بازدید 4652
توسط مقام معظم رهبری صورت پذیرفت ;

تائید اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضرت آقا اساسنامه پدافند غیر عامل و عملکرد و روند سازمان را تایید کردند.
کد خبر: ۴۵۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹ 14 December 2014
رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضرت آقا اساسنامه پدافند غیر عامل و عملکرد و روند سازمان را تایید کردند.

به گزارش مهر، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا با حضور در سازمان پدافند غیر عامل کشور، ضمن دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و شرکت در جلسه شورای معاونین و شورای قرارگاه‌های عملیاتی سازمان در جریان چگونگی فعالیت در حوزه‌ها مختلف این سازمان قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم سردار جلالی ضمن خیر مقدم به ساختار سازمان، ماموریت‌ها، سیاست های کلی سازمان و رویکردهای سازمان در سال جاری اشاره کرد.

در ادامه سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: بنده حامل سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به برادران زحمتکش در سازمان پدافند غیر عامل هستم و گرچه از فعالیت‌های سازمان اطلاع داریم ولی بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب لازم است در مواقعی انسان خودش گزارش را از نزدیک بشنود و دستاوردها را ببیند.

شیرازی در ادامه گفت: خدا را شاکریم که بخشی از مشکلات به دستور فرماندهی معظم کل قوا و به دست خادمان انقلاب اسلامی حاصل ومرتفع شده است، این حرکتی که در پدافند غیرعامل ایجاد شده اقدامات مهم و مختلف ایجاد کرده اینکه چگونه خودمان را از تهدیداتی که متوجه کشور عزیزمان است حفظ، پشتیبانی کرده وتوطئه ها را خنثی کنیم و آمادگی های که براساس دستورات مقام معظم رهبری ایجاد شده را پیش ببریم، قدم اول پیشگیری است.

وی گفت: در بخش علمی و فنی باز هم همینطور آن ها یک نگاه دیگری داشتند ولی به لطف خداوند همانگونه که مقام معظم رهبری و حضرت امام قبل از این فرموده‌اند، راه را روشن کرده و دیدیم که شدنی است و این حرکت اتکا به خود را یکی از مبدعین و محرکین اصلیش حضرت آقا بودند که باید روی پای خودمان ایستاده و خودمان تولید کنیم ،این باور و حرکت باید متبلور و ایجاد شود که بحمد الله قدم های بزرگ و خوبی برداشته شد.

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا گفت: مقام معظم رهبری راه را در پدافند غیر عامل روشن کرده اند از جمله اینکه می فرمایند باید مصونیت ایجاد شود قبل از این که دشمن را منصرف کند و یا اینکه آمادگی ایجاد و مصونیت سازی کنیم، مصونیت سازی یکی در برابر تهدیدات است، یعنی اینکه برویم تهدید را بشناسیم و ببینیم که از کجا و چگونه تهدید می‌شویم تهدید را شناسایی کرده و برای مقابله با آن چه کار انجام دهیم.

وی ادامه داد: نکته دوم شناسایی تهدید از طریق اتاق فکر است که رهبری معظم تاکید بر راه اندازی اتاق فکر و مطالعه دارند و از مسیر علمی و فناوری به کارهای می پردازید که نتیجه اش نوآوری است، نظر ایشان این است که نوآوری کاری قبلا نبوده و شما ایجاد کرده‌اید و در حقیقت چیزی را در طبیعت کشف کرده و در اختیار بشریت گذاشت. در حقیقت پیشرفت هایی داشته ایم باید به قبل برگشت که نگاهمان چه بوده و چکار می‌توانستیم بکنیم و امروز در کجای کار قرار داریم.

شیرازی گفت: فرماندهی معظم کل قوا نکته ای جالب می فرمایند این که تلاش و روندی که پیش گرفته ایم کافی نیست، کار باید 10 برابری انجام شود و این مقدار کار کفایت نمی کند، کار 10 برابری اشاره ایست به توانایی که خداوند در انسان قرار داده است در برابر تهدیداتی که موجود است، حقیقتاً امروز کارهای خوبی انجام می گیرد، 20 سال تجربه گذشته از انقلاب داریم و می توانیم نگاه بلندی به هر بخش فنی از کارمان پیدا کنیم، البته باید به توانمندی روز دنیا نگاه کرده و استفاده کنیم ولی باید دید نیاز واقعی ما چیست چه توانمندی داریم و چرا تا به حال از این توانمندی استفاده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: این فکرها و مطالعات باید ما را به جایی برساند که انتظاراتی که ایشان دارند و فرمودند باید کشور تا 50 سال دیگر جایی برسد که رتبه اول علمی باشد محقق شود. قبلا شاید باور این قضیه سخت بود ولی امروز که قدم هایی برداشته شده به این باور رسیدیم و دیدیدم کار مشکلی نبوده و این باید محقق شود. انتظار امروز جمهوری اسلامی از نخبگان، دانشمندان که شما جزیی از آن هستید این است. این جز توانمندی‌های انقلاب است چون اعتقاد داریم وقتی انسان مخلصانه و با نگاه همه جانبه حرکت کند پیروز است و این از نکاتی است که ایشان بر آن تاکید دارند و می گویند نگاه همه جانبه داشته باشید.

شیرازی گفت: نکته دیگر هم افزایی است، انسان می تواند چشمه هایی از این هم افزایی بر اساس تدبیر حضرت آقا را در پدافند غیرعامل ببیند و مسئولین کشور، محققان و دانشمندان کشور بی اطلاع نیستند از این کار، همین جا عرض می کنم به شما که این توانمندی که به شما داده شده تلاش کنید این را تکمیل کنید با استفاده ازخیل نخبگان کشور، در بحث ها اشاره شد و گزارشات خوبی مشاهده کردم که انشالله در محضر حضرت آقا از این استفاده می کنم، در بحث آموزش، فرهنگ سازی، فنی مهندسی، زیر ساختی، امور زیر بنایی در بحث شناسایی نخبگان خصوصا از طریق بسیج، بخش سلامت بخش سایبری و پرتویی که اشاره شد هر کدامش قابل تامل ویژه است. یک حرکتی باید از این جا شروع می شده که انشالله باجدیت دنبال شود یک حمایتی هم باید از سوی مسئولین نظام انجام شود تا کار انشالله به جایی رسانده شود.

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا گفت: بحمدالله کارهای بسیار جدی و خوبی در این جا انجام شده که من همین جا از سردار فیروزآبادی سردار مخلص و پایه کار و ولایی و از سردار جلالی که بسیار زحمت کشیده اند تشکر می کنیم که در این زمینه کار بسیار بزرگی را ایجاد کرده اند، کاری که در قبل نبوده و ایجاد شده و این نبوده جزء تلاش شخص سردار جلالی که به دعای حضرت آقا و همت خودشان کار را انجام داده اند و خداوند عافیت و توفیق دهد به ایشان و شما ها که نخبگان و اندیشمندان این بخش هستید.

وی ادامه داد: این هدف بزرگی که شما شروع کردید خصوصا در جهت تحقق رهنمودهای رهبری بایستی مصونیت سازی کنید، تا جاییکه خود شما قانع شوید که حالا یک کاری انجام شد وقتی انسان کاری انجام می دهد شاید خیلی متوجه نشود ولی وقتی برگشت به عقب می بیند کاربزرگی انجام شده و باید همینگونه باشد و به لطف خدا شما هم خودتان را در متن کار ببینید هر چه هست عنایت خداست با همتی که بحمدالله وجود دارد و با تلاشی و تدبیری که شماها می کنید با این وقتی که می گذارید ولی غرض این است که این کار باید به مقصد برسد انشالله.

وی در ادامه گفت: لازم است به چند نکته کلی اشاره کنم، نکته اول در بحث جامع پدافند غیر عامل، بعد از اینکه کلیات روشن و ساختار تصویب شد اساس نامه سازمان هم بحمدالله تصویب شد که انشالله مبارک باشد و حضرت آقا اساسنامه را تایید فرمودند و عملکرد و روند سازمان رانیز تایید فرمودند «همین درست است» و بحمدالله جهت گیری شما را تایید کردند که انشالله مبارک باشد.

شیرازی تاکید کرد: نکته دوم اینکه اشاره فرمودند؛ «بروید دنبال تهدید و شناسایی آن ها که باید انجام شود و این تهدیداتی که برای ما روشن بوده، این ها کفایت نمی کند و مسائلی که برای ما نامعلوم و نامفهوم است و این بخشی که دنیا به آن رسیده مثل بحث جنگ های سایبری، هسته‌ای و بخش های دیگر و این ها چیزهایی نیست که ما در همین حد دنیا رشد کرده خیر این طور نیست این یک بحث است و این بحث همین است و بحث مهم تر از این بحث نوآوری و این که باید بفهمیم ما فردا از کجا ممکن است تهدید شویم در آینده این را پیگیری کنیم و از همین حالا پیگیری شود نه این که صدمه بخوریم و بعد دنبال این باشیم که حالا چه باید کرد»

شیرازی اشاره کرد: نکته دیگر اینکه ما هر چه بتوانیم از فکر اندیشمندان در کشور و در بیرون از کشور استفاده کنیم می توانیم توانایی هایمان را چند برابر کنیم، بحث دیگر بحث تحقیقات است که وقتی انجام می شود یک هم افزایی انجام شود تا بتوانیم از نتیجه تحقیقات استفاده کنیم وقتی در مبحثی تحقیقی انجام شود دریک بخش از کشور و در بخش تحقیقات نیروهای مسلح کاری دیگر انجام می شود، حضرت آقا انتظار و تاکید دارند که از این تحقیقات استفاده شده و این بحث هم افزایی را سرعتش را زیاد کنیم.

وی افزود: نکته دیگر سلامت است در متن کار این اهداف بلندی که داریم، همت خوبی که دارید بایستی با سلامت به هم بیامیزد.

شیرازی اظهار داشت: آخرین نکته، سلامت مستمر و سلامت در پیشرفت کار است و این هدف که هر از چندگاهی جدای از اتاق فکر و مطالعه باز نگاهی به عملکردمان داشته باشیم و ببینیم اهداف چه بوده است تدابیر ماموریت چه بوده است و چه کار باید انجام می دادیم و الان کجای کار هستیم که این بازنگاه انسان را به یک هدف بلندتری رهنمود می کند و می فهمیم کارهای بهتری هم می توان انجام داد و این راضی نبودن از وضعیت فعلی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر