بازدید 17475
۲

سوختگی شدید زن‌باردار در اتاق عمل

در پی انتشار خبر سوختگی شدید زنی که برای انجام عمل جراحی سزارین در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود، وزیر بهداشت که در شیراز به سر می‌برد، بلافاصله پس از اطلاع دستور رسیدگی فوری و تحقیق از مسئولان و دست‌اندرکاران را صادر کرد.
کد خبر: ۵۶۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸ 16 February 2016
در پی انتشار خبر سوختگی شدید زنی که برای انجام عمل جراحی سزارین در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود، وزیر بهداشت که در شیراز به سر می‌برد، بلافاصله پس از اطلاع دستور رسیدگی فوری و تحقیق از مسئولان و دست‌اندرکاران را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عصر امروز خبری با این مضمون دست به دست می شد؛ مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش در اتاق عمل دچار سوختگی شد و به کما رفت و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند. اتفاقی تلخ در بیمارستان نیروهای مسلح چمران تهران موجب شد مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان و ریه شود و به کما برود.

این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق ترکیبی از گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیترو (N2O) که اشتباهاً به جای گاز تنفسی بیهوشی به او وصل شده بود، به کما رفت و دچار سوختگی شدید شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متاسفانه قصوری صورت گرفته است و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند اما هنوز دلیل قطعی این اتفاق در حال بررسی است.

کپسول گازهای مورد استفاده در اتاق‌های عمل به منظور جلوگیری از این گونه اشتباهات، هر کدام رنگ خاصی دارند ولی در این مورد حتما کوتاهی شده است و مشخص نیست این کپسول ها اساسا اشتباه پر شده یا سهوا اشتباهی به بیمار وصل شده است.

مادر دوقلوها بعد از اینکه از کما بیرون آمد از ناحیه ریه و مجاری تنفسی دچار مشکل حاد است

اکنون باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده است؛  در پی انتشار خبر سوختگی شدید زنی که برای انجام عمل جراحی سزارین در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود، وزیر بهداشت که در شیراز به سر می‌برد، بلافاصله پس از اطلاع دستور رسیدگی فوری و تحقیق از مسئولان و دست‌اندرکاران را صادر کرد.

27 دی ماه اتفاقی تلخ در بیمارستان نیروهای مسلح چمران تهران که هنوز علت آن روشن نیست ، موجب شد مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان و ریه شود و به کما برود.

دکتر سید حسن هاشمی به معاون درمان وزارت بهداشت دستور داد بلافاصله مراحل و دلایل وقوع حادثه مذکور را پیگیری کرده و گزارش آن را سریعاً به شخص وزیر اطلاع دهد.

بر این اساس دکتر محمد آقاجانی شخصا برای بررسی حادثه به بیمارستان نیروهای مسلح چمران رفته و حادثه در دست بررسی است.

شایان ذکر است که معاون درمان وزارت بهداشت در جریان این ماجرا و پیگیر شرایط و وضعیت بیمار بوده و برای علت یابی حادثه بررسی ها و مکاتبات و بازرسی صورت گرفته اما نکته مهم اینجاست که وزیربهداشت بعد از یک ماه متوجه این اتفاق ناگوار شده و خودش جای سوال دارد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲
در حاشیه...
تلگرام و اینترنت رو تو بیمارستان ها تعطیل کنن، از ان مشکلات پیش نمیاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان