بازدید 28967
همایون بهزادی پر کشید؛

سرطلایی فوتبال ایران و اسطوره باشگاه پرسپولیس درگذشت

همایون بهزادی که مدت‌ها بود از بیماری ریوی و قلبی رنج می‌برد و چندین بار تا مرز وخامت حال خویش پیش رفته و دوباره سلامتی نسبی خود را بازیافته بود، در نهایت امشب و لحظاتی پیش دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۵۶۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴ 22 January 2016
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، دقایقی پیش در ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش «تابناک»، همایون بهزادی بامداد امروز پس از یک دوره طولانی بیماری، دار فانی را وداع گفت. بهزادی که مدتها بود بیماری قبلی و ریوی رنج می‌برد، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت و  فوتبال ایران را در شوک بزرگی فرو برد. به این ترتیب فوتبال ایران در کمتر از یک هفته دو پیشکسوت بزرگ خود را از دست داد. هنوز اهالی فوتبال ایران از عزای از دست دادن رضا احدی، ستاره دهه شصت فوتبال ایران فارغ نشده بودند که خبر درگذشت سرطلایی فوتبال ایران در دهه چهل و پنجاه از راه رسید تا «سرطلایی» هم از پی «رودی فولر فوتبال ایران» برود.

سرطلایی فوتبال ایران و اسطوره باشگاه پرسپولیس درگذشت

این که ستاره‌ای در تاریخ باشگاهی که علی دایی هم عضو آن باشد، لقب «سرطلایی» را از آن خود کند، کار بزرگی است که تنها و تنها از پس همایون بهزادی برمی‌آمد. مهاجم بزرگی که عمده شهرتش را در میان هواداران پرسپولیس، حتی هواداران جوان امروزی که بازی‌های او را هم ندیده‌اند، مدیون هت‌تریک مهمش در بازی معروف شش بر صفر پرسپولیس برابر تاج سابق و استقلال کنونی در سال ۵۲ است؛ بازی که هنوز هم با گذشت چهل و دو سال از آن هواداران پرسپولیس از آن یاد می‌کنند و البته درخشش مهاجم تند و تیز و شش دانگی به اسم همایون بهزادی.

سرطلایی فوتبال ایران و اسطوره باشگاه پرسپولیس درگذشت

بهزادی در کنار اوزه بیو ستاره فوتبال پرتغال

حضور مؤثر و ثبت لحظات فراموش نشدنی بهزادی تنها به باشگاه پرسپولیس باز نمی‌گردد و این مهاجم خوش نقش در تیم ملی هم حضور مهم و تأثیرگذاری داشت که شاید یکی از فراموش نشدنی‌ترین آنها گلی باشد که او در دیدار فینال جام ملت‌های آسیای ۱۹۶۸ در ورزشگاه امجدیه وارد دروازه اسرائیل کرد و با به تساوی کشاندن بازی، زمینه پیروزی ایران در آن دیدار و کسب اولین قهرمانی آسیا را فراهم آورد.

سرطلایی فوتبال ایران و اسطوره باشگاه پرسپولیس درگذشت

علی دایی و همایون بهزادی، دو اسطوره بزرگ باشگاه پرسپولیس و تیم ملی ایران در کنار هم

همایون بهزادی متولد ۱۴ دی ۱۳۲۰ در خرم‌آباد است. او که اصالتی تهرانی داشت، به دلیل آنکه پدرش در خدمت ارتش ایران بود در خرم‌آباد متولد شد و سال‌های اولیه زندگی‌اش در سفرهای مختلف به شهرهای گوناگون گذشت. بهزادی از پرورش یافتگان مکتب شاهین بود با انحلال باشگاه شاهین به باشگاه پرسپولیس پیوست. عمر فوتبالی او در دو باشگاه شاهین و پیکان گذشت و با هر دوی این باشگاه‌ها قهرمان ایران شد. علاوه بر این، بهزادی دوران درخشانی در تیم ملی ایران هم داشت و دو جام قهرمانی آسیا را به سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ بالای سر برد.
بهزادی همچنین فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی هم هست.
«تابناک» این ضایعه را به خانواده بهزادی و جامعه فوتبال تسلیت می گوید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۱۰
اخي... خدا رحمتش كنه
درگذشت این پیشکسوت فوتبال ایران را به خانواده و اهالی فوتبال ایران تسلیت می گویم
سرطلایی قهرمان روحت شاد
پهلوانان نمی میرند
خدایش بیامرزد، یادش در دل مردم جاودان
خدایش رحت کند
روحش شاد يادش گرامى
روحت شاد مرد.
خدایش بیامرزد...
پرسپولیس چقدر اسطوره داشت ما نمی دونستیم!
روحش شاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس