بازدید 3881
نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

سهم ایران در سوخت رسانی در آب های جنوب

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم وجود ظرفیت های زیاد ایران در خلیج فارس و دریای عمان ما نتوانستیم از این ظرفیت ها به نحو مناسبی استفاده کنیم به طوری که سهم ما اکنون در ارائه خدمات سوخت رسانی به کشتی های بزرگ در این منطقه کمتر از هفت درصد است.
کد خبر: ۴۵۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ 03 December 2014
 نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم وجود ظرفیت های زیاد ایران در خلیج فارس و دریای عمان ما نتوانستیم از این ظرفیت ها به نحو مناسبی استفاده کنیم به طوری که سهم ما اکنون در ارائه خدمات سوخت رسانی به کشتی های بزرگ در این منطقه کمتر از هفت درصد است.

به گزارش ایرنا، محمد آشوری عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی ایران، افزود: عوامل مختلفی باعث کندی توسعه دریایی کشور شده و علیرغم وجود منابع بزرگ نفت، گاز، شیلات و جزایر استراتژیک در جنوب کشور هنوز هم نتوانستیم از این ظرفیت ها برای توسعه ملی استفاده کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه علیرغم آنکه برای توسعه صنعت دریایی تلاش های زیادی صورت گرفته اما شرایط موجود مطلوب نیست و باید زمینه های تحریک توسعه در اقتصاد ملی را براساس اقتصاد دریامحور عملی کنید.

وی گفت: آشفتگی های ساختاری، مدیریتی و حوزه امنیت سرمایه گذاری سبب شده مشکلات زیادی در زمینه توسعه دریایی کشور بوجود آید.

نماینده بندرعباس در مجلس افزود: در عرصه دریا و دریانوردی سازمان ها و نهادهای مختلفی مشغول کار هستند اما در جهت ساماندهی فعالیت های آنها در این عرصه تاکنون اقدام مناسبی به عمل نیامده است.

وی گفت: با وجود تشکیل شورای عالی صنایع دریایی در کشور و برگزاری چهار جلسه شورا در دولت یازدهم، موانع و مشکلات توسعه دریایی کشور برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه آشفتگی های مدیریتی یکی دیگر از مشکلات بزرگ در این عرصه است، تصریح کرد: برای توسعه صنعت دریایی کشور به بهره گیری از توان نخبگان و متخصصان نیاز داریم، هرچند افراد فاقد صلاحیت و تخصص در این عرصه هستند که نمی توانند در توسعه صنعت دریایی کشور تاثیرگذار باشند.

آشوری تصریح کرد: علیرغم اینکه در برنامه های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم توسعه نگاه تمرکززدایی در این عرصه وجود دارد اما رویکرد ما در حوزه صنعت دریایی کشور همواره تمرکزگرایی بوده و این مساله بر توسعه ملی اقتصاد دریامحور بسیار تاثیر گذاشته است.

وی گفت: بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی و ساحل در کشور ما وجود دارد و با وجود هفت کشور حاشیه خلیج فارس، ایران به عنوان بزرگترین کشور در این منطقه آن چنان نتوانسته در ارائه خدمات کشتی های مختلف بین المللی موفقیتی کسب کند.

وی گفت: روزانه 18 میلیون بشکه نفت از خلیج فارس صادر می شود و این منطقه تامین کننده بخشی از نیازهای جهان است اما این ظرفیت نتوانسته در جهت توسعه اقتصاد ملی ما تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به مشکلات فراروی استان هرمزگان در حوزه صنعت دریایی کشور، پیشنهاد کرد: کارگروه توسعه دریایی در استانداری هرمزگان تشکیل تا با نگاه ویژه مشکلات حوزه دریایی این استان به عنوان بزرگترین استان ذینفع در این قضیه حل و فصل شود.

این نماینده مجلس در پایان از آمادگی مجلس در همکاری با انجمن مهندسی دریایی خبر داد و گفت: فراکسیون دریایی در مجلس تشکیل شده و ما آمادگی داریم برای رفع مشکلات توسعه ای صنعت دریایی کشور قوانین مورد نیاز را تصویب کنیم.

آشوری در پایان تصریح کرد: در آستانه تهیه برنامه ششم توسعه کشور هستیم و باید در این برنامه به توسعه صنایع دریایی بیش از پیش توجه کنیم زیرا نگاه آمایشی ما را از توسعه ملی غافل خواهد کرد و این سبب هدررفت منابع در این زمینه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی