بازدید 5063

واکنش سفیر ایران به قطعنامه سازمان ملل

سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت :کانادا که با مواضع اخیر خود درقبال سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی نشان داده کوچکترین اهمیتی برای حقوق انسان ها قائل نیست، با محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر، صرفا اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کند.
کد خبر: ۴۵۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶ 19 December 2014
سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت :کانادا که با مواضع اخیر خود درقبال سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی نشان داده کوچکترین اهمیتی برای حقوق انسان ها قائل نیست، با محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر، صرفا اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا ، 'حسین دهقانی'در واکنش به این قطعنامه گفت: قطعنامه ای که امروز در دستورکار مجمع عمومی قرار گرفته از سوی کشوری تهیه شده که رهبران آن درزمینه حقوق بشر طی چندسال اخیر بویژه درقبال کشتار فلسطینیان ساکن غزه توسط رژیم صهیونیستی آشکارا نمایانگر یک برنامه وهدف خاص سیاسی است و ازحقوق بشر تنهابه عنوان ابزاری برای پیشبرد این برنامه استفاده می شود.

وی افزود:این پیش نویس قطعنامه سیاسی،متنی نامتوازن و مملو از پیش داوری ها است و درآن آگاهانه این ویژگی فرهنگ سیاسی ایران نادیده گرفته شده است که ایران جامعه ای است پویا و چندصدایی و درآن طیف گسترده ای از نگرش های سیاسی و رسانه های همسو با این نگرش ها جریان دارند.

وی گفت:فرهنگ ایرانی مجموعه ای است از فرهنگ ها و خرده فرهنگ هایی که هرکدام نماینده لایه های اجتماعی و گروه های چندگانه قومی مذهبی است.

نماینده کشورمان با اشاره به این که متن مذکور تصویری منطبق با واقعیت های جامعه ایرانی را ارائه نداده و تحولات مثبت حقوق بشری ایران به ویژه در زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی را نادیده گرفته ،افزود:تنظیم کننده این متن درآن آمادگی دائمی دولت ایران برای همکاری با سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل را نیز آگاهانه نادیده گرفته است.

دهقانی یادآورشد، ایران جدیت و تلاش خودرا برای همکاری با UPR در زمینه ارائه گزارش و اجرای توصیه های سایرکشورهای عضو نشان داده وبه اثبات رسانده است.

سفیر کشورمان افزود:این نکته باید تاکنون روشن شده باشد که رویکرد های مبتنی بر صدور دستور العمل و قطعنامه برای یک کشور خاص نظیر آنچه در متن حاضر می بینیم، نتیجه ای در بر نداشته و با سازو کار حقوق بشری سازمان ملل مغایرت دارد.

سرپرست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت، چنین اقداماتی به جای آن که راهکاری برای ترویج حقوق بشر در جهان باشد به ابزاری دردست کسانی تبدیل شده است که اهداف وبرنامه های سیاسی خاصی را علیه کشورهای دیگر دنبال می کنند.

نماینده کشورمان افزود:تردیدی نیست که چنین قطعنامه ها و دستورالعمل های ویژه برای کشورهای دیگر،نه تنها بی اعتمادی نسبت به سازمان ملل را افزایش می دهد وبه اعتبار آن لطمه میزند بلکه جوهر تبعیض گرانه چنین رویکردهایی را بیشتر نمایان کرده و همکاری با سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل را دشوار تر می سازد.

نماینده ایران گفت:دولت جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود برای همکاری جدی و مفید در زمینه حقوق بشر بر اساس احترام متقابل و رعایت اصل برابری اعلام کرده است.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از بخش های منطقه خاورمیانه به دلیل سیاست های غلط برخی کشورها در آتش تندروی و افراط گرایی می سوزد،و درحالیکه خطر ناشی از نیروهای افراطی، جهانی شده و به پاسخی جهانی نیازمند است، انتقام جویی های سیاسی کوته بینانه ای نظیر آنچه در پیش نویس این قطعنامه می بینیم در واقع اقدامی بی حاصل و بیهوده است.

دهقانی ازهمه کشور های عضو خواست تا با مخالفت با این اقدام سیاسی تبعیض آمیز درحفظ اعتبار سازمان ملل و سازوکارهای حقوق بشری آن بکوشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر