بازدید 10866

وقتی زور مسئولان آب کشور به یک هتل نمی‌رسد

به نظر مسئولان آب کشور یک هتل که در مسیر تهران - فشم در حریم رودخانه جاجرود ساخته شده، باید تخریب شود اما به نظر می رسد مسئولان آب کشور در برخورد با چنین مسائلی ضعف دارند و زورشان حتی به یک هتل نیز نمی رسد.
کد خبر: ۵۶۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 29 January 2016
در طول سال به خصوص در فصل بهار و تابستان، مسئولان و مدیران آب کشور از رفع تصرف حریم رودخانه ها به میزان چند کیلومتر خبر می دهند. این در حالی است که این چند کیلومتر آزادسازی حریم، در مقابل حجم گسترده حریم های تصرف شده رودخانه ای بسیار ناچیز است.

به گزارش تسنیم، اصولا رودخانه ها و دریاها باید مکانهای باشند که بهره مندی از وجود آنها برای تمامی اقشار جامعه ممکن باشد؛ اما در ایران، میزان سواحل خصوصی شده رودخانه ها و دریاها بسیار زیاد است و قشری با اعتبار پولهای خود، همواره بیش از تمام مردم ایران می توانند از این مواهب طبیعی برخوردار باشند.

در منطقه زردبند استان تهران چسبیده به رودخانه جاجرود، هتلی احداث شده که تنها مجوز ساخت یک هتل‌رستوران در دو بلوک 7 و 3 طبقه را داشته، اما بعد از اخذ پروانه مربوطه، این مجموعه شروع به ساخت‌و ساز‌های غیرقانونی کرد و بلوک 7 طبقه را به 13 طبقه و بلوک 3 طبقه را به 5 طبقه به صورت غیر قانونی تبدیل کرد.

در حالی که اکنون فقط صحبت از تخلف این هتل به علت بلند مرتبه سازی است، طبق اصول قانونی حفاظت از حریم رودخانه ها، هیچ گونه سازه ای نباید در حریم قانونی رودخانه ها احداث شود. با این وجود، دیوان عدالت اداری فقط به مسئله تخریب طبقات اضافه بر پروانه این هتل ورود کرده و قرار است اصل این هتل باقی بماند.

در عین حال، وزارت نیرو و مدیران ارشد بخش آب کشور نظر دیگری دارند. به نظر مسئولان آب کشور این هتل باید تماما تخریب شود چرا که نه تنها حریم رودخانه جاجرود را تصرف کرده بلکه به دلیل نداشتن تأسیسات فاضلاب، فاضلاب خام این هتل پس از افتتاح در رودخانه جاجرود تخلیه خواهد شد. رودخانه جاجرود نیز به ذخایر سد لتیان می ریزد که یکی از 5 سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران است.

با این وجود، به نظر می رسد مسئولان آب کشور در برخورد با چنین مسائلی ضعف دارند و زورشان حتی به یک هتل نیز نمی رسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۷
اگر مسئولان کاری نکنند...............
کار شما مطبوعاتی هاست که از قضیه سر در بیارید وظیفه خود را اجرا کنید
بجای تخریب هتل ، حوضچه تصفیه فاضلاب بسازند، نه سیخ بسوزد ، نه کباب
تابناک عزیز ! این هتل در اثر خلق الساعه که به وجود نیامده !!! صاحب این هتل انقدر آدم پر قدرتی بوده که هیچکس حریفش نشده ! وگرنه در هنگام ساخت مامورین شهرداری و سایر سازمان های مسئول شاهد بالا رفتن ساختمان این هتل بوده اند و جلوی تخلفش را نگرفته اند . الان به یکباره همه از خواب غفلت بیدار شده اند و یاد سلامتی آب جاجرود افتاده اند . اگر کسی به فکر سلامتی آب جاجرود بود اجازه این همه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه را نمی داد . مشکل فاضلاب این هتل هم با چند تا تلفن حل خواهد شد .
مشابه این نوع ساخت بدون مجوز همه جا است. در مرحله تخریب همه چیز به طرز عجیب متوقف و پیگیری نمیشود. احتمال زیاد متصدی هتل به مدیر و وزیر اب و محیط زیست و نیرو و منابع طبیعی و جهاد ارتشا نموده باشد هم هست. چون قانون برای همه یکسان است ولی اجرا برای افراد مختلف متفاوت است. لازم است وزیر اطلاعات و بازرس و نگهبان و قضائیه با هم در محل تخریب حضور و پشت لودر بنشینند و باهم به هتل حمله و انرا تخریب کنند تا عدالت گسترده شود و فقط روستایی کم بضاعت برای تغییر کاربری 100 متر جریمه نشود و زندان نرود.
زور پول بیشتر از مسوولانه، وقتی طرف میلیاردی پول داده و.مجوز گرفته چطور میخوان زور کسی بهش برسه؟ تکلیف پولهایی که گرفتن چی میشه؟ اگه پول نبود زورشون به همه میرسه، همونطور که من اگه قبض دو دوره رو پرداخت نکنم برا بیست هزار تومان میان کنتور اب رو میبرن
دلواپسان، بسم ا...
فکر کنید سفارت عربستانه. حداقل اینبار یک کار مفید انجام بدید!
مسئولان آب اول فاضلاب پادگان لشگرک را جمع کنند .
قانون برای همه یکسان است ولی اجرا برای همه متفاوت است. الان اگر یک روستایی در مناطق نیمه خشک که هر هفته یک نفر از انجا عبور نمیکند بود مسلمن با اقتدار تمام برخورد و فرد جریمه و زندانی میشد. لازم است روسای قوا پشت لودر بنشینند و رسما تخریب کنند یا همه دستگیر و زندانی شوند.
روی معاش مردم بومی و مستقر در روستاهای دور افتاده و بد اب و هوا و غیر توریستی فقط بد جور تمرکز شده و قانون اجرا میشود . یک روستایی داخل منطقه حفاظت شده هیچ طرحی حتی طویله برای 10 راس گوسفند هم نمیتواند اجرا کند در حالی که این نوع مجوزهای تخلف بار که در حریم کیفی رودخانه است و بخش استقرار صنایع در محیط زیست انسانی مسول بررسی حریم کیفی ان است این تخلف بزرگ را اجرا کرده. مسلما ارتشا شده.
قربان شاید صاحبان هتل کسانی هستند که زور هیچ کس به آنها نمی رسد!!!
ظاهراً این هتل مجوز ساخت داشته آنهم در 7 طبقه و حالا بحث اضافه ساخت است ولی هیچکس یا مرجعی به این موضوع که مجوز ساخت را چه کسی یا سازمانی داده است رسیدگی نمی کند.
1-بدون شک وقتی در حریم ممنوعه رودخانه مجوز ساخت میدهند لابد منافعی برای کسی داشته است آیا به این موضوع هم رسیدگی می شود؟
2-انتشار نام شخص یا مؤسسه صاحب این هتل که منع قانونی ندارد چرا اعلام نمی کنید که حداقل مردم بدانند چه کسانی برای درآمد خاضرند چه کارهائی بکنند، آخر مگر قحطی جا است؟
این هتل باید خراب بشه،اخه چرا خون بساز بفروش ها از بقیه رنگین تره
قوه قضاییه باید در مورد ان شعبه دیوان عدالت که این رای را صادر کرده تحقیق منه،آخه مگر طبق قانون حریم رودخانه ها ساخت و ساز ممنوع نیست پس چرا همچین حکمی داده،اصلا طرف حق نداشته که اونجا چیزی بسازه که الان سازمان آب حقش را تصیع کرده باشه
چه کسی همچین مجوزی بر خلاف قانون داده؟اگر هم مجوزی داده شده با ید طرفین را به خاطر رشوه مورد پیگیری قضایی قرار داد و هتل را خراب کرد
بعضی ها آنقدر رشوه گرفته اند که زبانشان کوتاه است
شما یک موقع ستون نظرات را باز نکنی ، صرف ندارد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان