بازدید 69745
بسته خبری «تابناک»

دروغی که داد حداد عادل را در آورد/ روایت رسایی از کاسب‌کاری در صدا و سیما/ نقش گشت ارشاد در جشنواره فجر/سعید حجاریان بازیگر شد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «ایرانیان هم به دُبی و ترکیه سفر نکنند»، «سرگذشت اولین وزیر زن بعد از برکناری»، «اظهارات بی‌سابقه غرضی درباره هاشمی»، « افشاگری مجری بی‌بی‌سی علیه من و تو » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 07 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش به درخواست سه امریکایی برای سفر به ایران

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در این باره که پاسخ ایران به درخواست سه نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا برای سفر به ایران چیست، اظهارداشت: این موضوع ارزش چندانی ندارد که بخواهیم به آن بپردازیم چون هدف از آن ، سیاسی، تبلیغاتی و جنجال آفرینی است.روانچی در پاسخ به ایرنا تاکید کرد: ما به هیچ کس و هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی کشور را نمی دهیم و در عمل هم این را ثابت کرده ایم. تحت تاثیر فضاسازی ها هم قرار نمی گیریم.

نقش گشت ارشاد در جشنواره فیلم فجر

باشگاه خبرنگاران نوشت؛ به دنبال استقرار و حضور پررنگ ماموران نیروی انتظامی در محوطه کاخ جشنواره و برج میلاد موجی از احساس آرامش و امنیت در فضای جشنواره حکمفرما شده است. ماموران نیروی انتظامی علاوه بر وظایف ارشادی در محوطه کاخ جشنواره، مسئولیت برقراری نظم، آرامش و امنیت را برعهده دارند و تا پایان روز ششم هیچ حادثه ای که امنیت کاخ نشینان جشنواره را مختل کند و موجب نگرانی و هراس اهالی سینما و رسانه شود، ایجاد نشده است.نصب گیت ایکس ری و حضور ماموران مرد و زن در هوای آزاد و در معرض سرما و آلودگی نشان از وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری در مقابل جان و مال و نوامیس مردم است.برخورد این ماموران با افرادی که پوشش مناسبی نداشتند نیز در کمال احترام و مودبانه بوده و موردی مبنی بر درگیری فیزیکی و لفظی دیده و گزارش نشده است‌.پیش از شروع جشنواره عده زیادی از اهالی سینما نگران حواشی حضور ماموران نیروی انتظامی بخصوص گشت ارشاد بودند که شاید حضور آنها فضای بسته‌ای را برایشان ایجاد کند اما این نگرانی در یک هفته اول استقرار این نیروی خدمتگذار از میان رفته است. 

عدم شرکت در آزمون خبرگان، کدام داوطلبان را رد صلاحیت کرد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، چهره‌هایی چون آیات و حجج اسلام سید احمد حسینی خراسانی، سیدمهدی میرباقری، علیرضا اعرافی، سید محمد سعیدی و نصرالله شاه‌آبادی در فهرست تاییدشدگان دیده می‌شوند که هیچ‌یک نیز در آزمون شورای نگهبان شرکت نکرده‌اند و فقهای شورای نگهبان براساس سوابق و آثار علمی و نوع تدریس آنان، اجتهادشان را احراز کرده است؛ امری که البته معمول و منطقی است و در گذشته و روال حوزه نیز سابقه داشته و در دوره‌های گذشته نیز برای برخی افراد مورد عمل قرار گرفته است.

اختلاف‌نظر جامعتین بر سر حمایت از هاشمی‌ در خبرگان

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت که اعضای این تشکل با حضور آیت‌الله هاشمی در فهرست مورد حمایت برای انتخابات خبرگان موافقت کردند اما جامعه مدرسین با این امر مخالف است.غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ( ایسنا)، درباره لیست مورد حمایت جامعتین در انتخابات خبرگان، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جناب آقای هاشمی را درلیست خود نیفزودند اما جامعه روحانیت از آغاز بحث در مورد انتخابات خبرگان برای حضور آقای هاشمی در لیست مورد حمایت خود رای گیری کرد و ایشان رای لازم را به دست آورد.وی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز هنوز در مورد حضور هاشمی در لیست مورد حمایت برای انتخابات خبرگان بررسی مجددی انجام نداده است، افزود: قرار بود جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در کل کشور لیست مشترک داشته باشند. اما اینکه آیا اقتضای لیست مشترک این است که در تهران اسم آقای هاشمی در لیست مشترک نیاید یا اینکه ما لیست جداگانه بدهیم هنوز در این باره تصمیم ‌گیری نکرده‌ایم.

شرایط امروز خیلی بهتر از انتخابات 92 است

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به ضرورت حفظ امید و نشاط در عرصه انتخابات با وجود ردصلاحیت اصلاح‌طلبان گفت: با امید به کار خود ادامه می‌دهیم.وی درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس گفت: چهره‌های شاخص به لیست وزن می‌دهند ولی حالا این رد صلاحیت‌ها اتفاق افتاده و دست ما هم نبوده است. ما نسبت به مردم انقلاب و نظام وظیفه داریم. رد صلاحیت‌ها برای ما اتفاق افتاده و شما نسل جوان‌ها باید خوشحال باشید که به عرصه انتخابات وارد شده‌اید.


صلاحیت نوه امام برای انتخابات مجلس تایید شد

صلاحیت نوه گرامی امام خمینی برای حضور در انتخابات مجلس دهم توسط شورای نگهیان تایید شد. به گزارش جماران، شورای نگهبان در مرحله تجدیدنظر و رسیدگی به شکایات کاندیداهای رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده، صلاحیت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی را تایید کرد.


لیست علی مطهری هفته بعد منتشر می‌شود

علی مطهری از ارائه لیست "صدای ملت" برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا اوایل هفته آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در ادامه افزود: فهرستی تحت عنوان صدای ملت ارائه خواهد شد که با نظارت بنده و دوستان دیگر این لیست تهیه شده و تا 25 بهمن منتشر خواهد شد. به گفته نماینده مردم تهران در مجلس نهم جبهه مستقلین و اعتدالگرایان هم فهرست دیگری را برای انتخابات دهمین دوره مجلس ارائه خواهد کرد. وی در پایان خاطر نشان کرد: در این لیست بنده را به عنوان سرلیست معرفی می‌کنند، اما به این معنی نیست که من در رابطه با افراد تشکیل دهنده لیست اظهار نظری داشته باشم.


سپهرحیدری: همسرم لباس مسی پوشید و به ورزشگاه رفتیم

سپهر حیدری در بین دو نیمه بازی پرسپولیس و ذوب آهن از سفر خانوادگی اش به شهر بارسلون و تماشای بازی بارسلونا سخن گفت. به گزارش ایسنا، سپهر حیدری که به عنوان کارشناس فنی بازی پرسپولیس و ذوب آهن به برنامه فوتبال برتر رفته بود ، در بین دو نیمه این بازی از سفر خانوادگی اش به بارسلون سخن گفت. او گفت:« بازی بارسلونا را از نزدیک و در ورزشگاه دیدیم. همسرم در آن بازی لباس مسی پوشید و به ورزشگاه رفتیم. او قهرمان تکواندوی کشور است اما الان مدرک c مربیگری دارد و خیلی به من کمک می کند. برای مان خیلی جالب بود که در آن بازی بارسا کلی گل زده بود و تماشاگران تشویق می کردند.» بحث از جایی به بارسلونا رسید که پیمان یوسفی تصمیم گرفت درباره نتیجه بازی همزمان بارسلونا و لوانته سخن بگوید.


آمریکا بین ترکیه و کردها یکی را انتخاب کند

رجب طییب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به سفر فرستاده باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به کوبانی گفت: «آمریکا بین ترکیه و یگان‌های مدافع خلق و هم‌پیمانان کرد آن یکی را انتخاب کند». به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه هفتم فوریه / ۱۸ بهمن با انتقاد از سفر برت مک گورک به شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه، یگان‌های مدافع خلق را «تروریست» خواند. مک گورک هفته گذشته به نمایندگی از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از مناطق آزاد شده شهر کوبانی دیدن کرد. این شهر سال گذشته با مقاومت یگان‌های مدافع خلق، ی‌پ‌گ و کمک‌های ایالات متحده از اشغال شبه‌نظامیان داعش آزاد شد.


روایت رسایی از کاسب‌کاری در صدا و سیما

حمید رسایی در صفحه اینستاگرامش نوشته: در برنامه 20:30 امشب، گوینده خبر با تعمد و تاکید، بنده را به عنوان رد صلاحیت شده قطعي اعلام کرد! این در حالی است که بنده در متنی که امروز منتشر کردم، نوشته بودم در رسانه های مجازی دیدم که بنده را رد صلاحیت شده اعلام کرده اند و تاکید کردم که راضی ام به رضای خدا ولی وقتی به قرآن رجوع کردم، آیاتی آمد که دلالت بر رعایت تقوا و صبر می کرد. بنده ننوشتم که رد صلاحیتم قطعي شده ام. بدیهی است که رد صلاحیت باید ابلاغ قانونی شود که تا الان به بنده ابلاغ نشده است. مضافا اینکه بعد از ابلاغ هم مثل تمام دوره های قبل به دلیل امکان ارائه مستندات و توضیحات جدید، امکان اعتراض و بررسی مجدد از طرف کاندیداها هست. چهار سال قبل، شورای نگهبان صلاحیت یکی از کاندیداها را دو روز مانده به برگزاری انتخابات تایید کرد و از قضا این کاندیدا هم رای آورد. البته متاسفانه این نوع خبرسازی های رسانه ای شائبه رفتار تشکیلاتی برای بیرون کردن عده ای از گردونه رقابت دارد که قطعا ساحت ریاست سازمان صدا و سیما از آن مبراست ولی از برخی مدیران میانی که برخی کاسب و برخی رفیق جریانات سیاسی هستند، بعید نیست. (البته با معذرت از همه زحمت کشان واقعی سیما که تعدادشان زیاد است)


ایرانیان هم به دُبی و ترکیه سفر نکنند

یک استاد گردشگری با تایید این نکته که ترکیه امنیت لازم برای گردشگران را ندارد و دولت این کشور برای مهار اعتراضات، پلیس را روانه خیابانها و کوچه‌ها کرده است، گفت: مردم به ترکیه و دُبی سفر نکنند همانطور که آلمانها دیگر به ترکیه نمی‌روند. محمدتقی رهنمایی - استاد گردشگری با تایید این نکته که ترکیه امنیت لازم برای گردشگران را ندارد، می‌افزاید: اصل اول توسعه گردشگری در هر کشور، وجود امنیت است، امنیت مقوله‌ای است که در دو بعد عمومی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنچه در ارتباط با مقوله گردشگری اهمیت دارد، امنیت عمومی کشورهاست.


سرگذشت اولین زن وزیر بعد از برکناری

مرضیه وحید دستجردی در پاسخ به این سوال نماینده که «پس از عزل از دولت با روساي ساير قوا چه ارتباطي داشتيد؟» گفته: شايد گاهي بنا بر موضوعاتي در حوزه بهداشت و درمان به مجلس دعوت شدم اما ملاقاتي با رياست مجلس شوراي اسلامي نداشتم. اما مشاور تام آيت الله آملي لاريجاني در قوه قضاييه بودم. در آنجا، مرکز سياست گذاري سلامت قوه قضاييه را راه اندازي کرده و زمينه تاسيس يک بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي براي قوه قضايي را فراهم کردم. اما ۲۷ خرداد ماه امسال از آن منظر که احتمال مي دادم در انتخابات مجلس وارد شوم، از مشاورت آيت الله آملي لاريجاني استعفا دادم و ايشان نيز موافقت کردند.


افشاگری درباره شرخرهای بانک‌ها

پارس نیوز نوشته: چندی پیش مدیر کل مطالبات بانک ملت گفته بود:«از بازنشستگان ناجا و اطلاعات و ایجاد مزاحمت برای وصول مطالباتمان استفاده می کنیم» به دنبال وصول شکایات متعدد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از روشهای مشهور به شرخری برای وصول مطالبات بانکها، به دستور حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولیدملی در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از شاکیان و مسئولان بانک ملت به همراه نمایندگانی از اتاقهای ایران و تهران و مجمع کارآفرینان ایران به مجلس فراخوانده شدند. در این جلسه که در تاریخ دوم دیماه در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، عامریان مدیرکل مطالبات بانک ملت اعلام کرد شرکت طرح واندیشه بهساز ملت از بازنشستگان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات استفاده می کند و ماموران این شرکت با ایجاد مزاحمت، بدهکاران را به شعب بانک هدایت می کنند. در این جلسه مشخص شد ماموران وصول مطالبات بانک ملت درصدی از مطالبات وصول شده از تولیدکنندگان بدهکار را به عنوان حق الزحمه بر می دارند و از این روشهای وصول مطالبات، صرفا برای بدهکاران کوچک و ضعیف استفاده می شود.


هر مجلسی، بهتر از مجلس نهم خواهد بود

مصطفی معین می‌گوید همان‌طور که معتقد است هر دولتی که بعد از دولت‌های احمدی‌نژاد روی کار می‌آمد، از آن دولت بهتر بود، پس هر مجلسی هم که بعد از مجلس نهم شکل بگیرد، از این مجلس بهتر خواهد بود. وزیر علوم دولت اصلاحات در گفت‌وگویی مفصل پاسخگوی پرسش خبرنگار روزنامه "شرق" بوده است. وی همچنین گفت: به نظر من عملکرد دو دولت قبلی در همه ابعاد به ‌قدری وخیم بوده که خود باعث آگاهی شده و مردم از نگرانی این که مبادا دوباره همان گرایش افراطی غلبه پیدا کند، افرادی را انتخاب می‌کنند که ممکن است نسبت به آنها شناخت کمتری داشته باشند اما دست‌کم می‌دانند همان‌هایی نیستند که در گذشته باعث آن شرایط بحرانی شدند.


برخی می‌خواهند مردم را ناامید کنند

محمدرضا عارف در جمع اعضای شاخه جوانان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران با بیان اینکه باید به شعار اصلاح‌طلبان که امید آرامش و رونق اقتصادی است توجه کرده و امید و آرامش را حفظ کنیم اظهار کرد: آرامش شرط استمرار این راه است. راه همین است. ما راه دیگری نداریم، ما خودمان را داخل نظام تعریف می‌کنیم.وی درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس گفت: چهره‌های شاخص به لیست وزن می‌دهند ولی حالا این رد صلاحیت‌ها اتفاق افتاده و دست ما هم نبوده است. ما نسبت به مردم انقلاب و نظام وظیفه داریم. رد صلاحیت‌ها برایما اتفاق افتاده و شما نسل جوان‌ها باید خوشحال باشید که به عرصه انتخابات وارد شده‌اید.عارف در ادامه خطاب به جوانان تاکید کرد: انشالله شما با جدیت بیشتر این مسیر را ادامه دهید زیرا وظیفه ما حضور است. کمتر کسی در 92 فکر می‌کرد که پیروز می‌شویم؛ شرایط امروز خیلی بهتر از انتخابات 92 است.رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پایان با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که نخبگان را شناسایی کنیم و لیست‌های انتخاباتی را شکل دهیم افزود: می‌خواهند اصلاح‌طلبان و مردم را ناامید کنند ولی نشان می‌دهیم با جدیت و حفظ امید و آرامش مطمئنا به اهداف خودمان دست پیدا خواهیم کرد.

برخی هزینه‌های انتخاباتی،شبهه‌انگیز است

محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان در تشریح اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجلس خبرگان به کسانی نیاز دارد که برای حفظ آینده اسلام و انقلاب همه چیز خود را فدا ‌کنند و کاری کنند که پایه‌های انقلاب مستحکم شود. به گزارش ایسنا، وی، تشویق یکدیگر برای آمدن پای صندوق‌های رأی جهت انتخاب بهترین کاندیداها را مهمترین وظیفه هر شهروند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست.این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین صرف هزینه‌های غیرمتعارف برای تبلیغات انتخاباتی را تعجب‌آور و شبهه‌انگیز دانست و گفت: کاندیدایی که مبالغ گزافی هزینه می‌کند، بعید است که بتواند منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح ‌دهد.


اظهارات بی‌سابقه غرضی درباره هاشمی

محمد غرضی می‌گوید، هاشمی و روحانی لیبرال دموکرات هستند. او هاشمی را مرجع کسانی می‌داند که از حکومت فاصله گرفته‌اند. وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن با اشاره به حاشیه‌هایی که بعد از سخنرانی هاشمی رفسنجانی در سالروز ورود امام به کشور ایجاد شد، به عصر ایران گفت:  هاشمی کشور و انقلاب را برای خود می‌داند. هاشمی همیشه جریان اجتماعی را بر جریان سیاسی ترجیح می‌دهد. او فعالیت‌های خود را بر اساس موج اجتماعی انجام می‌دهد. وزیر سابق نفت و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی انقلاب شد، هاشمی حزب درست کرد و زمانی که فیتیله حزب پایین آمد، حزب جمهوری اسلامی را رها کرد. جنگ پیش آمد، مسئولیت جنگ را به عهده گرفت. صلح اتفاق افتاد، طرفدار صلح شد. وقتی کشور رئیس‌جمهور می‌خواست، آقای هاشمی وسط کار است و دو دوره ریاست قوه مجریه را به عهده می‌گیرد. وی ادامه داد: وقتی دید مردم پشت سر خاتمی هستند در انتخابات 76 از او حمایت کرد. در سال 84 به میدان رقابت آمد اما وقتی موفق نشد تبدیل به منتقد شماره یک دولت شد. در سال 92 هم وقتی رد صلاحیت شد به صورت تمام قد در حمایت از روحانی وارد صحنه انتخابات شد. دولت روحانی و رای مردم حاصل تلاش‌های هاشمی است. اصلا رای به روحانی به هاشمی بود. نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خاطر نشان کرد: روحانی تربیت شده هاشمی است.هاشمی و روحانی در اداره کشور لیبرال دموکرات هستند.وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن با اشاره به اینکه هاشمی را نمی‌شود از کشور بیرون کرد، گفت: هاشمی همیشه در نظام تعریف شده است و هیچکس نمی‌تواند بگوید که او ضدانقلاب است و در راستای اهداف دشمن گام برمی‌دارد. از کسانی که غیرمنصفانه او را می‌زنند باید پرسید که چگونه رهبر انقلاب از میان 80 میلیون ایرانی او را برای مدت طولانی برای پست حساس ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب می‌کنند؟ کسانی که انرژی سیاسی جامعه را صرف اهداف گروهی و حزبی خود می‌کنند، خیر نمی‌بینند. این اختلاف‌ها به صلاح کشور و مردم نیست.


ازدواج باور نکردنی و همزمان پسر 16 ساله با 2 دختر!

در یک اتفاق نادر یک جوان بطور همزمان با دو دختر ازدواج کرد. یک جوانبطور همزمان با دو دختر مورد علاقه خود در یک روز ازدواج کرد.داماد که یک پسر 16 ساله است دراتفاقی نادر دو دختر همسن و سال خودش را به عقد دائم در آورد تا رکورددار این نوع ازدواج در زیر سن قانونی کشور باشد.  این ازدواج زمانی رخ میدهد که این جوان 16 ساله ابتدا با دختر عمه خود ازدواج کرده و بعد به دنبال عشق و احساس دیگری رفته و همین امر موجب ازدواج همزمان با دو دختر میشود. به گزارش روز نو  جالب اینجاست که هر یک ازهمسران این مرد جوان از این ازدواج راضی بوده واز این اتفاق ابراز خرسندی میکنند. گفتنی است یکی از همسران این مرد دخترعمه و دیگر نسبتی با وی نداشته است. این اتفاق نادر در روستای دهمیان از توابع کوهسرخ شهرستان کاشمر رخ داده است.

ضرب و شتم سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان

سرمربی تيم نفت مسجد سليمان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. حافظی سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان شب گذشته مقابل درب منزلش توسط اشخاصی ناشناس مجروح شد.به همين خاطر وی را به اهواز منتقل كردند و او در بيمارستان است. حافظی حال جسمانی اش مساعد است و جراحت وارده زياد نيست. حافظی چاقو خورده و كمرش ٢٠ بخيه خورده است.

واکنش توییتری حدادعادل به یک خبر

غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در صفحه مجازی خود در توییتر نوشت: از خبر دروغ سایت صراط نیوز که گفته بود از نامزدهای اصولگرا برای ریاست من در مجلس آینده تعهد گرفته می‌شود یکه خوردم.وی ادامه داد: اصرار بر تکرار این حرف خطا شگفت‌انگیزتر است.
اصلاح‌طلبان به لیست واحد نمی‌رسند

عضو جبهه ایستادگی گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل اختلافاتی که با کارگزاران و جریان حامی دولت دارند نتوانند به لیست واحدی دست یابند. حسین کنعانی‌مقدم عضو جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به لحاظ اختلافاتی که با کارگزاران و جریان حامی دولت دارند نتوانند به لیست واحدی دست یابند و اختلافات ماهیتی این جریان باعث شده که آن‌ها تعدد لیست داشته باشند.وی در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان تندرو، دولت حسن روحانی‌ را یک دولت محافظه‌کار می‌دانند و حاضر نیستند با آن‌ همراهی کنند، کارگزاران هم خود را رقیب اصلاح‌طلبان می‌دانند و  حاضر نیستند لیست را با دیگر اصلاح‌طلبان ببندند و به جریان دولت و معتدلین نزدیک هستند.کنعانی مقدم همچنین درباره‌ تعدد داوطلبان اصلاح‌طلب و چگونگی تأثیر آن بر عدم انسجام این جریان گفت: تعداد بالای داوطلبان یک تاکتیک انتخاباتی بود که توسط اصلاح طلبان برای مظلوم‌نمایی ارائه شد و همین موضوع باعث شد کسانی که به ‌آن‌ها دیکته شده بود که برای انتخابات ثبت نام کنند مدعی شوند که باید در لیست به آنها سهمیه داده شود.


افزایش حقوق قضات درگیر با پرونده قاچاق

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ماه آینده حقوق قضات درگیر با پرونده‌های بزرگ قاچاق افزایش یک و نیم برابری خواهد داشت.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در همایش حقوق بشر و گفتمان انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دو سال از تدوین قانون قاچاق می‌گذرد، اما قضات هنوز امتیاز بندی نشده‌‌اند و با حقوق 2 میلون تومانی اقدام به دریافت رشوه می‌کنند، اظهار داشت: از ماه آینده حقوق قضات درگیر با پرونده‌های بزرگ قاچاق افزایش یک و نیم برابری خواهد داشت.وی افزود: یکی از برنامه‌‌های ما مبارزه با فساد است که در این رابطه برنامه‌های زیادی نیز داشته‌ایم.رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با تخلف ماموران تعزیرات حکومتی بیان کرد: با متخلفان برخورد جدی صورت گفت و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند تخلف‌‌های صورت گرفته اندک و مربوط به یک سال گذشته می‌شود.


فروش گوشت بز به جای گوسفند!

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور گفت: باتوجه به گران شدن گوشت گوسفندی برخی از واحد های صنفی به جای گوشت گوسفند گوشت بز به مشتریان می دهند.مسعود رسولی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزودبه دلیل گرانی گوشت گوسفندی برخی از واحدهای صنفی نسبت به فروش گوشت بز به جای گوشت گوسفندی اقدام می کنند.وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در این خصوص باید نظارت بیشتری داشته باشد،افزود: نظارت و کنترل دقیق بر واحد های صنفی علاوه منجر به کاهش تخلفاتی در این خصوص خواهد شد.رسولی تصریح کرد: مردم باید در هنگام خرید محصولات پروتئینی به  واحدهای صنفی معتبر مراجعه کنند.


باید راهکار دیگری برای احراز فقاهت کاندیدا در نظر گرفته می‌شد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برای من و بسیار دیگری مانند من که سال‌ها است از فضای حوزه علمیه دور شده‌ایم امکان شرکت در آزمون خبرگان وجود نداشت در حالی که ممکن بود یک طلبه جوان 20 یا 25 ساله که 11 سال درس حوزه را گذرانده در این امتحان موفق به اخذ درجه اجتهاد شود.حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه علت عدم احراز صلاحیت من در دور نخست تعیین صلاحیت‌ها به دلیل شرکت نکردن در آزمون اجتهاد بود، اظهار کرد: برای من و بسیار دیگری مانند من که سال‌ها است از فضای حوزه علمیه دور شده‌ایم امکان شرکت در آزمون خبرگان وجود نداشت در حالی که بسیار ممکن بود یک طلبه جوان 20 یا 25 ساله که 11 سال درس حوزه را گذرانده در این امتحان موفق به اخذ درجه اجتهاد شود.وی در عین حال با اعلام اینکه شورای نگهبان پیش از برگزاری انتخابات و پس از اعلام نتیجه نخست صلاحیت‌ها موارد را با ارسال پیامک اطلاع رسانی کرده است، افزود: در هر حال انتظار می‌رود کسانی که پیش از این از سابقه علمی، تحقیقاتی یا تألیفی ویژه ای برخوردارند در این میان از شرایط متفاوتی برخوردار باشند و برای احراز فقاهت آن‌ها به شرکت در امتحان نیازی نباشد.امام جمعه موقت اصفهان گفت: من در مدت درخواست رسیدگی مجدد، کتاب تألیفی خود با عنوان "رساله الجهاد تحقیقی فقهی" که از حوزه علمیه قم موفق به کسب نمره عالی هیئت داوران شد را به همراه تذکراتی برای دبیر شورای نگهبان ارسال کردم؛ انتظار می‌رود کسانی که حتی از یکی از مراحل فقاهت برخوردار هستند نیز امکان حضور در صحنه انتخابات خبرگان را داشته باشند.رهبر اضافه کرد: هنوز هیچ پاسخی به مطالبه من در خصوص رسیدگی دوباره به عدم احراز صلاحیتم داده نشده است و تمام حرف ما نیز این است که ممکن است فردی آمادگی شرکت در آزمون خبرگان را نداشته باشد و یا به دلیل دوری نتواند در این آزمون شرکت کند باید مطالب دیگری را ملاک تأیید صلاحیت متقاضیان شرکت در آزمون خبرگان قرار داد.


لیست‌ وکیل‌الدوله‌ها منتشر خواهد شد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: لیست‌ وکیل‌الدوله‌ها برای تقلیل مجلس به معاونت رئیس‌جمهور منتشر خواهد شد.مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت به‌دنبال "مجلسی در اختیار" است، گفت: به تعبیر عامیانه، دولت به دنبال مجلس وکیل‌الدوله است.وی گفت:لیستی که روزهای آتی منتشر خواهد شد نیز با کارکرد وکیل‌الدوله بودن بسته می‌شود؛ وکیل الدولگی برازنده یک مجلس آزاده نیست؛ ما نگرانیم وکیل‌الدوله‌ها به محض ورود به مجلس پولی کردن مدارس را برای خوش خدمتی به دولت تصویب کنند. نگرانیم در شرایط کنونی که مردم از رکورد و تورم رنج می‌برند با مصوبه وکیل‌الدوله‌ها یارانه‌ها مردم حذف شود تا دولت را به قول خودشان از مصیبت پرداخت یارانه نجات پیدا کند.


امکان تغییر لیست ائتلاف اصولگرایان

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: زمان ارائه لیست ائتلاف اصولگرایان هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما با ارائه تغییراتی در لیست ارائه شده، در آینده اعلام می شود.حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: لیست ائتلاف اصولگرایان باید زودتر ارائه شود و ممکن است در فهرست فعلی ارائه شده تغییراتی لحاظ شود.وی تصریح کرد: برای وحدت بین اصولگرایان یک فهرست منتشر خواهد شد.در روزهای گذشته برخی از سایت های خبری لیست هایی را از ائتلاف اصولگرایان منتشر کرده اند و عده ای هم شرط گنجانده شدن اسامی نامزدها در این لیست را رای به حداد عادل برای ریاست مجلس عنوان کرده بودند که این خبر تکذیب شد.


سعید حجاریان بازیگر شد

در فیلم تازه مانی حقیقی «اژدها وارد می‌شود» سعید حجاریان بازی می‌کند.به گزارش خبرآنلاین، سعید حجاریان فعال سیاسی، در فیلم «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی در نقش خودش بازی کرده است.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دوم بهمن ماه ۱۳۴۳ است، یک شورلت ایمپالای نارنجی رنگ از قبرستان باستانی می‌گذرد و به سمت کشتی به خاک نشسته‌ای می‌راند. داخل کشتی یک زندانی تبعیدی حلق‌آویز شده، روی دیوارهای کشتی خاطرات روزانه‌اش را نوشته بوده، آیا این نوشته‌ها به کاراگاه حفیظی کمک خواهند کرد تا بفهمد چرا سالهاست کسی مرده‌اش را در این قبرستان دفن نکرده است؟»


افشاگری نگین شیر آقایی مجری بی بی سی علیه شبکه من و تو 

مجری بی‌بی‌سی به شدت از جهت‌دار بودن مستندهای شبکه تلویزیونی "من و تو" انتقاد کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ «نگین شیر آقایی» مجری و خبرنگار تلویزیون دولتی بی‌بی‌سی فارسی در گفت‌وگو با معین سعیدی - معاون اجرایی سابق شبکه من و تو - به موضوع برنامه‌ها و مستندهای شبکه من و تو می‌پردازد و به شدت از جهت‌دار بودن و یک طرفه بودن این مستندها انتقاد می‌کند.
تعداد بازدید : 54




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان