بازدید 5184

تلاش نتانیاهو درجهت آزادی جاسوس رژیم اسرائیل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، آزادی «جاناتان پولارد»، جاسوس این رژیم در آمریکا را خواستار شد.
کد خبر: ۴۵۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴ 06 December 2014
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، آزادی «جاناتان پولارد»، جاسوس این رژیم در آمریکا را خواستار شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، آزادی «جاناتان پولارد»، جاسوس این رژیم در آمریکا را خواستار شد.

«نتانیاهو»، وضعیت سلامتی این جاسوس را به عنوان دلیل درخواست خود، با «کری» در میان گذاشت.

ساعتی پیش رسانه‌ها از به کما رفتن این جاسوس در زندان خود در کارولینای شمالی خبر داده بودند.

جاناتان پولارد در سال ١٩٨٧ به جرم کسب و تحویل اطلاعات محرمانه به اسرائیل در دادگاهی در ایالات متحده به حبس ابد محکوم شد. طی سه دهه گذشته، محکومیت پولارد یکی از عوامل بحث برانگیز در روابط نزدیک بین ایالات متحده و اسرائیل بوده است اما مقامات آمریکایی پیش از این با درخواست‌های مکرر اسرائیلیان برای عفو او موافقت نکرده‌اند.

جاناتان پولارد، که اینک شصت سال سن دارد، در دهه ١٩٨٠ به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی در استخدام نیروی دریایی ایالات متحده بود و به مجموعه‌ای از اطلاعات حساس نظامی آمریکا دسترسی داشت. وی در سال ١٩٨٥ و در حالی که موفق نشده بود در سفارت اسرائیل در واشنگتن پناه بگیرد، توسط ماموران اف‌بی‌آی - پلیس فدرال آمریکا - بازداشت و به سرقت و انتقال اسناد محرمانه، از جمله اطلاعات گردآوری شده در خصوص توانمندی نظامی اتحاد شوروی سابق متهم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی