بازدید 4277

فقدان زیرساخت‌های لازم برای تجارت ایران و روسیه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی‌رغم این که کشور روسیه با ایران هم مرز است اما متاسفانه بسیاری از زیرساخت‌ها را برای مبادلات تجاری فراهم نکرده ایم .
کد خبر: ۵۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 19 January 2016
وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی‌رغم این که کشور روسیه با ایران هم مرز است اما متاسفانه بسیاری از زیرساخت‌ها را برای مبادلات تجاری فراهم نکرده ایم .

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت حضور وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان داشت: آنچه که در زمینه صادرات یا واردات بین دو کشور مشاهده می‌کنید نتیجه ده‌ها جلسه مشترک با مسوولان دو کشور است.

حجتی افزود: ایران و روسیه در زمینه تجارت مکمل یکدیگر هستند و به همین خاطر باید از ظرفیت‌های هر دو کشور برای یک تعامل سازنده برد-برد استفاده کرد.

حجتی تصریح کرد: امیدوارم تجار وبازرگانان دو کشور از فرصت پیش آمده برای توسعه همکاری استفاده کنند  البته برای تبادلات تجاری باید زیرساخت های هوایی ، زمینی، دریایی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اصرار بر عملیاتی شدن توافقات و گسترش همکاری‌ها از سوی روسای جمهور دو کشور بوده تاکید کرد: اصرار بر عملیاتی شدن توافق از سوی روسای جمهور دو کشور ما به نقطه کنونی رسانده است و باتوجه به اینکه برنامه‌های زیر ساخت‌ها را نتوانسته‌ایم برای مبادلات تجاری فراهم کنیم برای این کار باید از یک سری مسایل فنی برخوردار شویم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد: اصرار دولت در همکاری بلند مدت و توسعه همکاری با کشور روسیه است اما برای تبادلات تجاری و صادرات و واردات محصولات کشاورزی از جمله مرغ و گوشت باید یک سری مسایل فنی و قرنطیه ای رعایت شود که توافق بر سر ان زمان‌بر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان