بازدید 24762

خودرو چینی ۷۷ میلیونی، با یک ستاره کیفی!

یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران در حالی با قیمت 76 میلیون و 710 هزار تومان عرضه می‌شود که علی‌رغم قیمت بالا، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.
کد خبر: ۵۶۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 12 January 2016
یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران در حالی با قیمت 76 میلیون و 710 هزار تومان عرضه می‌شود که علی‌رغم قیمت بالا، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، از آذر ماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.

در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، با توجه به سطح کیفی خودروها، یک تا پنج ستاره به خودرو تعلق می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودرو را نشان می‌دهد.

در این زمینه نکته قابل توجه در گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال، سطح کیفی خودرو چینی آسا است.

این خودرو چینی که در گروه خودروسازی بهمن مونتاژ می‌شود، علی‌رغم قیمت قابل توجه آن (76 میلیون و 710 هزار تومان)، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

این در حالی است که خودروهایی چون انواع تندر 90 علی‌رغم آنکه به قیمتی حدودا نصف قیمت خودرو آسا عرضه می‌شوند (به طور میانگین 40 میلیون تومان) اما سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

علاوه بر آن خودرو چینی همچون ام‌وی‌ام 315 جدید نیز علی‌رغم آنکه به قیمتی حدودا نصف قیمت آسا (حدود 40 میلیون تومان) عرضه می‌شود اما دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۶
اکثر چینی ها بعد از مدت کوتاهی مشکل گیربکس و اشکالات برقی پیدا میکنند ۰اکسلها کج میشوند ۰ اینها رو تازه استاندارد حساب نمیکنه ۰چون در طول زمان پدیدار میشوند ۰
بعد اروپاییها باید توسط نمایندگی تو لیست بروند وگرنه استاندارد ورود ندارند! جالبه نه
با این خبر و تحلیل
پس باید ام وی ام و تندر 90 هم گران شد
همین خودرو که شما می گید چینیه از خودروهای داخلی خیلی عالی تره
پرايد كه حتما 6 ستاره س!!
ستاره بقیه خودروها را هم بگویید. مثلا پژو دنا سمند و ....
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
دنا رو یک ستاره اعلام کردن!!!!!
من ی Rd دارم که خیلی ماهه .
طبق این گزارش، در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی سوزوکی گراند ویتارا سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی کیا سراتو سه ستاره و خودروی آسا، یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، خودروهای جک S5، جک J5، برلیانس H320 و برلیانس H330 دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

همچنین خودروهای وولیکس C30، NEW MVM X33، MVM550 و لیفان X60 معادل یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان،‌ خودروهای پارس تندر، تندر ۹۰ اتومات، تندر ۹۰ پارس خودرو و تندر ۹۰ ایران خودرو سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

خودروهای NEW MVM 315 و پژو ۲۰۶ نیز دارای دو ستاره از پنج ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای قرار گرفته در این سطح قیمتی شامل پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان، رانا، پژو پارس مازندران، پژو پارس خراسان، دنا، پژو ۴۰۵، سمند ایران خودرو مرکزی، سمند ایران خودرو تبریز، پژو پارس ایران خودرو فارس، پژو پارس ایران خودرو مرکزی و تیبا هاچ‌بک، یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی پایین‌تر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل خودروهای MVM 110، سایپا ۱۳۱ تولیدی سایپا، تیبا، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱ تولیدی پارس خودرو، یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند
والا همين خودرو هاي چيني كه همش مورد هجمه قرار مي گيرند تا حالا امتحان خوبي پس دادن
از اين خودرو هاي ساخت داخل كه بهترن
امان از مافیای خود روسازی......برادر من که این مطلب رو گذاشتی شما نمیدونی که تجارت پر سود خودرو در ایران براساس هیچ اقتصاد شناخته قابل شناختن نیست....ستاره چیه...همون که چهار تا چرخ داره و یه فرمون کافیه....بقیه اش با حساب این آقایون میشه آپشن و ستاره....
بي زحمت ستاره ها ي خود روهاي موجود در ايران را توضيح دهيد
ستاره دادنشون هم مثل مهر استانداردشونه ؟
دوستان عزيز مي توانند با مراجعه به سايت www.euroncap.com (سازمان ايمني خودروهاي اروپا) با وارد كردن نام و مدل ماشين از ستاره ايمني،عكس تصادف و ساير اطلاعات در مورد ايمني خودروي مورد نظر آگاهي پيدا كنند.
ستاره دادن ما هم برای کمک به تولید داخل و انحصار بیشتر هست. از ماشینهای چینی دفاع نمیکنم ولی هر شخص بدون اطلاعی هم میتواند با مقایسه یک بسترن آسا و یک تندر به کیفیت بالاتر متریالهای آن و ایمنی و کیفیت بهتر و بیشتر آن پی ببرد. این داستان ستاره هم برای خراب کردن ماشینهای چینی و کمک به فروش سایپا و ایرانخودرو هست. الان به چینی های تولیدی ای ن دو شرکت 4 ستاره هم ممکنه بدهند چون اینا تولید میکنن
من موندم تو یه چیزی کامیون اسکانیا روش زده یورو 3 چجوری پراید یورو 4 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه اصلا نباید اجازه ورد به ماشینهای بی کیفیت داده شود. از طرفی خودرویی نظیر پراید هم نباید تولید شود. حالا اینقدر بزنید تا حال مردم که بد شد یادتون بیاد نه دیگه وقتشه از مدار تولید خارج بشه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست