بازدید 4757

حکم اعدام برای متهمان حملات سین کیانگ چین

یک دادگاه چینی هشت تن را به اتهام مشارکت در دو حمله که منجر به کشته شدن 46 تن در استان سین کیانگ شد، به اعدام محکوم کرد.
کد خبر: ۴۵۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹ 08 December 2014
یک دادگاه چینی هشت تن را به اتهام مشارکت در دو حمله که منجر به کشته شدن 46 تن در استان سین کیانگ شد، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاه خلق میانجی اویغور، در مرکز سین کیانگ همچنین برای پنج تن دیگر حکم اعدام صادر کرده است.

در 30 آوریل، همزمان با سفر شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین به منطقه قومی سین کیانگ، انفجاری در ایستگاه قطار اویغور رخ داد که به کشته شدن سه تن منجر شد. سه هفته بعد در 22 ماه مه طی یک عملیات انتحاری در مرکز اویغور 39 تن دیگر کشته شدند.

در پی این حملات، مقامات چینی تحقیقاتی یک ساله را درباره خشونت در سین کیانگ مسلمان‌نشین و اقلیت ترک‌زبان اویغور آغاز کردند.

پکن جدایی‌طلبان افراطی را مقصر این حملات می‌داند. منتقدان و مدافعان حقوق بشر معتقدند اویغورها از سرکوب دولت مرکزی ناراضی هستند.

اویغورها همچنین از محرومیت اقتصادی که به منطقه زندگی آنها تحمیل می‌شود، ناخشنودند.

از زمان وقوع این حملات پکن پذیرفته است تا دوره آموزشی دبیرستان را در سین کیانگ رایگان کند. این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم اویغور بود. دولت همچنین متعهد شده تا با کاهش بیکاری در این منطقه در هر خانواده یک نفر شغل داشته باشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل