بازدید 11372
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

وقوع حملات تروریستی در پایتخت بورکینا فاسو، حمله گروه تروریستی الشباب به مرکز اتحادیه آفریقا در سومالی، گزارش‌ها از انتظار برای آغاز اجرای برجام و تأثیر این موضوع بر قیمت‌های جهانی نفت، حضور مقامات آمریکایی و انگلیسی در اتاق جنگ عربستان در یمن و مشخص شدن دو نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 16 January 2016
انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟وقوع حملات تروریستی در پایتخت بورکینا فاسو، حمله گروه تروریستی الشباب به مرکز اتحادیه آفریقا در سومالی، گزارش‌ها از انتظار برای آغاز اجرای برجام و تأثیر این موضوع بر قیمت‌های جهانی نفت، حضور مقامات آمریکایی و انگلیسی در اتاق جنگ عربستان در یمن و مشخص شدن دو نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است.

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

به گزارش «تابناک»، وقوع حملات تروریستی، این بار در قاره آفریقا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. «یو اس ای تودی» می نویسد، تنها چند هفته پس از آغاز به کار رئیس جمهور جدید بورکینا فاسو، این کشور غرب آفریقا، شاهد انفجار و تیراندازی بود. بر اساس گزارش ها، دست کم 20 تن در جریان وقایع شب گذشته کشته شده اند. افزون بر این، چند خودرو نیز در بیرون محل هتل «اسپلندید» شهر واگادوگو، پایتخت این کشور که محل اقامت غربی ها و پرسنل سازمان ملل است، به آتش کشیده شد. یک شاخه محلی گروه تروریستی القاعده، مسئولیت انجام این حملات را بر عهده گرفته است. سفارت آمریکا در بورکینا فاسو اعلام کرده به دقت اوضاع را مورد بررسی قرار می دهد.

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

همزمان گروه تروریستی «الشباب» نیز حملاتی را در کشور سومالی ترتیب داده است. به نوشته سایت شبکه خبری «سی ان ان»، تروریست های عضو گروه الشباب یک مقر اتحادیه آفریقا در سومالی را مورد حمله قرار داده و شماری از نیروهای نظامی کنیایی که در چارچوب نیروهای این اتحادیه مشغول مبارزه با تروریسم بودند را به قتل رساندند. در پی این واقعه، رئیس جمهور کنیا وعده انتقام داده است. اوهورو کنیاتا در این زمینه گفته: «ما جنایتکارانی که در وقایع امروز نقش داشتند را به سزای اعمالشان می رسانیم. خون سربازان ما به هدر نخواهد رفت». گفتنی است حملات مذکور با انفجار دو خودروی بمب گذاری شده که تروریست ها آنها را می راندند، آغاز شد؛ هرچند نیروهای اتحادیه آفریقا نهایتاً حمله را دفع کردند، شماری از آن ها در درگیری کشته شدند.

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

انتظار برای آغاز اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، موضوع دیگری است که امروز در مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است. «ای بی سی نیوز» در جدیدترین مطلب خود در این زمینه می نویسد، ایالات متحده و ایران تنها چند روز و شاید چند ساعت تا کامل کردن مرحله بعدی توافق هسته ای تاریخی فاصله دارند؛ مرحله ای که به «روز اجرا» معروف شده است. این روز، زمانی است که تأیید می شود ایران قلب رآکتور هسته ای اراک را خارج و آن را با سیمان پر کرده است. در مقابل مجموعه ای از محدودیت ها، بسیاری از تحریم های اقتصادی موجود علیه ایران به سرعت برداشته خواهد شد و بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی های ایران آزاد خواهد شد و به دستش خواهد رسید. 

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

«سی ان بی سی»، تمرکز خود را بر تأثیرات اجرای توافق هسته ای بر قیمت های جهانی نفت قرار داده و می نویسد، در شرایطی که نگرانی هایی درباره تأثیرات ورود نفت ایران به بازارهای جهانی پس از اجرای توافق هسته ای وجود دارد، قیمت جهانی نفت به پایین ترین حد خود طی چند سال اخیر رسید. این در حالی است که ایران قصد دارد تا پایان ماه ژانویه، صادرات خود را به 1.10 میلیون بشکه در روز برساند که نسبت به ماه دسامبر، 20 درصد بیشتر خواهد بود. در همین راستا، قیمت نفت دو سبد برنت و وست تگزاس روز جمعه به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید. در این میان، برخی کارشناسان عقیده دارند که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصمیمی برای کنترل بازار و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ها ندارند. 

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

در میان دیگر موضوعات، خبر همکاری نزدیک انگلیس و آمریکا با عربستان در جریان جنگ یمن، مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گاردین» می نویسد به گفته وزیر خارجه عربستان سعودی، مقامات نظامی انگلیسی و آمریکایی در مرکز فرماندهی و کنترل عملیات عربستان سعودی در یمن حضور داشته و به فهرست اهداف حملات نیز دسترسی دارند؛ هرچند، خودشان در تعیین این اهداف نقشی ایفا نمی کنند. این در حالی است که گروه های حقوق بشری، پارلمان اروپا و سازمان ملل، همگی نسبت به حملات ائتلاف سعودی در یمن ابراز نگرانی کرده اند. از سوی دیگر، به دولت انگلیس هشدار داده شده بود که به سبب فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان برای حمله به یمن، حقوق بین الملل را نقض کرده است.

انتظار برای آغاز اجرای برجام/ چه کسانی در اتاق جنگ عربستان در یمن حاضرند؟

در نهایت، روزنامه «واشنگتن پست» به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و می نویسد، در شرایطی که رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله ای جدی تر می شود، این باور در میان بسیاری از جمهوری خواهان به وجود آمده که دونالد ترامپ و تد کروز، دو گزینه اصلی این حزب برای معرفی به عنوان نامزد نهایی هستند. حضور قدرتمند آن ها در ششمین مناظره نامزدهای جمهوری خواه و نیز ادامه برتری آن ها در نظرسنجی های انتخاباتی، کم کم همه را به این نتیجه می رساند که کمپین انتخاباتی جمهوری خواهان، عملاً به یک کمپین دو نفره تبدیل شده است. مارکو روبیو و کریس کریستی دو چهره دیگری هستند که برخی در این موضوع روی آن ها حساب می کنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی