بازدید 108096
پای تجارت ظالمانه پوست حیوانات هم به کشور باز شد؛

پرورش و ذبح شرعی حیوان حرام گوشت با مجوز محیط زیست!

باورش سخت است؛ اما تجارت شومی که در برخی کشورها رایج است و از جمله سبوعیت های بشر به ظاهر مدرن شناخته می‌شود، به کشورمان راه یافته و عجیب اینکه مجریانش مدعی هستند، مجوزهای لازم برای آن را دریافت کرده‌اند؛ حتی مجوز شرعی این کار را؛ مجوز شرعی ذبح روباه برای پوست کندنش که قرار است شامل پرورش دیگر حیوانات هم بشود!
کد خبر: ۵۲۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 28 July 2015
باورش سخت است؛ اما تجارت شومی که در برخی کشورها رایج است و از جمله سبعیت های بشر به ظاهر مدرن شناخته می‌شود، به کشورمان راه یافته و عجیب اینکه مجریانش مدعی هستند، مجوزهای لازم برای آن را دریافت کرده‌اند؛ حتی مجوز شرعی این کار را؛ مجوز شرعی ذبح روباه برای پوست کندنش که قرار است شامل پرورش دیگر حیوانات هم بشود!

به گزارش «تابناک»، تجارت پوست حیوانات از جمله تلخ ترین ظلم‌هایی‌ است که به حیوانات وارد می‌شود؛ آنقدر تلخ که اگر چگونگی این اتفاق را بشنوید یا ببینید، برای بیزار شدنتان از هرچه پوست حیوان است کفایت می‌کند؛ اما چون تاکنون چنین تجارتی در کشورمان رواج نداشته، عجیب نیست که کمتر درباره آن می‌دانیم.

این در حالی است که به تازگی مزرعه‌ای در حومه اصفهان دایر شده که قرار است در آن روباه، راکون و چند گونه جانوری دیگر به قصد پوست کندن پرورش داده شوند؛ پرورش حیواناتی که مالک مزرعه از آنها به «حیوانات خزدار» یاد می‌کند و مدعی است، پرورششان از پرورش گوسفند سودآورتر است و با توجه به نرخ های جهانی، به نظر پر بیراه هم نمی‌گوید!

این را می‌شود از ادعایی دریافت که در سایت این مزرعه، یعنی سایت اولین و بزرگترین مرکز پرورش روباه در کشور،  درج شده و حکایت از آن دارد که پوست روباه نرخی بین چند صد تا هزار دلار دارد.

البته این تنها نکته درج شده در این سایت نیست، بلکه با مراجعه به آدرس اینترنتی این مزرعه، از یک سو می‌توانید با انواع روباه از ترکمنی و صحرایی گرفته تا شاه روباه آشنا شده و به این نکته پی ببرید که کشورهای فنلاند و آمریکا و کانادا به ترتیب بالاترین رتبه تولید خز روباه را در جهان دارند و از سوی دیگر، نشانی و مشخصات کامل فروشگاه محصولات این مزرعه در اصفهان را به دست خواهید آورد تا مطمئن شوید همه چیز از قبل پیش بینی شده و روند دریافت مجوزهایش هم طی شده است.

پرورش و ذبح شرعی حیوان حرام گوشت با مجوز محیط زیست!

همه این اطلاعات ترغیبمان می‌کند که با شماره تلفن درج شده در وب سایت تماس گرفته و با مدیر فروشگاه پوست روباه صحبت کنیم تا درباره مجاز بودن فعالیتشان آگاهمان کرده و بگوید: «4 سال پیش سرمایه گذاری برای این حرفه را آغاز کردیم و موفق شدیم مجوزهای مربوط به وارد کردن روباه های مولد (با قیمت بین 18 تا 35 هزار دلار) از روسیه به ایران و پرورش آنها را از سازمان حفاظت محیط زیست و ارگانهای مربوطه اخذ کنیم و در تلاشیم مسئولین ذیربط را برای صدور مجوز کشتار هم توجیه کنیم تا بتوانیم هرچه زودتر بهره برداری از این مرکز را آغاز کنیم».

وی در ادامه با گلایه از اینکه اغلب کسانی که با شماره وی تماس می‌گیرند، فعالان حقوق حیوانات هستند که مخالف دایر شدن این مزرعه هستند، می‌گوید: «بزرگترین مشکلی که با آن مواجه بودیم، حکم نجاست پوست روباه بود که سرانجام اعلام کردند در صورت ذبح اسلامی استفاده از پوست حیوان بلامانع است»؛ هرچند توضیح نمی‌دهد که ذبح اسلامی حیوان حرام گوشت یعنی چه و چگونه نجاست، با ذبح مرتفع می‌شود!

او در پاسخ به اینکه بازار هدف این محصولات کجاست، ابراز امیدواری می‌کند که پوست حیوانات خزداری چون روباه در آینده در کشورمان هم بازار خود را پیدا کند و می‌افزاید: «مشتری اصلی ما کشور ترکیه خواهد بود که بناست محصولاتمان را عمده خریداری کند» و در ادامه از تلاش عده ای دیگر برای دایر کردن مزرعه های مشابه در دیگر شهرها خبر می‌دهد.

بدین ترتیب دور از ذهن نیست که به زودی از پرورش حیواناتی چون گرگ، پلنگ، خرس، سمور، راکن و... در کشور بشنویم و شاهد افتتاح مغازه های لوکسی باشیم که خزهای این حیوانات را به نرخ گرانی می‌فروشند تا احتمالا برخی از سرمایه داران آنها را خریداری کرده و به گردن بیندازند و فخر بفروشند؛ فارغ از آنکه پشت پرده این تجارت چیزی جز درد جانکاه نیست و کمتر کسی طاقت دیدن پروسه تهیه این خزهای گران قیمت را دارد.

همه این تلخی ها در حالی است که امیرحسین داداشی، رییس ساماندهی و هماهنگی امور و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، صدور هر گونه مجوز برای این مرکز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست را تکذیب می‌کند و می‌گوید: طی مکاتبه‌ای با اداره کل محیط زیست استان اصفهان، خواستار پیگیری این مورد شدیم که نتیجه را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

تکذیبی که ساعاتی پیش توسط معاونت نظارت و پایش ادراه کل حفاظت محیط زیست اصفهان تکرار شد ولی فایل صوتی گفت‌وگوی تابناک با مدیر مزرعه پرورش روباه در اصفهان و مستنداتی که در سایت این مزرعه درج شده، اطمینانمان نسبت به آن را کمرنگ می‌کند، مگر آنکه پرونده پیگیری حقوقی شده و آشکار شود که چرا مسئولان محیط زیست مجوز دایر کردن مزرعه پرورش روباه را صادر کرده‌اند و فکر می‌کردند که روباه های پرورش یافته قرار است به چه کاری بیابند؟!

اما نتیجه هرچه باشد، جا دارد که روند پوست کندن این مخلوقات خدا را که عده ای معتقدند حیوان «خزدار» و نه «جاندار» هستند به روایت فیلم مرور کنیم تا دستمان بیاید که ظلم یعنی چه و راه اندازی تجارت پوست حیوانات در کشور به چه معناست؛ با این تفاوت که در برخی کشورهای پیش رو در تولید خز حیوانات، حیوانات را زنده زنده پوست می‌کنند تا راحت تر و سریع تر کارشان انجام شود و در مزرعه پرورش روباه در اصفهان قرار است اینکار بعد از ذبح اسلامی حیوانات صورت گیرد!

تذکر مهم: تصاویر و فیلم مربوط به ایران نیست.


هشدار: این فیلم شامل تصاویری وحشتناک و آزار دهنده است که ممکن است با دیدنش، اثرات آن برای مدت های طولانی از لوح دلتان پاک نشود!

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۰۸
انتشار یافته: ۱۶۳
خدایا این موجود دوپا چه کارایی که نمیکنه؟ آخه چطور دلتون میاد با زبون بسته های خدا این کارو بکنید. آدم خرافه ایی نیستم اما از بس گناه داریم میکنیم بایدم خدا قهرش بیاد. تا کی و کجا این انسان در قوانین طبیعت میخواد دخالت کنه؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اون گوشتی هم که میخورید از مرغ و گوسفند و ماهی زنده بدست امده.
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
خدا رو شکر اکثر مردم ما به علت پیشینه دینی و فرهنگی از این کارها منزجر هستند و چنین رویه هایی در کشور ما شاید خیلی کمتر اتفاق بیفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
من به شدت طرفدار محیط زیست و شاکی از حماقت های بشر هستم. اما در این مورد خاص، مگه ما سالانه میلیونها مرغ و گوسفند و گوساله ذبح نمی کنیم؟ از پر و پشمشون گرفته تا بچه شون، شیرشون، گوشتشون، از همه چیزشون استفاده می کنیم.

من نفهمیدم مشکل پرورش روباه به نیت استفاده تجاری چیه؟ یک کاری مشابه پرورش شترمرغ، به حیات وحش چه صدمه ای می زنه؟

البته اینکه یک عده پولهای بادآورده و اکثرا ناسالم دارن و بازاری برای خز این موجودات بیچاره ایجاد میکنن جای تاسف داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آقا من ناشناسی هستم که گفتم عیبی نداره، مثل پرورش شترمرغ هست. نظرم عوض نشده، اما فیلمش رو نبینید. بسیار وحشیانه است. یک مشت دیوانه توی این دنیا از هیچ کاری فروگذار نمی کنند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اگه قرار باشه اینجور که شما میفرمایین باشه کلیه مزرعه ها و کشتارگاههای مرغ ، گاو ، گوسفند و غاز و .... باید تعطیل بشه و انسانها دچار مشکل غذایی بشن ، چه فرقی بین پرورش و کشتار گوسفند و ... با روباه و ... وجود داره یکی برای گوشتش یکی برای پوستش
masoud
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
خب چه اشکالی داره این کار؟؟ به محیط زیست که آسیب نمی رسه. چون اینا رو شکار که نمی کنه بلکه داره پرورش میده. بعدش هم از پوست حیوانات دیگه مثل گاو گوسفند و شتر مگه استفاده نمی کنید؟؟ خب از پوس روباه هم استفاده کنید دیگه.
همین کارا رو می کنید دیگه هیچ کسی حاضر به سرمایه گذاری توی مملکت نمیشه.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
فرقش با گوسفند و گاو چیه؟
بازدید کنندگان گرامی
وب سایت در حال بروز رسانی است

این وب سایت برای حمایت از حیوانات زینتی خزدار خصوصا روباه طراحی شده بوده است، و هدف ما از نمایش در این وب سایت جنبه تجاری نداشته و این عکس ها و تصاویر ارسالی عموما در کشتارگاه های خارجی اتفاق اقتاده است و اینجانب هیچگونه فعالیتی در این زمینه نداشته و منبع داخلی ندارد
از سوء تعبیر پیش آمده عذر خواهی می کنیم

این پیام رو تو سایتشون گذاشتن اینم سایتش

http://hidefox.ir/
اگه این سایته اینجوری شده
فقط این مورد رو کم داشتیممم
واقعا سازمان محیط زیستتتت داره چیکار میکنه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
مربوط به ایران نیست .
دست مسءولین درد نکنه . کاملا مشخصه که کی دروغ میگه . کاش چهار تا مسءول دلسوز محیط زیست زو اداره میکردن
چه اشکالی دارد
مثل پرورش مرغ و یا تمساح است
و درآمد زایی برای ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
لعنت به این نوع درآمد زایی
انسانیت پس کجاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
واقعا برات متاسفم.امیدوارم خدا خودش نظری به دل شما بیندازه و دلت رو نرم کنه
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
خیلی کارای دیگه هم درآمد زایی داره شما برو خودت رو معرفی کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
احسنت،اشتغال زایی هم هست در این شرایط بی کاری و بی آبی،مگه روباه چه فرقی با گوسفند و گاو داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
"طبق شرع اسلامی حیوان حرام گوشت پوستش هم حرام است"
اعتماد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
کاملا موافقم
فیلم هم هرچند کامل ندیدم اما اینکه چطوری حیوان کشته بشه خیلی مهم هست. اگر به گونه ای کشته بشه که مثل ذبح اسلامی گاو و شتر، رعایت حال حیوان هم صورت بگیر به نظرم هیچ مشکلی وجود نداره.
تجارت تجارت پول پول، حال آدم از همچین کسایی که فقط بفکر پولند به هر طریقی بهم میخوره.
خدا لعنت کنه کسانی را که مجوز اینجور کارا رو میدن. تمام بدبختی های امروز میراث 8سال عامه فریبی آقایان قبلی است.
بنظرم فتوی مراجع اینجا خیلی ضروریه، چون تنها راه جلوگیری از این دست کارا فقط همینه وگرنه اینا با پول همه چیو همه کسو میخرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
بیکار شما با نخوردن گوشت حیوانات زبون بسته این حرفت را پیش ببر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
گوشفند، گاو، شتر دیدی چجوری سلاخی میشه؟ پس چرا گوشتشون رو میخوری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
باز كه جوگير شدي!
کلا هرجا خواستیم و به نفعمون باشه تغییرش میدیم.... عجب !!!!
توصیه میکنم فیلم رو نبینید، من این فیلمو قبلنا دیدم اما زجه های این زبان بسته ها هنوزم از یادم نرفته.
خدایا این اشرف مخلوقاتت (!) چقدر میتونه قصی القلب بشه؟؟؟
پاسخ ها
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
جدا اینایی که منفی دادن چجور آدمهایی هستن!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
منظورت قسی القلبه دیگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
مگه گوسفند و گاو هنگام ذبح لبخند ميزنن و از اينكه دارن به تكامل در خلقتشون ميرسند تشكر ميكنند؟؟
اعتماد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
اساسا کسانی که این فیلما رو پخش میکنن قصدشون جو دادن هست
به هیچ عنوان از روی این فیلم ها قضاوت کنید
شما فیلم هایی که در مورد ذبح اسلامی تهیه شده رو دیدی؟
در گوگل عبارت
stop halal
رو سرچ کنید و چندتا از فیلم ها رو تماشا کنید. باور کنید چنان با این فیلم ها جو میدن که نزدیکه خود آدم هم به کمپین استاپ حلال بپیونده

من فقط یک توصیه دارم از روی این فیلم ها قضاوت نکنید. میشه همین حیوانات خزدار رو هم به روش درست هم ذبح کرد
انسان آنقدر کثیف شده است که برای زیبایی خودش حاضر است پوست حیوانات را بکند
مطمئنا ما مردم اصفهان اجازه چنین کاری را نخواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
کفش چرمی تابحال نپوشیدی شما؟
این که روزانه صدها هزار گوسفند و گاو و شتر تو همین کشور خودمون کشته میشن و پوستشون کنده میشه و خود شما هم نوش جان می کنید و از چرمش استفاده می کنید اصلا مهم نیست و فاجعه محسوب نمیشه، ولی کشتن و پوست کندن روباه پرورشی فاجعه است!!!! کلا ما عادت داریم در مقابل هر چیز جدیدی سریع جبهه بگیریم و جو زده بشیم!
پاسخ ها
mmf
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عمو جو زده چیه؟ ظاهرا برای شما فرقی بین مردنطبیعی-قتل-زجر کش کردن- مثله کردن- سوزاندن-و زنده زنده پوست کندن نداره
بیدار شو نمی خواد ژست مدرن بودن و متجدد بودن بگیری. مگه هر غلطی در یک جای دنیا انجام می دهند چون نو است ما هم با آن متجدد شویم؟ یا خوابی یا اصلا تب نوگرایی چشمایت رو ازت گرفته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کلا در دین اسلام خوردن گوشت کراهت داره. مشاغلی هم که در این ارتباط هستند مکروه دونسته شده. اما حیات انسان هم ملزوماتی داره عزیز. بالاخره انسان برای رشد به پروتئین نیاز داره که بخش مهمی از اون هم از گوشت فرمز و سفید تأمین میشه. از نظر شرع مقدس حیوانات حلال گوشت در برابر حرام گوشت بسیار اندک هستند. اون هم ضوابط خاص خودش رو داره از قبیل ذبح شرعی و مسائل بسیار دیگه که باید در نظر گرفته بشه. اینها در مقایسه با کشتن حیواناتی که نکشتنشون هیچ ضرری به جامعه بشری نخواهد داشت و صرفا برای مصارفی چون زینت ظاهری و مد به اصطلاح کشتار می شوند تومنی هفت صنار توفیر داره. قیاس مع الفارق نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
افرین یک نفر عاقلانه صحبت کرد.کلا اکثر پستای اینجا احساسیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آی کیو فیلم رو ببین بعد نظر بده... کلا همه دوس دارن نظر بدن!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
سلام ذبح حیوانات حلال گوشت در اسلام دارای آداب و رسومی است مثلا نباید با چاقوی کند سر حیوان را برید در ذبح حیوانات تا حد امکان باید کمترین آزار و اذیت به حیوان زبان بسته برسه . دیدن این فیلم حال آدمو خراب میکنه کشتن حیوانات بهه این روش خیلی قصاوت قلب می خواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اولا روباه حرامه، دوما گوسفند و گاو ... براي اجبار و بجهت تغذيه هست نه اي اينكه از پوستش پالتو درست كنيم و... اگر مسلمونيم بايد رعايت كنيم.
عمو عبداله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
آخه آدم جو نگرفته بی منطق که جمله «کلا ما عادت داریم در مقابل هر چیز جدیدی سریع جبهه بگیریم و جو زده بشیم! » رو از نظرات مربوط به سایر خبرها کپی کردی که نشون میده خیلی با از این جمله خوشت آومده و دنبال میکردی تا یه جوری این جمله رو بکار ببری

گاو و گوسفند حلال گوشت هستند. خداوند کریم هم پس از موفقیت حضرت ابراهیم (ع) در امتحان الهی، یک گوسفند برای ذبح و قربانی کردن برای حضرت ابراهیم (ع) فرستاد.

....
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
عزیز دل شما که جو زده نیستی و الان حواست جمع جمع ، تفاوت استفاده برای زنده بودن و زیبایی رو درک میکنی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
کشور داره خشک می شه هیچکی اهمیت نمیده. برای کشاورزها و دامدارها( تو اینترنت برنید هر کیلو گوشت چقدر آب مصرف میشه) باید روش های مزرعه داری جدید و جایگزین پیدا کرد.
اوضاع آب انقدر خرابه که جایی برای احساساتی بودن نمی گذاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزیز حیوان حلال گوشت حکمش معلومه و خلق شده برای خورده شدن.حرام گوشت هم حکمش معلومه.شما که خدای نکرده نمیخوای به جای خدا حکم بدی؟
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آقای غیر جو زده..... تمام حیواناتی که نام بردی جزو حلال گوشتها هستن و از قدیم بنا به ضرورت انسان از گوشت اونها استفاده می کرد و می کنه و چرم و سایر محصولات بدست آمده جنبی هستن شما نمیری حیون زبون بسته رو بکشی که باهاش لباس درست کنی! ضمنا روایات فراوانی هم در باب مصرف کم گوشت حیوانات داریم... نمیشه هر حیوون زبون بسته ای رو برای پول بکشی و جلوش یه عنوان پرورشی بزاری خلاص... دلسوزی هم نعمتیست در این آشفته بازار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آخه کجا گاو و گوسفند زنده زنده پوستش می کنن؟!
ناشناس
| France |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
پوست یک جاندار رو زنده زنده بکنند مانند این فیلم با حیوانی که مرده بعد پوستش رو بکنند فرق می کنه
ایمان
| Italy |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
کشتن روباه فقط و فقط به خاطر پوست آن، اصلا چه نیازی است به خاطر فخر فروشی و خود خواهی برخی ها، یک حیوان کشته شود، حالا اگر برخی پوشاک خزدار نپوشند چه رویدادی رخ می دهد لطفا کمی بیندیشید.
ناشناس
| Malaysia |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
درود بر شما. حق با شماست. هیچ دلیل عقلی وجود ندارد که کشتن برای یک نوع حیوان و یک نوع حیوان دیگر معنی متفاوتی دهد. کشتن گاو به همان اندازه زشت و آزاردهنده است که کشتن یک سگ یا کشتن یک روباه آزار دهنده است.
شاید در گذشته به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات این تنها راه بشر برای بقا بود، اما در شرایط امروزی چنین رفتاری نشانه ی عدم آگاهی از آفرینش است.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
حرف حساب جواب نداره "بیارم ناپلئونی ره "
ناشناس
| - |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
آره واقعا. چطور موقعی که مرغ و گوسفند و گاو و شتر و هزار تا حیوون حلال گوشته دیگه رو می کشین و پوست می کنین و گوشتش رو دولپی می خوریم گناه ندارن. اگه قرار به گناه باشه هم کشتن روباه گناه داره هم سلاخی حیوانات حلال گوشت. صرف گذاشتن کلمه حلال و حرام جلو گوشت این حیوونا ماهیت قضیه رو عوض نمی کنه برادر من.
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزيز چرا اين هم براي خيلي از افراد مسئله است و غير قابل تحمل براي همين است كه خيلي از مردم حداقل استفاده را از گوشت مي كنند و يا به گياهخواري روي آورده اند در ضمن فاجعه اين است كه افرادي با تفكر شما كارهاي غير اخلاقي را توجيه مي كنند!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اگر از گوشتش براي رفع نياز گشنگي جهت خوردن استفاده كني آره اشكال نداره ولي تنها و تنها جهت پوستش واقعاً شرم آوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
كشتن حيواناتي كه نام برديد براي تغذيه و تامين پروتئين بدن مي باشد كه جزو ضروريات است ولي كشتن حيوان به خاطر پوست و صرفا براي تجمل درست نيست.
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
انسان پرورش بدیم اعضاشو بفروشیم.درامدش خوبه ناشناس خان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
احسنت
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
دوست عزیز پوست گوسفند و گاو رو هم زنده زنده میکنن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
موافقم
پوست یک لاقباها را سالهاست می کنند اما صدای
کسی در نمیاد
حيوان پرورشي رو با يه روش بدون درد مثلا با تزريق بكشن جه ايرادي داره
روباه هم مثل گوشفند و گاو
واقعا تاسف وخجالت برای صادرکنندگان مجوزچنین تجارت کثیف وغیرانسانی ودایرکننده این بساط ننگین وشرم آورباقی است وهزاران افسوس ودرد برای استفاده کنندگان این نوع پوشاک مزخرف که نام خودراانسان بگذارند...آنهم بامجوزشرعی !!!...
در مورد طهارت پوست حیوان حرام گوشتی که به صورت شرعی ذبح شده باشد یعنی رو به قبله با بریدن دو رگ اصلی و نای و مری(اوداج اربعه) به وسیله آهن برنده و گفتن نام خدا، حق با آین پرورش دهنده است. به رساله مراجع مراچعه فرمایید.



ضمناً سبعیت درست است نه سبوعیت
لعنت بر این همه نکبتی و سیاهی تف به پول که دل بعضی از مردم ایران را سیاه و کبود کرده و بوی تعفن از شون میاد سیل که سهله چنان گرفتار خشم طبیعت بشید که نفهنید از کجا خوردید
دیگه کثیف تر از این تجارت هم وجود داره ؟
ما داریم تو مملکت اسلامی زندگی میکنیم ؟
کجای اسلام گفته گناه برای مسلمون بده برای عبرت مسلمون خوبه ؟؟؟؟؟
من میخوام بدونم محیط زیست این روزا دقیقا داره چه فعالیتی میکنه ؟؟؟
آنقدر,وقیح شدن که سایت میزنن
واقعا ناراحت شدم گناه روباه بیچاره چیه؟؟؟!!!
وقتی شرع انور اسلام استفاده از پوست روباه را حرام اعلام کرده چرا باید بهش اجازه فعالیت داده بشه؟؟؟
ضمنا طرف اطلاعات سایتو از دسترس خارج کرده و علنا داره انکار میکنه. از سازمان محیط زیست و قوه قضائیه محترم درخواست میکنیم با این افراد برخورد کنند.
واقعا باید تاسف خورد،این کاری که توسط افراد سود جو انجام می شود خیانت بر علیه طبیعت و زیبایی خدادادی است.ما ادعای انسانیت داریم ولی ذره ایی تفکر نمکنیم. حیات حق همه موجودات می باشد ،ماحق نداریم بخاطر خود به سایر موجودات گزند برسانیم و فخر فروشی کنیم.
اولا این حیوانات ربطی به محیط زیست ندارد کما اینکه کبک ها و بلدرچین های موجود در مغازه ها، گوسفند ها، گوساله ها در قصابی ها ندارند. اینها پرورشی هستند و حتی اجازه ورود به طبیعت ندارند. دوم اینکه وقتی پرورش (و کشتن) تمساح مشکلی ندارد، روباه هم وثل آن. دیگر اینکه کسی نخواسته پوست آنها را در ایران بفروشد. شما می توانی خز روباه خارجی که به اسمهای دیگر به شما فروخته می شود خریداری کنی. هم اکنون در ایران قورباغه هم پرورش می دهند برای پوستش. شما کیف با پوست قورباغه (اگر پیدا کردی) نخر.
سلام

واقعا این چه کاریه ، ما انسانیم به خدا حیونا برای ما آفریده نشدن ، شما از آه این حیونا نمی ترسین بیام به جای آزار دادن حیون بهشون پناه بدیم و دوسش داشته باشیم
خواهش می کنم در مسایل شرعی به فقها رجوع کنید متن فوق نشان دهنده بی اطلاعی کامل از احکام شرعی است وبی جهت از کاه کوه ساختن است
بفتوی جمیع فقها حیوان حرام گوشت غیر از سگ وخوک اگر ذبح شرعی شوند بوست وگوشتشان باک میشود اگر چه خوردنش حلال است فاسالوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون
ناشناس 21:22 عزیزم گاو و گوسفند و شتر خلق شدن برای انسان،اما این حیوانات حرام گوشت صرفا در طبیعت جا دارن نه برای نیات شوم انسانی.خدا خودش میدونه چیکار کنه نیازی به روشنفکری شما نیست.
لطفاً به چاپ تابی
مملکت گل و بلبل .سود جویی و بی رحمی تا کجا و بی توجهی مسولین تا کجا.
با تشکر از سایت تابناک بخاط شفاف سازی . لطفا پیگیری کنید.
این دیگه چه وضعیه؟؟کثیف ترین صنعت دنیا رو می خوان تو ایران مرسوم کنن!سازمان محیط زیست هم که بجای حفاظت از حیوانات داره به روند نابودیشون کمک میکنه!!پرورش حیوون برای تهیه ی خزو پوست جز صنایع کثیف توی کل دنیا محسوب میشه,و در کشور ما نباید مرسوم بشه!
چرا کسی نمیزنه تو کار پرورش ماهی پیرانا

هم بی خطر
هم خوشگله
هم قشنگه
هم دوست داشتنی
خیییییییییلی هم آرومه
اگر گاو بز و گوسفند و تمساح باشد اشکال ندارد ولی روباه اشکال دارد? دست از این باکلاس بازی ها بردارید و بگذارید مردم کارشان را بکنند.
در مورد هر چیز از این دست:
فقط اعدام.
مرده باد.
زنده باد.
مسئولین رسیدگی کنین.
خیرین لطف کنین.
گاهی اوقات از ته قلب دعا می کنم بمباران هیروشیما در همه جاهایی که چنین جنایتهایی می کنند تکرار بشه. این موجودات دو پا لیاقت زنده بودن را ندارند و حد اقلش باید با همان زجری که به حیوانات می دهند سقط بشوند/
شما باید ایده های جدید رو پشتیبانی کنید نه اینکه برای بدست آوردن چند تا بازدیدکننده ایده ها رو سرکوب کنید
در هر صورت سرمایه گذاری صورت گرفته چه بخواهیم چه نخواهیم اینجا نشد میره تو یه کشور عربی ایده رو اجرا میکنه
جوانان ایران بیکار میشن...
سلام
بيايد كمپين " من لباس دست دوم نمي پوشم" رو ايجاد كنيم. اين پوست ها روي تن صاحبان اصليشون قشنگ (حيوانات) است. چرا بعضي ها فكر ميكنند اگر لباس دست دوم بپوشن خوش تيپ ترن؟
هر روز مدعی رعایت شرعیات میشویم اما زمانی که بحث درلمد باشد چشمهایمان را میبندیم, هر روزه رفتار مردم و قوانین را با شرع تطبیق می دهیم اما تجارت که باشد کور مادر زاد میشویم حیوانی که گوشتس حلال نیست استفاده از پوست و موهایش,هم مکروه است ایا کدام یک از روحانیون حاضر هستندببا این چنین لباسی نماز بخوانند ؟؟؟؟بحث از محبت که میشود ما پیرو و شیعه ضامن اهو هستیم بحث پول که باشد بدنبال تیمورها الگویمان میشود
سلام؛
تون عکسها که روی دیوارش کلمات چینی (یا مانند این) نوشته مطمئن اید مال ایرانه!!!1
با این حساب نباید مرغ بخوریم چون حیوانه و اون هم مثل روباه جون داره
باز هم موج سازی رسانه ای بر علیه کسب کاری برای عده ای شغل و برای کشور ارز آوری ایجاد میکند. عزیزان منتقد آیا از نحوه ذبح سایر حیوانات در کشتارگاهها اطلاع دارند و فیلمی از آنها دیده اند؟
چرا باید براحتی با ایجاد چنین موچهایی سرمایه ها را از کشور فراری دهیم تا بچای ایچاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور، سرمایه ایرانی در آسوی آبها یرای دیگران شغل و ارزش ایچاد کند
گفته شد با ریزگردها کنار بیایید،
با این هم کنار بیایید!!!
در شهرستان زرند در استان کرمان کارگران و مهندسان چینی شاغل در معادن ذغال سنگ. اقدام به کشتن سگ و گربه میکنند و در اشپزخانه کمپ طبخ میکنند... کلا انسان غیر از ویرانی برای کره زمین و تولید فاظلاب و الودگی کاری بلد نیست
خدايا اسلام واقعي كجاست؟ مگر پيامبر بزرگ اسلام حتي از بار زياد گذاشتن براي حيوانات نهي نكرده بودند؟!
آقا ما نخوایم خز و پوست بپوشیم کیو باید ببینیم؟؟خیلی لذت داره پوست یه موجود دیگه تنت باشه؟؟؟بابا جنااایته نکنید این کارو!تعطیل کنید بساط این جنایت رو
ما مسلمون هستیم یا نه؟بابا با هر روشی که نباید پول دراورد انصاف هم خوب چیزیه چون گوسفند پوست میکنی دلیل نمیشه بقیه موجودات هم این زجر بکشن خدا محدودیت گذاشته دیگه نباید کشت هر حیونی رو
دوست عزیز من نمیدونم چرا آدامایی مثل شما تو این جور موارد یا کور میشن یا کر و لال شما واقعا نمیبینی برای اینکه به پوست آسیب نرسد در حالی که حیوان هنوز زنده هست پوستشو به طرز کاملا وحشیانه میکنن آیا گاو و گوسفند هم به همین روش انجام میشه آیا.
آدم های روانی که از این وحشگیرها حمایت میکنید حتما خودتون به روان پزشک نشون بدید برای خودتون خانواده تون و جامعه خطرناکید
این روش در کشور های کمونیست مرسوم است یادمان باشد ما مسلمان هستیم اگر حیوانی را ذبح میکنیم برای استفاده از گوشت ان است و یک نیاز است و دستور الهی و اجازه او اما اگر حیوان را برای تفریح یا پوستش سلاخی شود کار شنیع وزشتی است
و پول حاصل از این کار به نظر من حرام قطعی است
فيلمو ديدم سرم درد گرفته. اينهايي كه اينكارو با اين موجودات زنده كردند از پست ترين موجودات پست ترند. از شيطان بدترند. آخه چرا زنده زنده. خوب پست فطرت حداقل اول سرشو ببر بعد پوستشو بكن. پست،رذل با خودت كسي اينكارو بكنه خوبه؟
با سلام
گوسفند را ابتدا ذبح مکنند و وقتی که کاملا، بیجان شد پوست آن را میکنند و حیوان هیج دردی را احساس نمی کند ولی یک موجود زنده را پوست کندن و مشاهده ذجر وی واقعا، کاری وحشیانه وبدور از انسانیت است
سود سود سود به هر قیمتی سود
خوبه که ما بر خلاف غربیها که میگن هدف وسیله را توجیه میکند نیستیم برای سود
اگر پوست آدمیزاد را هم بکنن خوبه ایجاد اشتغال میکنه و ارز آوری داره
ایرانیان را چه شده در این چند سال
رحم و مروت یعنی چی یکی معنی کنه
سبوعیت نه سبعیت
ممنون از سایت تابناک که نظرمو درج کرد
در جواب ناشناس 21:22
...
فیلم رو ببین بعد ......
شک دارم تو ادم باشی. تو قرآن گفته انسان میتونه از حیوونا هم پست تر باشه رو تازه دارم می فهمم
دستم برسد پوست این آدمها را زنده زنده می کنم
اگه منظور پول درآوردن از هر طریقیه. پس کشت و تولید مواد مخدر و مشروبات الکلی و ... را هم قانونی کنن سودش زیاده!!!!!!!!!!!!!
شرم بر محیط زیست اگه واقعا همچین مجوزی داده
اونم تو مملکت ضامن اهو
خدا لعنتشون کنه زنده زنده پوست حیوون میکنن.حالم بدشد بخدا.
فیلم رو دیدم اشک تو چشمامحلقه زد.
خدا لعنتشون کنه که اینقدر سنگ دل هستن.
حیوون بیچاره رو زنده زنده پوست میکنن.
یک مشت آدم سنگدل برای به دست آوردن پول چه تجارت کثیفی و وارد ایران کردن واقعا متاسفم برای سازمان به جای اینکه خبری خوب بشنویم در مورد نجات حیوانات مظلوم برای کشتار و شکنجه حیوانات مجوزم دادن!
وقتی سگها را تو خیابان میکشند کسی صراش در نمیاد ولی حالا دلسوز روباه شدند حالا جرا معلوم نیست
وقتی حیوان حرام گوشت غیر از سگ و خوک با ذبح شرعی پاک میشود وخدا جایز شمرده شما چرا کاسه از آش داغتر شده اید که جلو درآمد حلال را میگیرید بروید فکری به حال حرام خورها و رباخورها و مواد فروشها و .... بکنید و جوسازی نکنید.
جای تاسف که هر رسم غیر انسانی در نقاط دیگه دنیا رو به منسوخ شدن میره فورا سر از ایران درمیاره!
به دست آوردن پول با چه قیمت واقعا دنیا ارزش این کارهارو داره متاسفم برای کسانی که بخوان از این راه به ثروت برسن باید کاری کرد که جلوی این افراد رو بگیریم
بی نهایت آزار دهنده است.
یک سر به سایت بزن نوشته سوءتفاهم شده ایا
کشتن حیواناتی که جزء حلال گوشتها نیستن حرام است مگر برای دفاع از انسان باشد و حیوانات حلال گوش هم با ذبح اسلامی مجاز و حلال است. افرادی که این حیوانات رو می کشتن بسیار قسی القلب بودند و به هیچ وجه به اینها انسان گفته نمی شود بل هم اضل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
خوب چرا؟ گوسفند رو هم میکشند و شما نوش جان میکنید
بایستی حامیان عزیز با تبلیغات، چاپ پوستر و برشور، مردم رو آگاه کنند که لباس خز دار به چه قیمتی به دستشون می رسه. امیدوارم روزی برسه که آگاه سازی مردم تجارت کثیف خز رو در دنیا از بین ببره.
باید دید که گوشت این حیوانها پس از کندن پوستشان چه می شود؟؟؟؟
نکنه سر از رستورانها در بیاورد.
واقعا وحشتناک و غیر قابل تصور هست که انسانها به خاطر زیبایی و صرفا برای زیباتر به نظر رسیدن پوست حیوانی به این زیبایی که نشانه ای از عظمت پروردگار هست را بکنند و دست به چنین تجارت کثیفی بزنند امیدوارم که مسیولین جلوی این بی اخلاقی و فاجعه را بگیرند و از حیوانات سرزمینمان حمایت کنند
نه عزيز دل، انچه كه سخت موجب تارحتى و انزجار از رفتاراشرف مخلوقات است ، زجر جانكاهى است كه به اين حيوانات بهنگام پوست كندن انها داده مى شود ،سخت دلى چقدر،؟ شير بلافاصله گلو ى شكار را مى گيرد تا خفه شود انگاه ان را مى درد
خدایا ، بار پروردگارا ، من را به مقام شامخ حیوانیت برسان تا از این ددمنشی و سبعیت ذاتی انسان ها رهایی یابم و ننگ انسان بودن را نداشته باشم.خدا بانیان و عاملان این جنایات در حق حیوانات زبان بسته را انشالله از وسط به دو نیم کند .
واقعا تاسف باره که در کشور ما قرارباشه چنین تجارت کثیف و بیرحمانه ای راه بیفته در حالیکه ما هرلحظه در حال پیگیری وضعیت نابسامان حیات وحش هستیم درخواست اکید ما از مسئولین اینست که جلوی این تجارت وحشیانه رو بگیرند
هدف قطعا وسیله را توجیه نمیکند ...
از لحاظ شرعی که اشکال نداره، محیط زیست هم نمی تونه دخالت کنه چون پروشی هستن.
.
اما اینکه چه کسانی می خرن و چجور استفاده می کنن، قضاوتتون بیشتر کمونیستی بود، به ما چه؟
سازمان محیط زیست
سدکار خانم ابتکار
خدا قوت خسته نباشید هیچ فعالیت غیرقانونی در رابطه با محیط زیست وجود ندارد!و من از شما کمال تشکر را دارم!خیلی ممنون
فقط روباه و راکون کم بود که اضافه شد
بايد ستاره ها و افراد سرشناس داشتن چنين البسه اي رانشانه بي فرهنگي و املي بدانند و تبليغ كنند تا پوشيدن انها باعث شرمساري شود.
کسانی که این کار را میکنند ایرانی نیستند. ...
وقتی اسم سازمان محیط زیست میاد خود به خود خندم میگیره
خسته نباشید
خدا قوت
مثلا گوسفند درد حس نمیکنه؟
گاو اذیت نمیشه؟
فقط روباهه که ذبحش جنایته؟
اخه اصلا میفهمی چی میگی؟
خب با این تفسیر شما باید روزانه میلیونها مرغ سر بریده نشود.
شما هم تشریف ببری گیاهخواری کنی.
حتی گیاه هم نسبت به کنده شدن واکنش نشون میده.
پس میمونه فقط خاک بخوریم!
واقعا رقابت سیاسی، ادمو به چه کارهایی که وادار نمیکنه.
طرف اومده کلی مال و اموالشو گذاشته
سرمایه گذاری کرده
کلی اشتغال ایجاد کرده
که شما با رسانه ات کارشو به گند بکشی؟
کارگراشو گشنه نگر داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
اگه می شد 100000000000000000 منفی میزدم واست با این طرز فکرت
تابناک جان این مساله در فقه اسلامی بیان شده ذبح شرعی حیوانات حرام گوشت که خون جهنده دارند برای استفاده از پوست آن مجاز است.مار و تمساح هم که جز خزندگان هستند نیاز به ذبح شرعی ندارد.فقط نماز خواندن با چنین لباسی جایز نیست. خدا حلال کرده شما چرا ناراحتی؟
این یک تجارت سودآور است، هم مالیاتشان را پرداخت می کنند، هم اشتغالزایی می کنند و هم برای کشور ارزآوری دارند. شما چرا همه چیز را با هم قاطی می کنید. داستان حمایت از حیوانات به حیوانات حیات وحش مربوط است نه این پرورشیها. البته بدرفتاری با این حیوانات هم مذموم و ناپسند است. اما پرورش وکشتن این حیوانات برای پوستشان درست مثل پرورش گاو و گوسفند است. نمی دانم ایراد شما به کجای داستان است.
ناشناس عزیز
کشتن و پوست کندن گوسفند گاو و شتر گرچه سخت است اما برای ادامه حیات بشر بوده و لازم است.
و خداوند نیز میفرماید ما انها را برای شما خلق کردیم تا از شیر و گوشتشان بهرمند شوید
اما کدام عقل سلیمی میپذیرد که یک حیوان وحشی که حق طبیعی اسن حیوان زیستن در محیط طبیعی خود است گرفته شود
و صرفا ما تنها برای سود جویی و منافع خود این حیوان را از نعمت حیات محروم کنیم و بفروش برسانیم!!
بله گاو مرغ شتر گوسفند بز خروس رو میکشن ولی از تمام ان استفاده میکنن
نه تنها پوست
بله اگر کشتن حیوان اهلی صرفا برای پوستش هم باشد اشکال دارد و خارج از منطق و انسانیت است
خدا به داد مستمندان و فقیران برسد، ببینید امروزه افراد حاضرند لباس های گران قیمت خزدار بپوشند و آن هم به بهای کشتن هزاران حیوان، فقط خدایشان پول شده و خوشگذرانی و آن قدر سنگ دل شده اند که اصلا نیازمندان برایشان مهم نیستند
آخه تابناک عزیز،این چه تیتری بود زدی عزیز من.اینهمه حیوون مثل مرغ و گاو و گوسفند و غیره در خدمت زندگی شما هستند مگه روباه چه فرقی با اونا داره.نه انصافا بگو چه فرقی داره مثلا مزرعه پرورش شتر مرغ یا تمساح و یا هر چیز دیگه با مزرعه روباه فرقش چیه.حالا اون داستان نجس بودنش بماند که حتما یه استدلالی براش هست و خود شما هم قادر به توجیح کردنش هستی فقط کافیه اون قدرت خیر نگاری خودتونو به کار بگیرید.
نظرات هم که سر پستهای حسابی همشون بسته هستند و فقط سر پستهای خاله زنکی باز هست که ماشاالله طرفدار هم داره.پیشنهاد میکنم به جای دلسوزی برای روباه و امثال اون فکر آدمهای شهرمون باشی.این فیلمت هم لطفا وردار از اینجا روحیمون خراب میشه البته من ندیدمش
سلام اين مشكل شماست كه با احكام شرعي اشن نيستيد
امام خميني در اين خصوص در رساله عمليه احكام شماره٢٥٨٧مي فرمايند؛ حیوان حرام گوشتی که خون جهنده ندارد مانند مار با سر بریدن حلال نمی‏شود،ولی مرده آن پاک است
این همه پوست گوسفند صادر میشه بعد چه لزومی هست برای چرم رفت سراغ این حیوانات.خطر بعد هم ورود گوشت این حیوانات به چرخه تغذیه مردمه.
دوستان عزیز فکر کردید تولید صنعتی مرغ و گاو و گوسفند به چه صورت هست؟ تا حالا کشتارگاه رفتید ببینید حیوانات زبان بسته رو چطور ردیفی و در دسته های ۵۰ تا ۷۰ تایی کشتار میکنند؟
در تمام دنیا صنعت پروش حیوانات برای گوشت یا پوست یا تخم مرغ به شدت ظالمانه و غیرانسانی هست اما این لشکر انسانها باید یک جوری سیر بشن؟
آخه دوست عزیز گوسفند و گاو و شتر رو هم در دین ما کشتن و خوردنشون حلاله هم بلاخره بنا به نیاز بدنمون می کشیمشون می خوریمشون!
پوسته روباه استفاده تزیینی و غیر ضروری داره و هرچی هم توش پول باشه درس نیس!
فکر کنم شانس آوردیم انسان خز نداره وگرنه ....
کار ما شده فقط دم مخالف زدن همین ها باعث عدم رونق در کسب و کار و اشتغال است.
مگر ذبح گوسفند ، شترمرغ ، بلدرچین ، شتر ، مرغ ، گاو و چندین نوع حیوان دیگر و استفاده از اجزاء بدنشان در کشور وجود ندارد.
چرا کشتن روباه و راکون باید ظالمانه قلمداد شود ؟!!
بله یکجایی میان زنده زنده پوست حیوان زبان بسته را می کنند اینکار وحشیگریه ولی خوب بعد از کشته شدن حیوان کجای پوست کندن وحشی گری محسوب میشه .
با احساسات مردم بازی نکنید لطفا
چرا زود جو گیر میشیم ؛ مگر این حیوان با گاو و گوسفند و شتر و ..... فرقی داره ؛ مگه تو جنوب خانمی پرورش تمساح نزده و پوستشو نمیفروشه تو صدا سیمای خودمون پخش شد خوب چه فرقی داره ؛ اگر مخلفتی باشه باید برای همه بشود . کلا کشندن جانداری برای هرگونه سود آوری و خوردن زشت و ظالمانه است .پرنده ؛ ماهی ؛ چرنده و ..... به امید روزی که انسان دست از خونخواری بردارد ..
خوب تجارت پوست حیوانات چه اهلی وچه وحشی پرسود هستش چطور حیوانات اهلی حلال گوشت را ذبح می کنیم واز پوست وگوشت آن استفاده می شود چرا از حیوانات وحشی آن هم پرورشی برای تجارت وواردات ارز به کشور استفاده نکنیم باید این مراکز توسط دولت حمایت بشود .
بعد از یک مدت عادی میشه مثل مرغداری ویا شترمرغ داری مگه گوسفند درد کمتری میکشه هنگام ذبح که مثلا روباه بیچاره ویا حیوانات دیگرو استثنا قرار می دیم
تابناک عزیز بین مخلوقات خدا فرق نزار
روزانه میلیونها حیوان اهلی در کشور های اسلامی پوست کنده میشن
آیا مجوز شرعی دادن به اینگونه فعالیت ها خود شرعی است؟
توحش جنبه های مختلف دارد . هر موقع انسان با خلق و خوی وحشیگری تصمیم گیری و اقدام میکند به پایین ترین سطح ارزشی در کاینات میرسد.
عی خاک بر سر این آدم های وحشی.آخه چکار به کار این حیوون های زبون بسته داری بدبخت؟
كلا موجودات عجيبى هستيم. از سر سوزن ميريم تو و از در دروازه رد نميشيم
حیوان رو اول می کشند بعد پوست می کنند پس جای درد و آزار نداره. ضمنا مگه پرورش مرغ و گوسفند با روباه و گرگ فرق داره؟
اولی رو می کشند پوستش رو می کنند و از همه ی اجزای بدنش استفاده می کنند. دومی رو می کشند و فقط از پوستش استفاده می کنند.
در هرصورت بدون جوگیری با این تجارت مخالفم چون چرم گوسفند شتر گاو و بز میتونه نیاز به تولیدات چرمی رو فراهم کنه و چه کاریه که سرمایه مون رو در زمینه چرم گوشتخواران بگزاریم.
باسلام.
كشتن گاو و گوسفند كه به نظر مظلومتر از روباه و گرگ و ... ميان
دردناكتره .....
درود بر شرافتت تابناک
سلام تابی حسود.اولا ک در شرع اسلام گوشت روباه حرام نیست و مکروه است بخصوص در تسنن دوما وقتی روباه پرورش داده میشه مشکل تو محیط زیست چیه؟مشکل تو اینه که عقده نسبت خانوادهای سرمایه دار داری و از اینکه از خز استفاده کنند زورت میاد بعدش چرا جلو کار افرینی و درامد زدایی عده ای و کشور میگیری؟برو اول تحقیق کن نه اینکه فیلم کشتار خارجی میزاری از حسادت خودت داری میگی کشتار شرعی....مشکل کشور و جامعه این بود؟ چاب کن اگه حسود نیستی و دشمن تاجر و کار افرین نیستی
مثل اینکه فراموش کردید که گوسفندان و گاوها را برای استفاده از گوشت و پوستشان پرورش می دهیم و بعد آن را ذبح می کنیم ، آیا شما در ذبح و پوست کنندن آنها فرقی می بینید؟!
چه ربطی داره آخه!!!!
گوسفند و شتر و ... از گوشتش استفاده میشه

اما اینکه یه حیوون رو صرفا بخاطر پوست با ارزشش بخوان بکشن زمین تا آسمون فرق داره برادر من
اینکه انسان بخاطر زینت و زیبایی از جون یک جونور رو بگیره خیلی هم اشکال داره
آبروی هرچی آدم رو بردن .اینها از حیوانات درنده درنده ترن .زنده زنده پوست حیوانات بیچاره رو کندن فاجعه است .نمیدونم چه اسمی باید رو اینجور آدمها گذاشت.پولدار شدن به چه قیمتی؟
از ايتداي امسال بيش از 6 پلنگ در ايران كشته شده
كه اتفاقا در حال انقراض هم هستن
آبروی هرچی آدم رو بردن .اینها از حیوانات درنده درنده ترن .زنده زنده پوست حیوانات بیچاره رو کندن فاجعه است .نمیدونم چه اسمی باید رو اینجور آدمها گذاشت.پولدار شدن به چه قیمتی؟
هيچ فرقي بين كشتار گوسفند و شتر و مرغ و .... با روباه و راكن نيست. شما هم يك بار ذبح شتر رو ببيني تا آخر عمر گوشت شتر نميخوري
بعدهم گوشتش را ميدن به خورد مردم
خوب چه اشکالی داره اگر ذبح اسلامی بشه و بعد پوستشو بکنن
خوب یه مقاله هم میدادی برای عدم ذبح گوسفن و شترو گاو وغیره


شما خبرنگاراهم بجای پرداختن به این جور مسائل الکی بهتر 4 تا گزارش درست و حسابی تهیه کنید
ناشناس محترم اگه گاو و گوسفند و شتر کشتار میشه برای رفع نیاز اساسی انسان یعنی رفع گرسنگی این اتفاق می افته.

انسان بدون غذا نمیتونه ادامه بده ولی آیا بدون لباسی از جنس پوست این زبون بسته های بی پناه هم نمیتونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


سنگ شدن دل بشر به واسطه گناهانی که انجام داده کاملا محسوسه...
خدایا این موجود دو پا را برای چه آفریدی . برای قتل و غارت و خونریزی . خدا به داد مان برسد عاقبتمان به کجا میکشد
دوستان خب مرغ نخورن و کفش چرمی هم نپوشن!
خب وقتی پرورش می‌دن و ذبح شرعی مشکلش چیه؟ چه فرقی با گاو و گوسفند و مرغ دارن، خب اونارم وقتی می‌کشن صحنه دلخراشیه!
جو برتون نداره بابا...
این قانون طبیعت بوده و هست
البته‌پوست‌کردن‌زنده‌آن‌ها‌بسیار‌کارزشت‌وزننده‌ای‌است‌،امااگرمجوزهای‌لازم‌رابگیرند‌وپرورش‌دهند‌وذبح‌کنند‌چه‌اشکالی‌دارد،
ضمنا‌علاوه‌براستفاده‌ازپوستش‌،گوشت‌آن‌را‌می‌توان‌برای‌خوراک‌حیوانات‌باغ‌وحش‌استفاده‌کرد.
آقا چرا مغلته میکنید. اگه قصد شما حمایت از حیواناته چرا از حقوق گاو و گوسفند و شتر و مرغ و اردک و..... حمایت نمیکنید. مگه اونا جون ندارن و موقع ذبح درد نمیکشن!!! برای یه خبر درست کردن تیتر الکی میزنید آی فلان شد آی بیصار شد. خجالت بکشید..
گوشتشم صادر ميشه رستوران يا چين؟
انشا اله که گوشت آنها به صورت چرخ کرده یا سوسیس و کالباس توسط عده ای سود جو به خورد ملت داده نشود.
حتما جسد حیوان را هم به کارخانه های سوسیس و کالباس میفروشند. تا بیشتر سود کنند.
20
با سپاس از سازمان حفاظت محیط زیست
حالا کار به خوبی یا بدی این کار ندارم. ولی جالبه خبرنگار محترم که از احکام اطلاع درستی نداره بجای اینکه خودش زحمت بکشه بره ببینه ذبح حیوانات درنده در اسلام حکمش چیه و چجوری انجام میشه انداخته گردن این بنده خدا و با یه لحن خاصی اشکال میکنه که " هرچند توضیح نمی‌دهد که ذبح اسلامی حیوان حرام گوشت یعنی چه و چگونه نجاست، با ذبح مرتفع می‌شود! " . خب برادر من ی سرچ کوچولو تو اینترنت بکن میفهمی اون آقا درست گفته.
برید توی گوگل و ویدیوهای مربوط به این عبارت رو سرچ کنید و ببینید
stop halal
که در مورد ذبح اسلامی هست.
بعد از دیدن اون فیلم ها میفهمید که کلا از روی یکی دو تا فیلم نباید قضاوت کنید.

اگه کسی با حیوان درست برخورد نکنه حتی پرورش گاو هم میتونه مساله دار باشه.
اگه هم درست برخورد کنه، پرورش همون روباه هم میتونه درست باشه، لازم نیست برای استفاده از پوستش حتما بدترین روش ها رو انتخاب کنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار