بازدید 7154

احتمال تحریم اقتصادی اسرائیل توسط آمریکا

منابع اقتصادی صهیونیست از این مسئله بیم دارند که تداوم اختلافات شدید تل آویو - واشنگتن در زمینه شهرک سازی در نهایت به تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی منجر شود.
کد خبر: ۵۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱ 21 July 2009
منابع اقتصادی صهیونیست از احتمال کاهش یک میلیارد دلاری کمکهای آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت تداوم شهرک سازی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این یک میلیارد دلار معادل حجم سرمایه گذاری هایی است که رژیم صهیونیستی برای ساخت و توسعه شهرک ها در سرزمینهای اشغالی نیاز دارد که همواره آن را از طریق آمریکا دریافت می کرده است.

پیش از این، آمریکا در توافقنامه ای متعهد شده است که تا سال 2011 ، کمکهایی را به میزان 2.8 میلیارد دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

این کمکها از طریق وامهای بانکی به رژیم صهیونیستی تحویل داده می شود. این رژیم در سال 2007 طی توافقنامه ای با آمریکا کمکهایی 4.1 میلیارد دلاری از واشنگتن دریافت کرد که بیشتر این سرمایه ها در شهرک سازی در کرانه باختری مورد استفاده قرار گرفته است.

منابع اقتصادی صهیونیست از این مسئله بیم دارند که تداوم اختلافات شدید تل آویو - واشنگتن در زمینه شهرک سازی در نهایت به تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی منجر شود.

خاطر نشان می شود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به هشدار آمریکا برای توقف شهرک سازی در بیت المقدس شرقی مدعی شد حاکمیت این رژیم بر شهر بیت المقدس موضوعی نیست که بر سر آن مذاکره کند.

این در حالی است که ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به آمریکا درباره مانع تراشی در برابر شهرک سازی صهیونیستها در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار داده است.

با توجه به سیاستهای راهبردی آمریکا در حمایت دائمی از رژیم اشغالگر قدس، بعید به نظر می رسد حتی در صورتی که این رژیم بر خلاف خواسته جامعه جهانی و قطعنامه های بین المللی به شهرک سازی ادامه دهد، با مجازاتهای اقتصادی آمریکا روبرو شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل