بازدید 9763

نمایش جدیدترین دستاورهای ارتش ایران

رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور و نمایش جدیدترین دستاوردهای ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 18 April 2015
رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور و نمایش جدیدترین دستاوردهای ارتش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رژه ارتش ساعت 8:30 صبح امروز (شنبه) با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در این مراسم با تأکید بر این‌که ارتش یک نیروی فراجناحی است، گفت: ارتش حامی مظلومان بوده و هیچ‌گاه به مظلومان حمله نخواهد کرد.

پس از سخنان رئیس جمهور رژه ارتش با عبور یگان‌ها رزم‌نواز، جانبازان و یگان‌های حمل پرچم از مقابل جایگاه آغاز شد. سپس یگان‌های نمونه ارتش و بسیج ارتش از مقابل جایگاه گذشتند.

در ادامه یگان‌های موتوری و ستون خودرویی، یگان محمول، یگان‌های موشک انداز، یگان‌های حافظ صلح ارتش، تانک ذوالفقار و صمصام،‌ تانک پل‌گذار به همراه نفربرهای ارتش از مقابل جایگاه عبور کردند.

در مراسم رژه روز ارتش روبات مسلح نذیر، تانگ چرخدار شهید اقارب،‌ سلاح تک تیرانداز شاهر و باهر و خودروی شنیداری تاکتیکی که از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش است از مقابل جایگاه گذشتند.

در ادامه از سامانه موشکی باور 373 (اس300 ایرانی) و موشک صیاد 3 برای اولین بار در رژه ارتش رونمایی شد.

همچنین بخش دیگری از توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی ارتش مانند سامانه رادار فتح2،‌10 شهریور، کاوش، مرصاد و سامانه‌های ارتباطی و کنترل هوشمند رسول و فکور نیز از مقابل جایگاه عبور کردند.

به گزارش ایسنا، ‌شناور هجومی شهاب،‌ قایق هجومی رعد،‌ توپ 76 میلیمتری فجر 27، اژدر والفجر،‌ سامانه متحرک موشک انداز، سامانه خوداتکای پرتاب موشک نور و سامانه خود اتکای موشک نصر ساحلی بخشی از تجهیزات نیروی دریایی ارتش بود که از مقابل جایگاه عبور کردند. همچنین همزمان با برگزاری این رژه، شناورهای نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس رژه رفتند.

بر اساس این گزارش در مراسم رژه روزارتش جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز نیز به رژه هوایی پرداختند، در این رژه‌هوایی جنگده‌های هوایی ارتش عملیات سوختگیری نیز انجام دادند.

موشک کروز قادر، سامانه کایت،‌ بمب قاصد،‌ سامانه سحاب و موشک زوبین نیز بخشی از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش بودند که در رژه روز ارتش سوار بری کامیون‌های حامل این موشک‌ها از جلوی جایگاه رژه رفتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر