بازدید 19856

بیانیه داوود اغلو درباره آغاز اجرای برجام

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه با ابراز خرسندی از لغو تحریم ها علیه ایران، ابراز امیدواری کرد برجام به عنوان بهترین الگوی راه حل در حل بقیه پرونده ها و مشکلات منطقه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 18 January 2016
احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه با ابراز خرسندی از لغو تحریم ها علیه ایران، ابراز امیدواری کرد برجام به عنوان بهترین الگوی راه حل در حل بقیه پرونده ها و مشکلات منطقه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی این مطلب را شب گذشته پیش از حرکت به انگلیس، طی سخنانی در فرودگاه بین المللی استانبول عنوان کرد.

داووداوغلو با تاکید بر اینکه تحریم ها در منطقه تاثیر منفی می گذارد، گفت: به همین خاطر از روند اجرای توافق هسته ای و از لغو تحریم ها استقبال می کنیم. ما معتقدیم با لغو تحریم ها روابط ترکیه و ایران در زمینه اقتصاد رونق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به لغو تحریم ها علیه ایران، گفت: تمام جهان از جمله ایران و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه با انجام کار مشترک برای توقف خشونت و کلنگی کردن منطقه خاورمیانه باید دست به کار شوند.

داواوغلو ابراز امیدواری کرد لغو تحریم آغازی برای پایان خشونت در منطقه باشد.

وزارت خارجه ترکیه نیز روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) در پی توافقات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای 1+5 و اتحادیه اروپا ابراز خرسندی و طرف های این مذاکرات تبریک گفت.

در این اطلاعیه که در تارنمای رسمی وزارت خارجه ترکیه صادر شد، آمده است: ترکیه از همان ابتدا تاکید داشت که تنها راه حل مساله برنامه هسته ای ایران دیپلماسی و مذاکره می باشد.
در اطلاعیه تصریح شده است: این توافق سمبل مهمی در حل مسائل بین المللی از طرق دیپلماتیک است و ترکیه به طرف های این مذاکرات تبریک می گوید.
ترکیه انتظار دارد که برجام در یک شرایط بسیار شفاف و با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بی وقفه و کامل اجرا شده و در دوره پیش رو تمامی طرف ها برای تامین و تاسیس ثبات و امنیت در منطقه با احساس مسئولیت رفتاری مشوق همبستگی و ضد واگرایی از خود نشان دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار