بازدید 41016
بسته خبری «تابناک»؛

20 واژه پرکاربرد دربیانات رهبرانقلاب/ روحانی درخواست حکم حکومتی کرد؟/ دلیل حائری برای پایان خانه‌نشینی احمدی‌نژاد/ لیست اصلاح‌طبان تهران

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «شریعتمداری در کنار کمونیست‌ها!»، «اظهاراتی که پرونده مایلی کهن را سنگین کرد»، « عرضه نرم‌افزار مقابله با گشت ارشاد!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 09 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


پیش‌بینی اصلاح‌طلبانه از انتخابات سخت 1396

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران در گفت و گو با نامه نیوز، درباره انتخابات هفت اسفند و روند تایید و رد صلاحیت ها با بیان اینکه در احراز صلاحیت ها به اصلاح طلبان ظلم بزرگی شد، گفته: اصلاح طلبان قطعا در بیش از نیمی از استان‌ها فهرست کامل ارائه خواهند کرد. ناصری افزوده: از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید بارها در مصاحبه هایم به این نکته اشاره کرده ام که دولت برای حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود باید یک برنامه مدون ارائه کند و گرنه رای آوردن مجدد حسن روحانی در انتخابات سال 96 سخت خواهد شد. هر چند اجرای برجام و توافقنامه جامع هسته ای برگ زرینی بود بر کارنامه این دولت اما نباید تمام نگاه ها را فقط به سمت سیاست خارجی معطوف کرد و از حوزه های دیگر غافل شد.


منطق حائری شیرازی برای ضرورت پایان خانه‌نشینی احمدی‌نژاد

آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه سابق شیراز در کنفرانسی خبری که روز گذشته با حضور نمایندگان مطبوعات مختلف برگزار شد در مورد اختلاف و خانه نشینی احمدی نژاد، گفته: به او نیز گفتم عده ای می‌خواهند تو ادامه بدهی تا رأی عدم کفایتت را در مجلس بگیرند و آن گاه بگویند از اول هم کفایت نداشته و کسی که او را تفویض کرده و پس از انتخابات تنفیذ کرده او مقصر است و اگر دلسوز هستی نکن و ادامه نده.


عرضه نرم‌افزار مقابله با گشت ارشاد!

همزمان با عرضیه یک برنامه مبتنی بر سیستم عامل اندروید به نام گرشاد، براساس اعلام سایت وابسته به آن، خروجی این برنامه نقشه شهرهای مختلف ایران است که با اطلاعاتی از آخرین نقاط حضور گشت ارشاد در لحظه به‌روز می‌شود. افراد با نگاه کردن به این نقشه می‌توانند مسیرهایی را انتخاب کنند که احتمال برخود با گشت ارشاد با آنها کمتر شود. همچنین کاربران می‌توانند با دیدن گشت ارشاد در نقاط مختلف شهر با استفاده از اپلیکشن این سایت مکان گشت را نشانه گذاری کرده و دیگر کاربران را مطلع کنند. این سایت در مورد نحوه خدمات رسانی به کاربران خود نوشته است: "اطلاعات مکانی گشت‌ها توسط خود شهروندان گزارش می‌شود و دقت گرشاد به همکاری و دقت خود شما بستگی دارد. اگر در یک شهر تعداد زیادی از شهروندان از گرشاد استفاده کنند و گزارش کردن گشت‌ها را جدی بگیرند، گرشاد بسیار دقیق خواهد بود و اگر در شهر دیگری تنها افراد اندکی مکان گشت‌ها را گزارش کنند ممکن است گشت‌های زیادی در نقشه دیده نشود و افراد زیادی گرفتار مزاحمت‌های گشت 'امنیت اخلاقی' شوند. ما تمام تلاش‌مان را برای ارائه پشتیبانی مناسب می‌کنیم اما در نهایت این شما هستید که درباره موفقیت و شکست گرشاد تصمیم می‌گیرید."


پیشنهاد دولت برای "واقعی شدن رقابت در انتخابات خبرگان"

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های خارجی که در ایرنا برگزار شد، گفته: در این دوره برای مجلس خبرگان رهبری 801 نفر ثبت نام کردند. کار وزارت کشور صرفا در حد یک کار اداری بود و آن هم ثبت نام از آنها و در اختیار گذاشتن اطلاعات ثبت نام کنندگان به شورای نگهبان بود. شورای نگهبان از بین 801 نفری که برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، 166 نفر را تایید و به وزارت کشور اعلام کرد. در حوزه های مختلف تعداد متفاوت است. در بعضی از حوزه ها یک کرسی وجود دارد و یک نفر تایید شده است و این فرض وجود دارد. اما سازوکار قانونی برای اصلاح این وضعیت مسدود نیست. شورای نگهبان اختیار دارد قانونا که در جاهایی که برای یک کرسی یک نفر تایید صلاحیت شده است، از تایید صلاحیت شده های جاهای دیگر که تراکم وجود دارد بخواهد بروند در آن حوزه ها نامزد شوند و یا از افراد دیگری که ثبت نام کردند، برای همان حوزه ها در بررسی مجدد تایید صلاحیت کند که رقابت و انتخاب به معنی واقعی آنجا مصداق عملی و عینی پیدا کند.


توقف بهشت‌آباد یک دروغ بزرگ بود

در حالی که حمید چیت چیان وزیر نیرو در ابتدای بهمن ماه در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشته بود: تونل بهشت آباد مطلقا اجرا نمی‌شود، کار متوقف شده و هیچ وقت هم اجرا نخواهد شد، اکنون عیسی بزرگ‌زاده معاون فنی و پژوهش‌های شرکت آب نیرو به خبرگزاری مهر گفته: ما هم‌اکنون با تمام توان در حال تلاش برای اجرایی شدن عملیات سد بهشت‌آباد هستیم و قراردادی به مبلغ شش میلیارد تومان برای عملیات ژئوتکنیک تکمیلی در محل سد بسته‌ایم؛ در این محل حدود چند هزار متر گمانه در دل زمین ایجاد و به‌زودی عملیات تزریق‌‌های آزمایشی انجام می‌شود ضمن اینکه قراردادی برای شناسایی تکیه‌گاه‌ها با شرکت آزمون فولاد - از شرکت‌های رتبه یک ژئوتکنیک - منعقدشده است. همچنین قرارداد دیگری برای نقشه‌برداری‌های تکمیلی سد بستیم که در مرحله نهایی قرار دارد. از سویی با توجه به اینکه شهر کاج درون مخزن سد قرار دارد و اصلی‌ترین مسئله اجتماعی این پروژه تعیین تکلیف مردم این منطقه است قرارداد «کاداسر» نیز برای این منطقه منعقدشده است. بر اساس این نوع از قراردادها علاوه بر اینکه نقشه شهر موردنظر تهیه می‌شود اطلاعات جامعی در ارتباط با سند ملی، سطح زندگی مالک و دیگر اطلاعات هر خانه - نه از روی نقل‌قول‌ها بلکه بر اساس نقشه دقیق- تهیه می‌شود که پیش‌نیاز جابه‌جایی و خرید آن املاک است. در گام بعدی قرارداد دیگری برای جانمایی جدید شهر کاج بستیم به‌گونه‌ای که مشکل آب و برق نداشته، ازنظر امنیت و دسترسی مناسب باشد و به مردم محل هم آموزش‌های لازم در ارتباط با انتقال به محل جدید داده می‌شود؛ همچنین اطلاعات اجتماعی متناسب نیز برای این کار در نظر گرفته می‌شود.


آمار وحشتناک رشد منفی بخش صنعت

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه رشد شاخص تولید صنعتی در پاییز سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منفی ۲۴.۸درصد بوده است، گفت: این رقم در ۹ماهه سال جاری نیز منفی ۱۱.۹۴درصد است. به گزارش تسنیم، مسعود خوانساری صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: رشد شاخص تولید صنعتی در پاییز سال جاری در مقایسه با فصل سوم سال گذشته منفی 24.8 و رشد شاخص صنعتی در 9ماهه سال جاری در مقایسه با مشابه سال گذشته منفی 11.94 درصد بوده است. رشد فروش واحدهای صنعتی در فصل سوم سال 94 (پاییز) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته منفی 19 درصد بوده است همچنین در یک سال گذشته تمام بخش‌های صنعتی کشور غیر از صنایع دارویی و غذایی رشد منفی داشته است. یکی از آمارهای نگران کننده موجود کاهش واردات کالاهای اساسی است که این امر نقش تأمین کننده مواد اولیه برای بسیاری از صنایع را دارد. در پاییز سال 93 تا پاییز سال 94 با توجه به آثار کاهش ورود کالاهای مصرفی صنایع نمی‌توان انتظار رشد صنعتی را در سال 94 پیش‌بینی کرد.


روحانی درخواست حکم حکومتی کرده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، سردار نقدی صبح امروز در نشست سه هزار نفره مسئولان بسیج دانشجویی تحت عنوان حافظان انقلاب که در مصلی امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است با انتقاد از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی گفته: اقتصاد که به دنبال واردات است اقتصاد شیخ نشینی است نه اقتصاد مقاومتی. چرا به فرمان رهبری و اقتصاد مقاومتی دل نمی دهید؟ چرا 15 هزار کارخانه کشور تعطیل است؟ چرا دانشگاه ها از کارخانجات کشور غافلند؟ تنها برای تایید صلاحیت های افراد رد صلاحیت شده باید دلسوزی کرد و رفت و از رهبری درخواست حکم حکومتی کرد؟! چرا برای مشکلات صنایع و کارخانجات که حاصل بی تدبیری است دلسوزی نمی کنید؟!


استاندار رأی به حامیان دولت را بر مردم واجب کرد!

محمدرضا خباز، استاندار سمنان با انتشار یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته: بر مردم نیز فرض است که با کوشش و حضور خود در انتخابات ضمن این که به قدرت نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کنند، افراد آگاه و هماهنگ با سیاست‌های دولت را راهی مجلس کنند، تا از این طریق رشد و رونق کشور در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شتاب بیشتری بگیرد.


لیست احتمالی اصلاح‌طبان تهران منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دانشجو، عصر امروز در فضای مجازی لیست احتمالی اصلاح طلبان منتشر شد. گفتنی است در این لیست نام محمدرضا عارف و علی مطهری دیده می شود.



کمیته پسابرجام حوزه‌های سینما، رسانه و کتاب تشکیل می‌شود

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیوند سینمای ایران با سینمای جهان را از اهداف کمیته پسابرجام حوزه سینما دانست و از تشکیل کمیته پسابرجام حوزه‌های رسانه، هنرهای تجسمی و کتاب خبر داد. حسین نوش آبادی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه توسعه روابط بین‌المللی فرهنگی در دوران پساتحریم از مسائل مورد توجه وزارت ارشاد است، گفت: وزارت ارشاد بر این باور است که در دوران پسابرجام بسترهای مناسب جهت توسعه مناسبات فرهنگی با کشورهای مختلف دنیا امکان‌پذیر شده و این توسعه منجر به پیشرفت صنعت سینمای کشور می‌شود.


۱۰ میلیون نفر یارانه نیاز ندارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت تسریع در پالایش و تجدیدنظر در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: ۱۰ میلیون نفر از دریافت کنندگان یارانه نیازی به آن ندارند که باید از سوی دولت هر چه سریع تر حذف شوند. قاسم عزیزی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از شیوه فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فرم های اطلاعات اقتصادی از سوی مردم پر شد تا به این ترتیب بتوان به شفافیت اقتصادی از حیث درآمدها و هزینه های مردم دست یافت اما این فرم ها نتوانست به اجرای صحیح قانون هدفمندی کمکی کند. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دریافت فرم های اطلاعاتی از مردم در جهت امکان سنجی منابع کشور بوده است، افزود: در صورتی که صحت گفتار در تمامی این فرم ها مشهود بود تنها افراد نیازمند مشمول دریافت یارانه نقدی بودند.


افشاگری از لایه های پنهان پرونده متهم نفتی در راه است

عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، با کذب خواندن تمامی ادعاهای بابک زنجانی، گفت: دادگاه دیگر نباید میکروفونی در اختیار این متهم قرار دهد زیرا اداعاهای کذب وی تمامی ندارد. امیرعباس سلطانی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به رسیدگی به پرونده متهم نفتی از سوی دادگاه، گفت: تمامی ادعاهای متهم نفتی تاکنون کذب محض بوده است. وی همچنین از ارایه اسناد مرتبط با تخلف بابک زنجانی در روزهای اخیر خبرداد و تصریح کرد: افشاگری در خصوص پرونده تخلفات این متهم نفتی به زودی صورت خواهد گرفت. عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، یادآور شد: بابک زنجانی قصد پرداخت یک ریال از بدهی های خود را ندارد و تمامی دروغ پردازی های وی برای دور زدن قانون است.


رایزنی‌های روحانی بی‌نتیجه‎‌ بود

اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، با اشاره به نامزدهای حاضر در رقابت های انتخابات مجلس دهم؛ بیان کرد: متاسفانه عمده نیروهای سرشناس و اثر گذار اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده اند و در بررسی های مجدد هم نتیجه چشم گیری حاصل نشده است. وی تصریح کرد: احتمال ارائه لیست 30 نفره اصلاح طلبان برای استان تهران نیز تا به امروز غیر ممکن است، مگر اینکه در روزهای آتی معجزه ای حاصل شود. اگر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به این نتیجه برسد که نمی تواند فهرست 30 نفره خود را ببندد، به طور حتم اصلاح طلبان برای تکمیل لیست انتخاباتی خود به سراغ اعتدال گرایان و افراد نزدیک به تفکر اصلاح طلبی خواهد رفت. این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص دلیل عمده رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب افزود: دلیل ردصلاحیت اکثر نامزدهای اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان ماده29(بند 1 و 3) اعلام شده است و هیچ شخصی به دلیل وقایع سال88 ردصلاحیت نشده است. بروجردی درباره رایزنی های رییس جمهور برای برگرداندن 270 تن از نامزدهای رد صلاحیت شده به گردونه انتخابات، عنوان کرد: تا به امروز هیچ نتیجه ای از این رایزنی ها حاصل نشده است و تا آن جایی که من خبر دارم هیچ کدام از آن 270 نفر به صحنه انتخابات باز نگشته اند. وی در آخر خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد شورای نگهبان در ادامه با همین راهبرد پیش برود فکر نمی کنم اصلاح طلبان به ازای هر کرسی حتی یک نماینده هم داشته باشند.


شریعتمداری در کنار کمونیست‌ها!

در هفدهمین قسمت از سریال شهرزاد تصویر حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در کنار چهره های وابسته به حزب توده و وابستگان به کشور شوروی نمایش داده می شود! به گزارش مهر، در این قسمت فرهاد به شهربانی فراخوانده شده و برای ارتباط با چهره های وابسته به شوروی و کمونیست ها مورد بازخواست قرار می گیرد. اما زمانی که قصد خروج از شهربانی را دارد به او تصاویری را نشان می دهد که شاید فرهاد آنها را بشناسد و بتواند این عوامل شوروی را شناسایی کند. در این میان تصویر مدیرمسئول فعلی روزنامه کیهان نمایش داده می شود. در حالی که سریال شهرزاد دوران پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 را روایت می کند که در آن ایام شریعتمداری احتمالا فقط 7 سال سن داشته است! و این تصویر در کمیته مشترک ضدخرابکاری ثبت شده که این زندان در زمان روایت داستان شهرزاد وجود نداشت و در پي دستور محمدرضا شاه، كميته مشترك ضد خرابكاري (ساواك - شهرباني) در تاريخ چهارم بهمن ماه 1350 تأسيس شد! با این وجود اگر این اتفاق را یک گاف بزرگ برای سازندگان شهرزاد تلقی نکنیم، می تواند یک شیطنت سیاسی عنوان شود.



اصلاح‌طلبان در جماران جمع می‌شوند

همایش اصلاح‌طلبان که قرار بود به همت سازمان جوانان حزب اسلامی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ امروز و در ساختمان پژوهشکده دانشگاه فرهنگ و هنر و با حضور و سخنرانی محمدرضا خاتمی و حسین کمالی برگزار شود، با نظر مدیران مجموعه و عدم در اختیار قرار دادن سالن، لغو شد که بدین ترتیب، با هماهنگی‌های بعدی این برنامه به روز جمعه و در محل حسینیه جماران موکول شد. به گزارش ایلنا، در این همایش علاوه بر چهره‌های نام برده، دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب و داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز حضور خواهند داشت. محمدرضا عارف روز گذشته در همایش حزب اعتماد ملی نسبت به کارشکنی‌های صورت گرفته در برگزاری برنامه‌های اصلاح‌طلبان گلایه کرده بود. همچنین برنامه سخنرانی علی مطهری در قم نیز به علت تغییر نظر مسئولان نسبت به در اختیار قرار دادن سالن برنامه، به محلی دیگر موکول شده است.


الیاس حضرتی و پروانه مافی تایید شدند

با بررسی اخیر شورای نگهبان، چهره‌هایی همچون الیاس حضرتی و پروانه مافی تایید صلاحیت شدند. به گزارش ایلنا، با بررسی شورای نگهبان نام چهره‌هایی همچون الیاس حضرتی و پروانه مافی به میان تایید صلاحیت‌شدگان اضافه شد. محمود صادقی، محسن دلاویز و حسن مهدوی از دیگر چهره‌هایی هستند که صلاحیت آنها برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید شده است. همچنین عبدالرحیم نوربخش، اسدالله عابدی و سیدولی علم‌الهدی از چهره‌هایی هستند که نام آنها در میان ردصلاحیت‌شدگان دیده می‌شود.


عده ای برخی از آخوندها را با پول می خرند

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گردهمایی 3 هزار مسئول بسیج دانشجویی کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران گفت: آن چیزی که امام را امام کرد، این بود که ایشان هیچ کاری را برای غیر خدا انجام نداد و غیر خدا را لحظه‌ای در زندگی‌اش سهیم نکرد.وی افزود: ملت‌هایی که خواب بودند، غارت شده‌اند. مغزهای دانشگاه‌هایی که خواب بودند، دزدیده شده و دانش این دانشگاه‌ها به استعمار فروخته شد و برای کاخ سفید عبودیت کردند. به همین دلیل، بیداری خیلی مهم است.صدیقی ادامه داد: اگر بیدار نباشیم، جوسازی‌ها و توفان‌ها ما را با خود می‌برد، مانند آخوندهای بزرگی که عده‌ای آنها را با پول می‌خرند.


روز وصول چک‌های روحانی فرارسیده

نماینده مردم بروجرد در مجلس با ابراز تاسف از عدم حل مشکل بیکاری و رکود، گفت: روز وصول چک‌های بلامحل اقتصادی روحانی فرارسیده است.بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به معضل بیکاری و رکود حاکم بر جامعه، اظهار داشت: در جریان مذاکرات هسته‌ای، ما بارها به رئیس‌جمهور تذکر دادیم و گفتیم این چک‌هایی که شما برای آینده صادر می‌کنید، سرانجام روز وصول آنها فرا می‌رسد.وی افزود: اکنون روز وصول آن چک‌های بلامحلی است که رئیس‌جمهور در خصوص حل مشکل اشتغال و معیشت مردم داده است.نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: متأسفانه روز گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور مسئولیت مسئله برجام را بر عهده خداوند گذاشت.


فایده رد صلاحیت برای اصلاح طلبان

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: اگر اصلاح‌طلبان در این شرایط گرفتار نمی‌شدند بازهم به خاطر تعداد زیاد کاندیداها در هر حوزه می‌بایستی با مکانیسم روشن و مشخصی به گزینش، حذف و جایگزینی اندکی به جای آن همه مشتاق مسئولیت می‌پرداختند.


سخنان هاشمی مبنای دینی ندارد

به گزارش فارس پس از آنکه برخی اصلاح طلبان نظیر عباس عبدی نسبت به سخنان هاشمی درباره شورای نگهبان واکنش منفی نشان دادند، احمد توکلی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان چند روز اخیر هاشمی در مورد سید حسن گفت: «سخنان آقای هاشمی مبنای دینی و منطقی ندارد و از روی احساسات بیان شده است؛ همه ما به امام راحل بدهکاریم ولی بدهی خود را به نوه ایشان پرداخت نمی کنیم بلکه آن را به انقلاب و مردم می پردازیم.»


فهرست اصولگرایان می‌توانست بهتر باشد

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: فهرست ائتلاف اصولگرایان می‌توانست بهتر از این باشد. حسین قربانزاده دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: ما بدنبال تحقق مجلس انقلابی و کارآمد هستیم و برای رسیدن به این نقطه هدف باید همه تلاش کنیم.وی در ادامه افزود: در مجموعه ائتلاف اصولگرایان که از ابتدا با هدف گسترداندن چتر اصولگرایی تشکیل شد، سرانجام یک فهرست واحد مورد اجماع و قبول اعضای این شورا قرار گرفت که البته از نظر ما می توانست این فهرست بهتر و کاملتر باشد البته تا همین میزان هم باید زحمات عزیزان را سپاس گفت و این وحدت را به فال نیک گرفت.قربانزاده با رد هرگونه سهم‌خواهی از سوی مجموعه تشکیلات همسو با قالیباف در ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: ما هرگز بدنبال سهم خواهی نبودیم و نیستیم و همواره تلاش کرده ایم که از سوی دیگر گروه ها نیز چنین اتفاقی نیفتد.دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم باید برای معیشت مردم و حوزه اقتصاد چاره اندیشی کند، ابراز امیدواری کرد که افرادی که منتخب مردم هستند به این موضوع بیش از همه توجه کنند.


عارف همتراز لاریجانی نیست

حسن زمانی مشاور علی لاریجانی می گوید: بنده عارف را به مدت 20 سال یعنی از دور پنجم مجلس و از زمانی که وی وزیر بود، می‌شناسم و با وی در ارتباط هستم. عارف انسان بسیار شریفی است که می‌توان در زمینه‌های مختلف بر روی وی حساب کرد اما تصدی جایگاه ریاست مجلس توسط عارف را بعید می‌دانم. با قرار دادن لاریجانی و عارف در ترازوی وزن‌کشی شاهد تفاوت بسیار زیادی خواهیم بود زیرا از میان طیف معتدلان و اصلاح‌طلبان نیز بسیاری گرایش وافری به لاریجانی دارند. عملکرد وی در این 8 سال نشان داد که یکی از مقتدرترین رؤسای مجلس در دوران بعد از انقلاب اسلامی بوده است. تنها می‌توان حجت‌الاسلام ناطق نوری را در ارتباط با ریاست مجلس همتراز با لاریجانی دانست زیرا ناطق نوری هم طی 8 سال عهده‌دار بودن ریاست مجلس در این سطح حرکت کرد.


اظهاراتی که پرونده مایلی کهن را سنگین کرد

اظهارات جدید محمد مایلی کهن بدون رعایت مسائل اخلاقی؛ پرونده‌ وی را در کمیته اخلاق سنگین‌تر کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیشکسوت فوتبال گویا قرار نیست، دست از مسائل حاشیه‌ای بردارد و این بار در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ظریف و کری هر شب به هم شب به خیر می‌گویند آن وقت مصاحبه من با شبکه معاند بد است؟حراست فدراسیون فوتبال بعد از مصاحبه مایلی کهن با شبکه معاند گزارش آن را برای بررسی و صدور رأی به کمیته اخلاق داد.در همین راستا مایلی کهن برای ارائه توضیحات به کمیته اخلاق احضار شد یک منبع آگاه اعلام کرد که پرونده مایلی کهن بعد از بررسی در دیوان تحقیقات به دیوان حکمیت سپرده شد تا حکم پرونده مایلی کهن صادر شود. اگر مایلی کهن دست از مصاحبه‌های غیر اخلاقی‌اش برندارد در آن صورت حکمش تشدید می‌شود.


مطهری سرلیست ائتلاف جریان سوم شد

رئیس ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم گفت: مطهری سرلیست ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم شد. حجت الاسلام محمدزارع فومنی رئیس ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بر اساس مصوبه پارلمان مشورتی ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم، علی مطهری به عنوان سر لیست انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی جریان سوم در تهران تعیین شد.رئیس ائتلاف بزرگ مردمی جریان سوم گفت: همچنین مقرر شد طی روزهای آینده لیست سی نفره جریان سوم در تهران و سایر استانها اعلام شود.


نظر جالب صادق خرازی درباره زمان اعلام لیست نهایی اصلاح‌طلبان

رئیس شورای مرکزی حزب ندا گفت: فردای پایان اختلافاتمان به لیست نهایی خواهیم رسید.صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد زمان اعلام لیست نهایی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهارداشت: فردای پایان اختلافاتمان به لیست نهایی خواهیم رسید.وی همچنین در مورد تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: در کل کشور 27 تا 28 نفر از اعضای حزب ندای ایرانیان برای انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند.


شغلی با درآمد ماهانه 10 میلیون تومان!

در میان مشاغل آگهی‌شده این هفته برای یکی از شغل‌ها تا 10 میلیون تومان درآمد ماهانه در نظر گرفته شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از عجیب‌ترین مشاغل آگهی‌شده چند روز اخیر بازاریاب فعال و باانگیزه در زمینه خرید و فروش ملک با درآمد ماهانه 10 میلیون تومان است که آموزش رایگان مسائل حقوقی، پیش‌زمینه ورود به آن است. این در حالی است که مشاوره املاک و مشاوره در زمینه صنعت ساختمان با درآمد چهار و هفت میلیون تومان رتبه دوم پردرآمدترین مشاغل آگهی‌شده را به خود اختصاص داده‌ است.فروشنده آقا یا خانم با درآمد پنج میلیون تومان در ماه و در برخی آگهی‌ها از دو تا 2.5 میلیون تومان و همچنین فروش کارت اشتراک، با درآمد سه میلیون تومان همراه با آموزش حرفه‌ای رایگان، بیمه و پورسانت یکی دیگر از مشاغل آگهی‌‌شده پردرآمد چند روز اخیر است. پیک موتوری و راننده با وانت طرح‌دار به ترتیب با درآمد روزانه 100 تا 150 هزار تومان، راننده خودروهای سنگین پخش بار در شهرستان و حومه با درآمد ماهانه دو میلیون تومان و همچنین نگهدار کودک و سالمند با درآمد بالای دو میلیون تومان در ماه نیز جزو پردرآمدترین مشاغل آگهی‌شده این هفته محسوب می‌شوند.


توصیه‌های«آیت‌الله وحیدخراسانی» به معاون اول روحانی

ْآیت‌الله وحیدخراسانی گفت: دولت برای اشتغال مردم و به ویژه جوانان برنامه ریزی کند.به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با معاون اول رییس جمهور، با تاکید بر قدر دانستن فرصت خدمت به مردم و ذکر آیاتی از قرآن مجید، خواستار توجه بیش از پیش دولت به موضوع دین و معاش مردم شد.وی با بیان این‌که «وزیر امور خارجه در ماجرای برجام همت زیادی انجام داد» بر قدردانی از این کسانی که زحمت می‌کشند و کار می‌کنند تاکید کرد و گفت: همه مسئولان باید از سه ویژگی دانایی، امانتداری و درد خدمت برخوردار باشند.وی با آرزوی توفیق برای دولت، این مملکت را مملکت امام زمان (عج) دانست و همه دولتمردان را به توجه به خداوند و حضرت ولی عصر (عج) در همه امور توصیه کرد.


20 واژه پرکاربرد دربیانات رهبرانقلاب

مدیر عامل شرکت دانش بنیان 'عصر گویش پرداز' روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از سامانه تبدیل گفتار فارسی به نوشتار؛ ویژه بیانات مقام معظم رهبری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تهیه این نرم افزار، متون فرمایشات آیت الله العظمی خامنه ای از ابتدای انقلاب اسلامی و همچنین سخنرانی معظم له از سال 1370 تا 1393 مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.دکتر هادی ویسی افزود: براساس نتایج این تحلیل گفتمان، به ترتیب واژگان 'اسلامی'، 'ملت'، 'کشور'، 'کار'، 'اسلام'، 'ایران'، 'وجود'، 'انقلاب'، 'دنیا' ، 'سال'، 'نظام'، انسان'، 'امام'، 'دشمن' ، 'حرکت' ، 'روز' ، 'خدا' ، 'جمهوری' ، 'الهی' و 'بزرگ' بیشترین کاربرد را در فرمایشات مقام معظم رهبری داشته اند.وی خاطرنشان کرد: تعداد کلمات و واژه های خاص که در بیانات رهبر انقلاب به کار رفته، حدود 60 هزار کلمه است که رقم بزرگی به حساب می آید زیرا به طور معمول، هر فرد عادی در محیطی مانند یک شهر کوچک در طول زندگی خود به طور متوسط با کمتر از 10 هزار کلمه سر و کار دارد.


آمادگی برای دوران پساداعش!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید خودمان را برای شرایط پساداعش آماده کنیم، گفت: اختلاف داخل در عربستان، امروز قابل انکار نیست. عربستان در هر عرصه‌ای در منطقه که وارد شده، دچار فضاحت و شکست شده است. حجت‌الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم چهلمین روز شهادت شیخ نمر که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: شیخ نمر یک عالم مجاهد، مبارز و شجاع بود که مظلومانه در کنار عده‌ای تروریست و با وضع بسیار جنایت‌آمیزی با ضربه شمشیر سر از بدنش جدا شد و به شهادت رسید.


ناگفته‌های کدخدایی از نظر رهبری درباره ایت الله جنتی

عباسعلی کدخدایی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در گفت و گو با نسیم آنلاین گفت، در جلسه نمایندگان ستادهای انتخاباتی کاندیداهای سال۸۸ با رهبری، فردی بلند شد و اعضای شورای نگهبان را به جانبداری از یک کاندیدا متهم کرد، "آقا" خطاب به این فرد گفتند: "این صحبت یعنی آیت الله جنتی یا آیت الله مؤمن آخرتشان را به دنیای یک نفر می‌فروشند...؟ خیر اینطور نیست.


چند درصد برنج های تهران آلوده هستند؟

دکتر علی کرمی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه بقیه‌الله اعظم در اولین همایش ایمنی غذا که به همت بسیج جامعه پزشکی برگزار شد گفت: متأسفانه دست‌هایی پشت پرده است که واردات محصولات تراریخته متوقف که نمی‌شود بلکه افزون‌تر نیز می‌شوند. هم‌اکنون طی تحقیقاتی که انجام‌شده است 48 درصد برنج‌های بازار استان تهران و البرز از محصولات تراریخته ناسالم هستند که توجهی به این فاجعه نمی‌شود. متأسفانه 6 تاجر بزرگ واردکننده برنج در کشور پشت این موضوع هستند که واردات و توزیع برنج‌های آلوده ادامه دارد.


قرار نیست تغییر قوه بدهیم!

محمدرضا باهنر درباره احتمال حضورش در پست‌های دولتی بعد از دوران نمایندگی خاطرنشان کرد: دلایل متنوع و متعدد داشتم از جمله اینکه 28 سال حضور من در مجلس به نظرم کافی بود. البته قاعدتا ما از کار بازنشسته نمی شویم، من عمدتا به دنبال فعالیت‌های سیاسی هستم و اینکه بتوانیم انسجام بیشتری در جریانات سیاسی بوجود آوریم. اما اینکه مسئولیت و پستی پیشنهاد شده باشد چنین نیست. البته کار و عملی لازم باشد انجام می دهیم اما قرار نیست تغییر قوه بدهیم!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل