفتی بود که متاسفانه به درستی از آن استفاده نشد و مجلس در آنجا واکنش لازم را نشان نداد و امروز نتیجه آن را مشاهده می کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر جبهه اصولگرا نسبت به جریان اصلاحات دو نگرانی جدی دارد، نخست اینکه فضای سیاست زدگی را دوباره به جامعه برگدانند و موضوعات کم اهمیت دوباره در صدر موضوعات قرار داده شود.

دبیرکل آرمان خواهان واقع بین تصریح کرد: نگرانی بعدی تغییر رویکرد استکباز ستیزی به عنوان یکی از اصول مکتب امام راحل (ره) در جریان اصلاح طلب است که چه عاقبت و سرانجامی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه البته نقدهایی به بخشی از جناح اصولگرایی وارد است مانند ترجیح سلایق شخصی به منافع ملی اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم باید هر دولتی که مستقر می شود از آن حمایت کنیم حتی باید از دست گذاشتن بر نقطه ضعف های کوچک آن نیز پرهیز شود تا دولت بتواند بر اهداف و اقدامات اصلی خود متمرکز شود.

مجلس در راس امور دیده نشد

عضو مرکزی حزب ندا خراسان در بخش دوم سخنان خود عنوان کرد: بنده نیز در نوبت نخست که  آقای علی مطهری رد صلاحیت شد احساس نگرانی کردم اما خوشبختانه در مرحله بعد صلاحیت ایشان تایید شد تا فضای انتقاد باز بماند.

وی ادامه داد: بنده نیز اعتقاد دارم اتفاقاتی که در هشت سال دولت قبل افتاد بخش زیادی از آن ناشی از عملکرد افرادی است که مجلس را در راس امور ندیدند.

خرمی تاکید کرد: متاسفانه مجلس ششم در زمانیکه دولت با نفت بشکه ۸ دلار کشور را اداره می کرد آنقدر در بحث تبلیغاتی اشتباه عمل کردند و بزگنمایی سیاسی کردند که عملکرد های دولت به خوبی دیده نشد؛ بهتر بود مجلس ششم به جای پرداختن به مسائل بی اهمیت به خدمات دولت می پرداختند.

وی در خصوص استکبار ستیزی جریان اصلاح طلب عنوان کرد: قطعا کشور یک اصولی دارد؛ زمانی امام  راحل (ره) گفتند با عربستان رابطه نداشته باشیم، اما امروز داریم لذا ارتباط با کشورها باید در مقطع زمانی خاص خودش بحث شود.

وی گفت: متاسفانه در بحث برجام یک اتفاق خوبی افتاد و این برنامه به تصویب رسید اما پس از آن شاهد شکل گیری هجمه های تبلیغاتی و بحث های آمار و ارقام اشتباه در ارتباط با عملکرد دولت هستیم.

عضو مرکزی حزب ندا خراسان رضوی بیان کرد: اگر قرار است با عدالت به عملکرد دولت نگاه کنیم، دولت فعلی نیز نقاط ضعفی دارد اما در دولتی که نام اصولگرایی را یدک می کشید آقای احمدی نژاد سازمان برنامه ریزی را منحل کرد.

 دبیرکل آرمان خواهان واقع بین در نوبت دوم سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه مجلس ششم نتایج قابل دفاعی ندارد، البته آقای خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری خود در خصوص بحث اقتصادی وقتی فهمید مسیر اصلاح طلب دارد اشتباه می کند؛ اقدامات زیادی را در راستای تصحیح انجام شد که در این راستا مجلس مانع دولت شد و بیشتر به مسائل سیاسی متمرکز بود که این ضعف های جدی آن مجلس است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل