بازدید 14947
لاریجانی در گفت و گو با رادیو ملی آمریکا؛

وزیر دفاع شما، هر صبح پنجره را باز می کند و از جنگ صحبت می کند!

لاریجانی در پاسخ به اینکه آیا راهی عملی سراغ دارد که دولت ایران جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست و دیگر آمریکایی‌های در بند در ایران را آزاد کند، گفت: البته که راه عملی وجود دارد، برای مثال، چندین ایرانی اینجا در آمریکا زندانی هستند، قطعاً در چنین مواردی می‌توان به راه حل رسید؛ فکر می‌کنم سیاستمداران شما این راه‌ها را بشناسند.
کد خبر: ۵۳۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 08 September 2015
رئیس مجلس با بیان اینکه وزیر دفاع آمریکا هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب گزینه‌های علیه ایران را فریاد می‌زند، گفت: برجام بی‌نقص نیست اما پذیرفتنی است.

به گزارش «تابناک»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روز پایانی اقامت خود در نیویورک (جمعه 13 شهریور) با رادیو ملی آمریکا گفت‌وگویی انجام داد که ساعاتی بعد متن آن در خبرگزاری خانه ملت منتشر شد. امروز این گفت‌وگو کامل از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.
وزیر دفاع شما، هر صبح پنجره را باز می کند و از جنگ صحبت می کند!
پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی «ان‌پی‌آر» در این زمینه نوشت: در گفت‌وگو با استیو اینسکیپ، مجری برنامه مورنینگ ادیشن، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران درباره توافق هسته‌ای، احتمال تحمیل تحریم‌های تازه ضد ایران و راه‌های عملی برای آزاد کردن زندانی‌های آمریکایی در بند در ایران سخن گفته است.

لاریجانی در پاسخ به پرسش استیو اینسکیپ مبنی بر اینکه آیا وی از قانونگذاران آمریکایی برای سفر به ایران دعوت خواهد کرد یا نه گفت: ببینید، این روزها قرار است زمینه را برای تأیید و اجرای توافق فراهم کنیم، اما هر روز به نظر می‌رسد وزیر دفاع شما صبح که بیدار می‌شود، پنجره را باز می‌کند و هر چه می‌تواند ضد ایران فریاد می‌زند و می‌گوید، گزینه نظامی هنوز روی میز است؛ اگر واقعاً آنها دنبال جنگ هستند، خوب دست به کار شوند، چرا همش حرف می‌زنید؟

رئیس مجلس درباره این پرسش که آیا ایران توافق هسته‌ای را می‌پذیرد یا خیر نیز توضیح داد: به عقیده من، حتی در طول گفت‌وگوها هم آمریکایی‌ها تلاش کردند به ما زور بگویند و چندین مورد را به ما تحمیل کردند. از نگاه شخصی باید بگویم این توافق پذیرفتنی است. به نظر من می‌توان از این توافق برای حرکت به جلو بهره گرفت اما بدون نقص هم نیست.

لاریجانی در پاسخ به اینکه اگر آمریکا تحریم‌های تازه‌ای به علت حمایت ایران از گروه مبارز اسلامی حزب‌الله ضد این کشور تحمیل کند، ایران چگونه پاسخ خواهد داد، گفت: اگر احساس کنیم طرف مقابل در حال نقض توافق است، خوب ما هم مقابله به مثل می‌کنیم، فکر می‌کنم افرادی هستند که می‌خواهند توافق را به شکست بکشانند، از این روی، آنها در پی یافتن راه‌های تازه‌ای هستند تا به توافق خدشه وارد کنند. اگر کسی به این توافق رخنه کند و به هر شکلی آن را به شکست بکشاند، آنگاه می‌دانیم چگونه پاسخ دهیم.

از لاریجانی پرسیدم دوست دارد در سایه توافق هسته‌ای چه اصلاحات سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی را در ایران شاهد باشد که وی پاسخ خود را به بحث اقتصادی محدود کرد و گفت: فکر می‌کنم نباید انرژی خود را در بخش‌هایی هزینه کنیم که نمی‌تواند تغییرات ملموس یا عینی در زندگی مردم ایجاد کند، باید تلاش کنیم، تمرکز خود را متوجه بخش اقتصادی کرده و آن بخش را تکان بدهیم.

لاریجانی در پاسخ به اینکه آیا راهی عملی سراغ دارد که دولت ایران جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست و دیگر آمریکایی‌های در بند در ایران را آزاد کند، گفت: البته که راه عملی وجود دارد، برای مثال، چندین ایرانی اینجا در آمریکا زندانی هستند، قطعاً در چنین مواردی می‌توان به راه حل رسید، فکر می‌کنم سیاستمداران شما این راه‌ها را بشناسند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان