بازدید 16415
۳

خلاقیت در ساخت سفال‌های مینیاتوری

ظروف سفالی، شاید یکی از نخستین ظروف دست ساز بشر باشند. هر قدر تمدن بشر شکوفاتر شد، طرز ساخت، شکل و ابعاد این ظروف نیز تفاوتی چشمگیرتر یافت.
کد خبر: ۵۶۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 16 February 2016
ظروف سفالی، شاید یکی از نخستین ظروف دست ساز بشر باشند. هر قدر تمدن بشر شکوفاتر شد، طرز ساخت، شکل و ابعاد این ظروف نیز تفاوتی چشمگیرتر یافت.

به گزارش ایلنا، جون آلمیدا (Jon Almeda)، هنرمندی خوش ذوق و مبتکر است که از مدت‌ها پیش به هنر سفالگری روی آورده و اکنون دستاوردهای جدید خود را در این زمینه، درمعرض دید عموم قرار داده است. تخصص جدید او ،ساخت این ظروف در ابعاد مینیاتوری 2.54 سانتیمتر است، این در حالی است که او سفالگری را با ساخت ظروفی به مراتب بزرگ‌تر آغاز کرده بود.

او اشاره می‌کند که وقتی یک بار به کتابفروشی مراجعه کرده بود، کتابی توجهش را به خود جلب کرد که عنوان آن "خلاقیت در ساخت سرامیک‌های مینیاتوری" بود. کتابی که نقشی مهم در موفقیت امروز او دارد.

او در وبسایت خود می‌نویسد: کار کردن روی ظروفی در این حد کوچک، به من در تمرکز بیشتر روی شکل و فرم، کمک شایانی می‌کند. کاری که نیازمند دقت ، تفکر زیاد و البته عنصر خلاقیت است.

نسخه‌های مینیاتوری آثار آلمیدا، شباهتی تام به نمونه‌های بزرگ‌تر خود دارند، اما به قدری کوچکند که روی یک مداد سوار شده یا داخل یک قوطی کبریت جای می‌گیرند. البته اسباب و لوازم خاصی نیز برای ساخت ظروفی این چنینی مورد نیاز است. از جمله چرخ کوزه‌گری که مناسب با این ابعاد کوچک باشد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
درود بر این هنرمند .
منم میخوام
وای جچه کوچولو ان....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان