بازدید 4943

اهمال پلیس انگلیس درفراردختران به‌سوی داعش

بدنبال فرار جنجالی سه دختر دانش آموز انگلیسی به سوریه برای پیوستن به گروه داعش، خانواده های آنها پلیس انگلیس را متهم به اهمال در اطلاع رسانی به موقع در رابطه با حضور یکی از دوستان این دختران در سوریه، کرده اند.
کد خبر: ۴۸۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶ 08 March 2015
 بدنبال فرار جنجالی سه دختر دانش آموز انگلیسی به سوریه برای پیوستن به گروه داعش، خانواده های آنها پلیس انگلیس را متهم به اهمال در اطلاع رسانی به موقع در رابطه با حضور یکی از دوستان این دختران در سوریه، کرده اند.

به گزارش ایرنا، پلیس انگلیس ضمن پذیرش اهمال کاری درخصوص تماس مستقیم با خانواده های دانش آموزان، گفته است که معاون مدیر مدرسه پیشتر خانواده های این سه دختر را از مفقود الاثر شدن همکلاسی شان در ماه دسامبر سال گذشته ، مطلع کرده بود اما در آن زمان از محل حضور وی در سوریه اطلاعی نداشته است.

'شمیمه بیگم'، 'امیره عباسه' 15 ساله و 'خدیجه سلطانه' 16 ساله که دانش آموزان یکی از مدارس شرق لندن هستند، هفدهم فوریه از طریق پروازی از فرودگاه گاتویک لندن، وارد استانبول ترکیه شده بودند.

پلیس اسکاتلند یارد می گوید براساس مستندات بدست آمده، این دخترها به صورت قاچاقی از مرز 'کیلیس' در جنوب ترکیه وارد خاک سوریه شده اند.

منابع انگلیسی گفته اند که اقصی محمود، پاکستانی تبار ، در فرار سه دختر انگلیسی و تلاش آنها برای پیوستن به داعش در سوریه نقش مستقیم داشته و با یکی از این دختران در ارتباط بوده است.

براساس گزارش این منابع ، اقصی دختربازیکن مشهوراسبق کریکت در سال 2013 میلادی برای جهاد نکاح منزل خود را ترک کرد و به سوریه رفت و در حال حاضر رییس یک گردان زنانه داعش (خنسا) در رقه سوریه تبدیل شده است.

خواهر 'خدیجه سلطانه' با انتقاد از قصور پلیس انگلیس در اطلاع رسانی به موقع درخصوص ارتباط سه دختر یاد شده با همکلاسی داعشی شان عنوان کرده است ، اگر می دانستیم چه اتفاقی افتاده، حتما از خواهرم مراقبت بیشتری می کردیم.

پدر 'امیره عباسه' نیز با بیان اینکه اگر از موضوع مطلع بود، از مسافرت دخترش جلوگیری می کرد، گفت: اما پیامی که می خواهم [به آنها] بدهم این است که ما دلمان برای شما تنگ شده و نمی توانیم بدون شما زندگی کنیم.

گزارش ها حاکی است که پلیس انگلیس پیشتر شمیمه بیگم، امیره عباسه و خدیجه سلطانه سه دانش آموزش فراری به سوریه را در خصوص مفقود الاثر شدن همکلاسی شان در ماه دسامبر سال گذشته مورد پرسش قرار بود.

واحد مبارزه با ضد تروریسم پلیس انگلیس در آن زمان نامه هایی را خطاب به خانواده های این دختران نوشته که در آن از والدین آنها تقاضا کرده بود تا اجازه انجام مصاحبه و بازجویی با فرزندان آنها را کسب نماید.

با این حال یک سخنگوی پلیس عنوان کرد: اما ما [هم اکنون] متوجه شدیم که این نامه ها به والدین این سه دختر نرسیده است.

این سخنگوی پلیس گفته است: ما با آنها به عنوان شاهدین ماجرا صحبت کردیم و نه [مظنونین] سفر به سوریه.

منابع رسمی انگلیس گفته اند تاکنون بیش از 600 انگلیسی برای پیوستن به گروه های افراطی از جمله داعش به سوریه رفته اند که در حدود 60 نفر از آنها زن و دختر هستند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی