بازدید 6383
رییس داغستان:

عربستان سعودی کشور مستقلی نیست

رییس داغستان، سیاستمدار، دانشمند و دیپلمات سرشناس در مورد نقش روسیه در حل درگیری بین کشورهای مسلمان اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۵۶۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 13 January 2016
رییس داغستان، سیاستمدار، دانشمند و دیپلمات سرشناس در مورد نقش روسیه در حل درگیری بین کشورهای مسلمان اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، رمضان عبدالله تیپف به رسانه کمسمولسکایا پراودا روسیه در مورد راه‌حل بحران ایران و عربستان سعودی گفت: تنها راه‌حل، بازگشت به آرمان‌های مشترک معنوی است. برای دو شاخه پیروان یک دین گفتن این که یکی مؤمن‌تر است یا یکی پیرو راه درست‌تر است نادانی فوق‌العاده بزرگی است و البته ایالات متحده از این لحظات (مساله شیعه و سنی) برای نیل به منافع سیاسی خود استفاده می‌کند.

او ادامه داد: من خواندم که رییس پیشین سرویس امنیتی آمریکا می‌گوید اوباما در سال 2012 با اردوغان در استانبول ملاقات کرد. آن‌ها مدت طولانی در مورد کشیدن عربستان سعودی به مقابله با ایران و سوریه و استفاده از لحظه مقابله شیعیان و اهل سنت صحبت کرده‌اند . برای مثال پیروان هر دو شاخه اسلام در داغستان زندگی می‌کنند. هیچ کسی به فکر این نیست که با طرف دیگر وارد رویارویی شود. وقتی آن‌ها دیگران را بی‌دین می‌نامند این امر نادانی و حماقت است.

عبدالله تیپف در مورد امکان قبول پیشنهاد میانجی‌گری روسیه از طرف ایران و عربستان سعودی گفت: هم در عربستان سعودی و امارات بوده و دو بار هم به ایران سفر کرده است. عربستان سعودی کشور مستقلی نیست. این کشور به‌طور کامل به سیاست ایالات متحده بستگی دارد. پول سعودی‌ها در بانک‌های آمریکایی قرار دارد. نمایندگان سعودی که من با آن‌ها ملاقات کرده بودم با من هم در این مورد صحبت کردند. وقتی آن‌ها (سعودی‌ها با آمریکا) درگیری داشتند... می‌گفتند آیا می‌شود با روسیه کنار آمد، آیا سامانه بانکی چشم‌انداز و استواری دارد. سیاستی که عربستان سعودی نسبت به یمن پیاده می‌کند هم سیاست آبرومندی نیست. عربستان سعودی به عنوان نگهبان اماکن مقدس مسلمانان باید نسبت به همسایگان خود سیاست پیگیرتری پیاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست