بازدید 276520
هزینه‌های بت‌سازی؛

حمله به هانیه توسلی برای تسلیت نگفتنِ مرگ مرتضی پاشایی

این اتفاق، هدف من را از ایجاد یک صفحه‌ عمومی، زیر سؤال برد و به همین خاطر صفحه را به طور کلی پاک کردم. هدف من ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر با عزیزانی بوده که همیشه ـ چه در فضای مجازی و چه بیرون ـ به من لطف داشته‌اند؛ اما روزی که گذشت به من نشان داد، ‌دیگر این راه ارتباطی «کار نمی‌کند» به اصطلاح.
کد خبر: ۴۵۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 19 November 2014
پس از مرگ مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، موجی به راه افتاد که بسیاری با آن همراه شدند و درگذشت این جوان را تسلیت گفتند؛ اما سرنوشت آنهایی که با این موج همراه نشدند، چه بود؟ هانیه توسلی یکی از چهره‌هایی بود که با این موج همراه نشد و مورد شدیدترین توهین‌ها و حملات گروهی بزرگ از طرفداران این خواننده قرار گرفت، تا آنجا که بخشی از فعالیت‌هایش را در فضای مجازی تعطیل کرد و یک متن در مواجهه با این وضعیت منتشر نمود.

به گزارش «تابناک»، مرتضی پاشایی، خواننده پاپ کشورمان که مبتلا‌ به سرطان بود، ‌‌بیست و سوم آبان ماه جان به جان آفرین تسلیم کرد تا طرفدارانش به یادش به خیابان‌های شهرهای مهم کشور بیایند و اتفاقی را رقم بزنند که نسبت به برخی خوانندگان بسیار مشهور‌تر نیز بی‌سابقه بود و از این منظر، درگذشت پاشایی در نوع خود یک اتفاق منحصربفرد شد و همین حضور در جریان تشییع پاشایی در مقابل تالار وحدت نیز تکرار گشت.

با این حال، چنین واکنشی تنها در فضای بیرونی نبود و در فضای مجازی شاهد شکل‌گیری یک موج عظیم برای پاشایی بودیم که همچنان نیز دامنه این موج مشهود است. پس از درگذشت پاشایی، گروه‌هایی از هواداران وی با پیغام گذاشتن برای هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام، خواستار تسلیت گفتن برای این اتفاق شدند؛ درخواستی که با همراهی گروهی از هنرمندان مواجه شد، ولی همه آنان ‌با این فضا همراهی نکردند.

حقیقت امر آن بود که طول دوران حرفه‌ای فعالیت پاشایی آنچنان طولانی نبود و برخی از هنرمندان او را نمی‌شناختند و یا پس از ابتلای او به سرطان و مطرح شدن وسیع‌تر نامش در سطح رسانه‌ها در همین حد او را می‌شناختند. هانیه توسلی یکی از این چهره‌ها بود که ‌شناختی از این خواننده جوان و نسبتاً کم‌کار نداشت و پس از این ماجرا نیز با گوش کردن آهنگ‌هایش، سبک پاشایی را نپسندیده و به همین دلیل تشخیص داده بود، پیامی ندهد و این موضوع را اعلام کرده بود.

عدم همراهی هانیه توسلی با این موج، واکنش تند گروهی بزرگ از طرفداران پاشایی را در پی داشت که هانیه توسلی را متهم به دروغگویی ـ به جهت عدم شناختن توسلی ـ کردند و البته این کمترین اتهام و توهینی بود که به او در فضای مجازی شد، تا با اوج گرفتن این حملات، توسلی اقدام به بستن صفحه‌اش در اینستاگرام کند. 

حمله به هانیه توسلی برای تسلیت نگفتنِ مرگ مرتضی پاشایی

پس از این اتفاق، هانیه توسلی در صفحه رسمی‌اش نوشت: «بعد از فوت مرحوم پاشایی، اکثر کامنت‌هایی که در اینستاگرام برای من می‌گذاشتند تقاضاهای بعضن توهین‌آمیز و تند برای پست کردن یک مطلب در مورد مرتضا پاشایی و تسلیت درگذشت ایشان بود.

یک پست توضیحی گذاشتم (که متنش موجود است) و ضمن ابراز تاسف و همدردی، گفتم با مرتضا پاشایی و کار‌هایشان آشنا نبوده‌ام و بعد هم که گوش کرده‌ام، فهمیده‌ام موسیقی ایشان سلیقهٔ من نبوده، و از طرف دیگر تسلیت عمومی گفتن را دوست ندارم. از همان‌جا بود که کامنتهای اهانت‌آمیز شروع شد.

بیش و پیش از آن‌که شخصن از این موج اهانت به‌راه‌افتاده ناراحت شوم، برای فرهنگ عمومی مردم هموطنم تاسف خوردم و البته برای مرتضا پاشایی مرحوم که این‌چنین طرفدارانی داشته. این موج‌های اهانت از منظر شخصی یک داستان گذراست اما اگر در مقیاس بزرگ‌تر به آن نگاه کنیم متوجه عمق فاجعه خواهیم شد.

اینکه چرا تعداد زیادی از مردم، چنین نفرت و خشمی را در خود حمل می‌کنند و ادبیاتشان این‌قدر سخیف و نازل است، دل آدم را به درد می‌آورد، اما به نظرم روان‌شناسان اجتماعی می‌توانند تحلیلی ارائه کنند از چرایی اتفاقات این‌چنینی و این «مد» جدید و هولناک دنیای مجازی که هربار به هر بهانه به یک نفر می‌تازند، بی‌آنکه توهین‌ها ارتباط چندانی با موضوع اصلی داشته باشد. نمونه‌اش را سال گذشته در مورد مسی و موارد مشابه دیده بودیم.

تصمیم گرفتم که صفحه‌ اینستاگرام عمومی خودم را ببندم و یک صفحه‌ شخصی برای دوستان نزدیک داشته‌ باشم. دلیلش هم راستش اهانت‌ها نیست. آدمیزاد از خنجری که نبُرد زخم نمی‌خورد. من هم که نه بی‌احترامی کرده بودم و نه اهانتی، اصلن این حرف‌ها را به خودم نگرفتم که بخواهم شخصن دلگیر شوم.

ناراحتی من ناراحتی عمومی از وجود و رشد این فرهنگ نازل است. در واقع بعد از این ماجرا، از مردم [مخاطبان در آن فضا] ناامید شدم. به هرحال این اتفاق، هدف من را از ایجاد یک صفحه‌ عمومی، زیر سؤال برد و به همین خاطر صفحه را به طور کلی پاک کردم. هدف من ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر با عزیزانی بوده که همیشه چه در فضای مجازی و چه بیرون، به من لطف داشته‌اند. اما روزی که گذشت به من نشان داد که دیگر این راه ارتباطی «کار نمی‌کند» به اصطلاح.

وقتی آن فضایی که به طور معمول فضای آرامی بوده برای ثبت لحظه‌ها یا معرفی کتاب و...، الان تبدیل به نوعی میدان جنگ شده، ترجیح می‌دهم که عرصه را برای توهین بیشتر به خودم، به مرتضا پاشایی مرحوم، و به عزیزانی که به من لطف دارند باز نگذارم. معرفی کتاب و فیلم را همچنان دوست دارم، و اگر صفحهٔ عمومی برای این کار باز کردم، همین‌جا اعلام می‌کنم و الان هیچ صفحه‌ عمومی در اینستاگرام ندارم. در ‌‌نهایت امیدوارم روزی برسد که سطح فرهنگ مردم مایه‌ افتخار باشد، نه شرم و خجالت‌».

البته این نوع حملات به برخی بازیگران تنها هزینه‌ای نبود که بابت بت‌سازی پرداخت شد، بلکه در روزهای اخیر، حجم خبرهای ساختگی برای برجسته کردن درگذشت این جوان خواننده شگفتی‌ساز بود؛ از خودکشی یک دختر برای پاشایی تا رفتن استاد محمدرضا شجریان زیر تابوت پاشایی که هر عقل سلیمی به حقیقت نداشتن این اخبار شهادت می‌داد و بررسی‌ها نیز این موضوع را تأیید می‌کرد. در ماجرای درگذشت این خواننده جوان، سانتی‌مانتالیسم به اوج خود رسید؛ اما آیا باید به این موج دامن زد یا با انگاره‌های حقیقی به نقدش پرداخت؟ در این زمینه سخن بسیار است که «تابناک» به آن خواهد پرداخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۴۶۲
انتشار یافته: ۲۰۴
بازم فقر فرهنگي!!!
پاسخ ها
صادقپور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
به نظرم مردم تنها موندن هنرمندا بازیگرا ورزشکارا دولتیا همه خودشونو زندگیشونو از مردم جدا کردن مردم هم یه جورایی دارن واکنش نشون میدن همین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خاک بر سر کسانی که به خاطر خوشامد یه مرده یه زنده رو ناراحت میکنن.
احساسي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بابا سخت گرفتيا.اي بابا حالا مگه تسليت گفتن شما هزينه اي داشت به نظر من يه اجبازيه سادس.شما فكر كرديد طرفدارا احساس ندارن.خوب احساسي برخورد ميكنن مخصوصن الان كه داغش تازس.
من به جاي همه يه دنيا تسليت ميگم.مرتضا هر وقت آهنگتو تو ماشين گوش ميكنم برات فاتحه ميدم.خدا بامرزدت.افسوس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خدا بیامرزش، ولی به قول تابناک بزرگتر از اینا رفتن اب از اب تکون نخورد
این مردم جوگیر و پر توقع و ...
علت اصلي اين توهين ها همش به خاطر اينكه مغرور هستيم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
واقعا باید برای فرهنگ مردم فکر اساسی شود ...
به موضوعات رونالدو،
بازیکن تیم ملی والیبال ایتالیا
مسی
...
..
.
توجه کنید.
خب این فرهنگ بالای برخیها رو میرسونه.
خب راست ميگه ديگه . حالا طرفداراش ميخوان از خواننده محبوبشون بت بسازن و باعث توهين به ديگران بشن . آقا خب يكي موسيقياشو دوست نداشته حالا چون از دنيا رفته همه بايد آهنگاشو گوش بدن ؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست داشتن و علاقمند بودن اجباری که نیست . حالا ایشان خودش نخواسته بر خلاف میل باطنیش پیام الکی سمبولیک بدهد .

آخه به ما چه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
میل باطنی مردم رو هم میخونی شما؟
آقا جون.
حقیقت تلخه. شما هم دوست نداری منتشرش کنی. ولی چه بدتون بیاد یا نه، فرهنگ مردم مملکت ما افتضاحه. اکثریت مردم ما، مردمی احساسی بدون تفکر و اندیشه با حرکات احساسی هستند .
1- سطح فرهنگ مردم را زیر سوال بردن ایشون انگار خودشون سیتیزن امریکا هستن!!
2- ایشون هم مثل مرحوم پاشایی اهل همدان هستن چطور نمیشناسن ایشون رو؟! منکه اصلا موسیقی هم گوش نمیدم از یه سال قبل ایشون رو میشناسم اونوقت شما؟!؟ حسادت رو کنترل کنید لطفا...همین دروغ گفتن شما بخشی از همین فرهنگی شده که شما صرفا متعلق به مردم جامعه دونستید و خودتون رو مبرا کردید!!
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اقای امین تو مگخ وکیل و وصی مردمی
اقا جان دلش نخواسته تسلیت بگه اینه ازادی عقیده ای که بعضی از شماها ازش دم میزنید از قیافه و اهنگا و هیچ چیز پپاشایی خوشش نمیومده به شماها چه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اي بابا زوري كه نسيت. خداوند رحمتش كنه اما منم همدان زندگي ميكنم ولي تا چد وقت پيش اصن ايشونو نميشناختم ، تا ديروز هم نميدونستم همدانيه. سبك خوندنش هم سليقه من نبود.
محمد
| United States |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
با شما کاملا" وصــددرصــدموافقــم...
واضافــه میکنــم،بعضی ها وبطوراخص بعضی ازهنــرمندان درجــه 3،4 و...ازهراتفاقی برای ســروزبان بیافتنــد داستانســرایی میکننــد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
درست بخون امین جان
فرهنگ اونهایی که بهشون توهین کردن رو زیر سوال بردن. واقعا هم زیر سوال بردن داره! منفی ها هم جوابتو داده دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اصل بر برائت است. امین آقا
هانیه توسلی رو که میشناسیم و جای خودش رو داره که دیگه زیر سوال نبر لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خيلي بي منطقي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
برو دکتر!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اتفاقاً من همدانی هستم و چند تا از آهنگ های اون مرحوم رو همیشه در ماشینم گوش میدادم، ولی اصلاً شناختی ازش نداشتم تا همین چند هفته پیش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
برادر عزیز من هم جوانم و تا حدودی پاپ گوش داده ام اما خیلی علاقه ای به صدای پاشایی نداشتم و شناختی هم نداشتم چرا درباره دیگران قضاوت بی اساس میکنید
ضمنا اینکه به یک نفر به خاطر تسلیت نگفتن فحش ناموسی بدن نشان از فرهنگ بالای این مردمه؟!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
امین جان منم نمیشناختم، منم وقتی فوت کرد گفتن این آهنگشه، منم گوش دادم نپسندیدم، حالا سلیقه من و عدم شناخت من از ایشون باعث میشه که بخوان به من توهین کنن؟! واقعا عجب طرز فکری دارن بعضی از مردم.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اصلا میشناخته ، دوست نداشته پیام سمبولیک بده، چرا عادت کردیم همه چیو به دیگران دیکته کنیم ؟ این طرز تفکر بدجوری از یک قشر خاص به عوام هم سرایت کرده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کی گفته سطح فرهنگ آمریکا بالاست؟! بعد هم اجازه بدید مردم همان چیزی را که شما دوست دارید دوست نداشته باشند . اگر شما از دوستاران این عزیز درگذشته هستید این روش بهترین روشی است که این آقای خواننده را خراب نمایید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
زياد به اين بحثها دامن نزنيد. نتيجه خوبي نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منم همدانیم پااشیی رو هم نمیشناسم
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
داداش من منم نمیشناختم تا قبل کنسرت آخرش،لا یه خواننده دیگه اشتباه می گرفتم،اهل موسیقیم یکم هستم نه زیاد.دلیل نمیشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
یعنط تو الان همه همدانیها رو بايد بشناسي؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خیلی اشتباه کردین آقا
خدا همه را به راه درست هدایت کند آمین
ایشون باید حرمت و احترام به نظر اکثریت رو نگه میداشت نه اینکه بیاد بگه من نه مرتضی پاشایی رو دیده بودم نه اهنگهاش رو دوست دارم !!! اونم زمانی که هنوزمراسم سوم برگزار نشده !! کسی هم نه از ایشون و نه از بهرام رادان نخواست تسلیت گن یا نگن همچنین کسی نگفت برای موضوعی که براشون اهمیتی نداره اظهار نظر کنن !!
پاسخ ها
یعقوب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اگر ما یاد بگیرم به نظرات دیگران احترام بزاریم خیلی خوبه . خوب نمیشناسه . آهنگ شو دوست نداره چکارکنه . باید با موج جمعیت همیشه حرکت کرد ؟ واقعا که بعد مدام میگیم چرا مملکت ما اینطوریه چرا مسولان کاری نمیکنن بابا اول یاد بگیریم فرهنگ داشته باشیم . هرمشکلی که پیش میاد میگم اونور آب بهشتیه ولی نمیگیم آدماش بهشتی فکر میکنن نه مدام تو کار هم سرک میکشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نظر هر کس در جای خود محترم است دوست گرامی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
با امین یه نوبت دکتر بگیر
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
وقتی میگه ایشون رو ندیدم و نمی شناختم، توهین به نظر اکثریته؟ دقیقا چطور به این نتیجه رسیدید؟ خب آقا من هم بعد از اعلام خبر فوت ایشون کنجکاو شدم و تازه فهمیدم ایشون چه کسی بوده است. هم سن این خواننده هم هستم. خب علاقه ندارم، نمی شناسم. الآن به شما توهین شد؟؟
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آقا دلش نخواسته تسليت بگه مگه زوره؟
بايد بريم فحش بديم؟ يا خاكه خونشو به توبره بكشيم؟
اين چه منطقيه كه هركس يا با ماست يا برما؟
خدا به فرياد برسه
vnb
| France |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
looooool
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
لطفا بدون پایه و دلیل حرف نزنید یه سری به صفحه اینستاگرام خانم توسلی میزدین میدیدین که بعضی بظاهر عاشقان سینه چاک مرحوم پاشایی چه اراجیف و توهین هایی رو به این خانم کردن فقط به این دلیل که ایشون چرا تسلیت نگفته وانقدر این موضوعو بزرگش کردن تا ایشونو مجبور کنن که بااین جمعیت هوچی همراه بشه که البته ایشون عطای این دورو نمایی ها رو به لقاش بخشید و بکل صفحهش رو پاک کرد
حالا شما میگی نگه داشتن احترام اکثریت .آیا اکثریت اون افراد توهین کننده هستن؟ باور کنید که اون فحاشی هایی رو که من دیدم بعید میدونم که اون افراد حتی یه بار هم آهنگای مرتضی عزیز رو شنیده باشن فقط میخاستن از این فضا در جهت مقاصد شخصی استفاده کنند .
لطفا در مورد اتفاقات و گفته های پیرامون کمی تامل کنید
برای تسلیت نگفتن نبوده. بخاطرحرفهایی بوده که ایشون زدند. من پاشایی نمیشناسم و آهنگهاشم نشنیدم. مگه خانم توسلی تو ایران زندگی نمی کنند. این حرفهای ایشون باعث این اتفاقات شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مگه هر کی تو ایران زندگی میکنه باید موسیقی که شما دوست دارید رو گوش بده و بشناسه؟ این تفکر شما یعنی افراطی گرایی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خب نمیشناسه دیگه خیلی های دیگه هم نمیشناختند قراره هر کی رو که تو بشناسی همه بشناسن؟؟
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خوب خیلیا مرتضی پاشایی رو نمیشناسن مگه چیه؟باید بهمه توهین کرد؟حالا خیلی هم خواننده خاصی نبوده فقط ادم از اینکه جوون مرگ شد ناراحت میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بنده تو ایران زندگی می کنم، قبل این اتفاقات نمیدونستم پاشایی فوتبالیست هست یا خواننده، هنوزم هیچ کدوم از آهنگاشو نشنیدم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خب لابد نمی شناخته و آهنگهاشو نشنیده ! منم نمیشناختم و آهنگاشو نشنیده بودم !! این ارزشی برای من بحساب میاد ؟ نه ! این ایرادی برای من بحساب میاد ؟! بازم نه !!

مهم اینجاست که خیلی از مردم فقط میخوان اون چیزی که قبول دارن و باور دارن به همه تحمیل کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
والا منم تا آخرای عمر مرحوم پاشایی شناختی ازش نداشتم.
ناشناس
| United States |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مگه محکوم بود که حتما بشنوه یا بشناسه که این طور برخورد میکنین روزانه این همه آدم فوت میشن مگه باید به همه تسلیت گفت دلیلی نداره
محمد
| United States |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آخـــــه ایشــــان آهنگ های فرنگی گوش میـدهنــد!!!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
من هم تو ایران زندگی می کنم و دانشجو هم هستم اتفاقا موسیقی هم زیاد گوش میدم ولی مرتضی پاشایی را تا همین 20 روز پیش نمی شناختم.
یعنی چون شما از سبک خوندنش خوشتون میاد باید همه هم هم سلیقه با شما باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ببخشید بنده هم ایشون نمیشناختم یعنی ایرانی نیستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منم پاشايي رو نمي شناختم آهنگ يكي هستش رو بعد از فوتش گوش دادم . عجيبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
البته در این که اکثر طرفدارهای ایشان خانم بوده اند شکی نیست. شما هم لطفا طرفداری نکن. من هم ایرانی هستم و ایشان را نمی شناختم. موقع تشییع جنازه هم در تهران مشغول امورات روزمره ام بودم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منم ایشون رو نمیشناختم.فکر کردین که چی؟مردم بیکار نیستن صبح تاشب آهنگ گوش بدن !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خانم سارینا
لطفا نام همه خوانندگان رو بنویسید مبادا زبونم لال ما که توی ایران زندگی میکنیم یکیشونو نشناسیم
یعنی جوری قانع شدم که الان لیست خواننده ها دستمه دارم همه رو حفظ میکنم
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
چه ربطی داره؟ منم نشنیده بودم و نمی شناختمش، یه آهنگشم نشنیده بودم،مثل خانم توسلی و خیلی های دیگه. چه ربطی داره؟ تسلیت زورکی هم مگه میشه؟
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
من تو ايران زندگي ميكنم و تا روز فوت اون خدا بيامرز اصلن نميشناختمش از زور گرفتاري ديگه فرصت اين كارها رو ندارم.
ميفهمي گرفتارم.!گرفتار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آخر منطق و استدلال در این کامنت نهفته است!
از لحاظ فرهنگ عمومی خیلی عقب هستیم.
جامعه ای هستیم سرشار از افراط و تفریط! هیچ کس حق ندارد در امور شخصی زندگی ما دخالت کند اما ما این حق را داریم در نحوه زندگی افراد دخالت کنیم!! پر شدیم از تناقض!
اصلاح یک فرهنگ غلط فقط با صبر امکان پذیره . نه حذف یا فرار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آفرين
حسادت!
عزتی که خدا به پاشایی داد باعث شد که خیلی های از درون دچار آشفتگی شوند
پاسخ ها
جعفری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مثلا چه عزتی خدا به ایشون داده بود . مثل اکثر خواننده ها صدای خوبی داشت و میخوند . من در تهران شرکت کنندگان در تشییع وی را دیدم وخدا را شاکرم که حامی پاشایی نیستم
واقعا برا ملتمون متاسفم. منم خودم تا زمان فوت اقای پاشایی نمیدونستم کیه. خیلی از مردم هم نمیشناختن ایشونو. خیلیا بخاطر نوع مرگ ایشان و بعضیها هم از سرکنجکاوی در کنار خیلی طرفدارن ایشون به مراسم تشییع ایشون رفتند. کلا ملت جوگیری هستیم. هانیه توسلی از بازیگران محبوب ومردمی کشور هستند و قابل احترام
پاسخ ها
موریس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کجاش مردمیه؟
بنظر من اگر ایشان دلیلی برای تسلیت یا دلیلی بای همراهی با یک موج عظیم ندارند دلیلی هم ندارد وسط معرکه تشریف بیاورند و اعلام کنند با کارهای مرتضی پاشایی مطابق سلیقه ایشان نبوده، اصولاً کارهای هیچ هنرمندی هم مطابق سلیقه همه نیست که اگر چنین باشد موضوعی به نام "سلیقه" خودش چه در چارچوب ساختارگرایانه اش و چه در چارچوب وانمودگی که بودریار از آن تحت عنوان فرای واقعیت تعریف می کند زیر سوال خواهد بود. خانم توسلی عنایت داشته باشند که حادثه ای اتفاق افتاده، جامعه ای سرمایه ای از دست داده، بخشی از جامعه سوگوار شده، داشتان همین است، تسلیت شما نه به معنای تایید آثار آقای پاشایی بوده و نه دیگر هیچ! اصولاً ضعف جامعه ما این است که گهگاهی من یکتا بدنبال این است که وقتی چهره می شویم "من شخصی" فراتر از هر "ما" قابل تفسیر می شود و "من" فراترم رخ می دهد، و در جایی مثل فیسبوک برخی میخواهند اثبات کنند که "فرامجازی" اند و مقهوری "من" ی شده اند که ماهیتش به همان "ما" یی است که حاضر به تسلیت به ایشان هم نیستند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خوب گفتی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
هر روز عده ی زیادی از مردم به دلایل مختلف میمیرن و خیلی ها هم مرگ دردناکی دارن اما مگه عاقلانه است که برای همه ناراحتی مونو ابراز و گریه کنیم؟ احساس غم ما تنها برای کسانیه که بهشون علاقه داریم. اون طور که من متوجه شدم خانم توسلی در جواب درخواست هایی که شده این صحبت رو کردند وگرنه به صورت خودجوش حرفی رو نزدن. البته من از طرداران هیچ کدوم نیستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خودت فهميدي چي گفتي استاد .!!؟
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ایشون توضیح دادن که مخاطبینشون بدفعات ازشون خواستن که موضعگیری کنند
محمد
| United States |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کاملا" درستــه...
من مانده ام که چرا این همــه "منفی" زده اند؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
معلوم شد چقدر «بی طرف» هستید. آقا من هم دوست ندارم کارهای ایشون رو. یکی از کارهای ایشون رو گوش کردم و نپسندیدم. به کسی چه مربوطه سلیقه مردم؟
علیرضا
| France |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
دوست عزیز و فرهیخته شما هم بسیار خوب است بدون هیچ اطلاعاتی یه طرفه قضاوت نکنید!!
طرفدارن مرحوم پاشایی در پست های اینستاگرام خانوم توسلی از ایشون با لحنی بسیار زننده درخواست کرده بودند که تسلیت بگوید.پس به قول شما بی دلیل کسی وسط معرکه نیامده!!!
ایشان هم پستی گذاشتند مبنی بر اینکه ایشون رو نمیشناختم الان هم که کارهاشون رو گوش میدم نمی پسندم و تسلیت گفتن عمومی رو هم دوست ندارم.
داستان این بوده نه چیزی که شما بدون هیچ اطلاعی قضاوت کرده اید!!!
اینجا نه کس دنبال من شخصی بوده و نه فرا مجازی بودن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نمنه؟!!!
خانم هانيه حالا توي اين شرايط اظهارنظر نمي فرمودن .وسليقشون رو توي دل خودشون نگه مي داشتن .
پاسخ ها
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اینه باید به اون دسته از ادمهای جو گیر که تسلیت زوری می خوان بگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حالا خوب میشد با چاپلوسی و به زور خودشو ربط میداد به اون مرحوم تا طرفدار پیدا کنه؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
یه چیزی به نام آزادی بیان هم داریم که برای شما فکر نکنم معنی داشته باشه
محمد
| United States |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
این توصیــه که بد نیست،
چرا این همــه"منفی" ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منفي هارو حال كن
بی احترامی ، توهین ، نزاع ، خشم ، حسادت ، دروغ ، زشتی و پلیدی و ... توی جامعه ما داره موج میزنه ...
حرف حساب زده منم هیچ اسم و نشان یا ترانه ای از ایشان نشنیده بودم
واقعا متاسفم .اصلا این مسائله را نمی توانم درک کنم .مگراین شخص چه کسی بوده که این گونه بزرگش می کنند. چقدرجامعه ما دچارفقرفرهنگی وپوچی شده که مردم علی الخصوص جوانها به دنبال بهانه ای برای خود نمایی وابراز وجود به این شکل هستند.درشراطی که همین جوانها باید به فکرآینده خودوکشورشان باشند.وهرچیزی به جای خود معنی دارد.
پاسخ ها
محمد
| United States |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ناشناس محترم12:41جای تعجب نداره! خودت به خودت جواب را داده ای..."بهــــــانـــه"
فرهنگ مقوله ای که فعلا" تعطیل است .
يه تسليت گفتن اينقدر سخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! واقعاً كه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نگرفتی مطلبو....بحث تسلیت نگفتن نیست
کما اینکه گفته بنده خدا..........
بحث فرهنگ رو به افول مملکته
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
فیلم بازی کردن سختتره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
حفظ فرهنگ کردن و آبروی ایرانی رو نبردن انقدر سخته؟ منم به نوبه خودم ایشون رو نمیشناختم. ولی این مردمُ شناختم
تابناک عزیز ما داریم از استرس مذاکرات پرپر میشیم اونوقت شما یک چنینی خبری رو تیتر میزنی.
من جای شما بودم این موضوع بی ارزش را از لیست اخبارهای مهم برمیداشتم.
حقیقتا تسلیت گفتن یا نگفتن یک بازیگر چه اهمیتی دارد؟اصلا من نمیدونم بعضی از هموطنان ما کجاها سیر میکنن؟
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خب شما چرا وقت گذاشتی هم خبرو خوندی و هم کامنت گذاشتی - رد میشدی ازش
مرتضی پاشایی بیشک یکی از هنرمندان خوب کشورمون بودن فقدان ایشان باعث ناراحتی بیشتر جوامع هنری شد. اما نکته ای که هست از درگذشت ایشان هم بزرگنمایی شد هم بهره برداری سیاسی و فرهنگی، خانم توسلی هم نظرشون رو دادن اما ایشون هم باید بدونن خود زنی فرهنگی در مورد مردم شریف ایران نکنن....
در کشور ما افراد بسیاری از کودک و نوجوان به خاطر سرطان در اوج بی خبری و بی توجهی همین مردم جان میدهند.
این رفتارهای مردم ایران خیلی ناپسند است که اگر کسی آن چیزی را که من بهش علاقه دارم، علاقه ندارد، پس من هم نه تنها او را دوست ندارم، بلکه به خود اجازه می دهم تا بدترین توهین ها و رفتارها را با او بکنم! چرا؟
واقعا چرا اینطوریه !!!!

من هم تا هفته قبل مرتضی پاشایی رو نمیشناختم ...

شناختن یا نشناختن .....تسلیت گفتن یا نگفتن ... اینا چه تاثیری داره !!!!! همه که مثل هم نیستن .
خدا ايشون را بيامرزه و روحشون هميشه در آرامش باشه اما واقعاً ايشان نه سابقه موسيقايي قابل توجهي داشته اند و نه سبك خاصي. اين موج واقعا شگفت انگيز هست. نوع فوت ايشون شايد دليل اين موج باشه اما موج سواري خيلي ها و قصد مصادره كردن و خودي نشون دادن تو اين موج بسيار دردناكه. امثال خانم توسلي زياد هستند كه سعي مي كنند در هر شرايطي خودشون باشند اما اين متاسفانه هزينه گزافي براشون داره.
مشکلو خود هانیه توسلی ایجاد کرد. خیلی راحت میتونست هیچ پیامی تو صفحش منتشر نکنه ولی وقتی تو اوج هیجان تو صفحش مینویسه که پاشایی و نمیشناسه و سبک آهنگاشو دوست نداره باعث اتفاقات بعدی میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
دلش نخواسته مگه زوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خواستن خودی نشون بدن
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
موافقم
من این خواننده را نه می شناختم و نه اینکه صدایش را شنیده ام اما بعد از شنیدن خبر فوتش خیلی ناراحت شدم .
ممنون از تحلیل قشنگتون الحق خیلی خوب بود خانم توسلی هم پاسخ جالبی دادن اما معمولا از انجایکه در جامعه هتری بین رسته های مختلف ان نوعی همکار محسوب میشوند حتی پیوند اخوتی که بین هنرمندان وجامعه بخصوص فوتبالی یا ورزشی وجود داره بهتره که این خانم هم بهتر بود یه تسلیتی میگفتن چون وقتی ادم بعنوان یه چهره هنری شناخته میشه بهتره عمومی تر فکر کنن. چون جامعه ما به این حد نرسیده
به نظر میرسه خانم توسلی اگر به هر دلیلی نخواد تسلیت بگه نیازی نیس این این موضوع کاملا شخشی را علنی کنه که حاشیه های بعدی را به دنبال داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
لایک
محمد
| United States |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نیازبود در این شلوغی بازار مطرح شــوند!
امان از بيكاري بعضي هاااااااا
کل مطلب رو نخوندم فقط از بازیگر جوان و محترم میخوام کمی به املای کلنات بیشتر توجه کنن!!!
شخصن لغتی نیست که در خور شخصیت ایشون باشه!!!!(شخصا)درسته
باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
خودت هم دقت كن عزيز كلمات رو نوشتي كلنات بده ديگه
خدا رحمتش کنه ، بیشتر به خاطر کار به یاد ماندنی تیتراژ ماه عسل می شناسمش.به زور که نمیشه از دیگران تسلیت گرفت.احساس می کنم یه سری هستند جو گیر شدن
امان از دست این ختم بودار و طرفدارانی که اصلا برای ختم نیامده بودند.
آفرین .احسنت .
دليل اين كار اصلاً مشخص نيست ...
چون من خودم از طرفدارهاي آقاي پاشايي بودم و واقعاً هم يك خواننده محبوب بودند روحشون شاد باشه اما من احساس مي كنم كسي كه واقعاً طرفدار آقاي پاشايي باشه اين محبوبيت نيايد موجب توهين به اشخاص ديگر شود علاوه بر اين من با خبرم آقاي پاشايي فردي با خصوصيات و ويژگي هاي بسيار پسنديده و موجهي بوده اند شايد حداقل كاري كه ما مي توانيم انجام دهيم بعد از رفتنش اين است كه طوري رفتار كنيم كه اين خصوصيات برجسته تر شود نه به گونه اي كه موجب رنجش شخصيت هاي ديگر شويم ...
امان از بی ظرفیتی ما ایرانی ها
تو اشتباه کردی نظر قلبی خودت رو با صراحت و زمانی که هنوز داغ مرتضی پاشایی برای دوستدارانش تازه ست این پست های تحریک آمیز رو میذاری...
همه چیزمون همین جوریه تحت احساسات قرار می گیریم میریم تا تهش و بعد یکدفعه خاموش میشیم.
سلام
به عنوان یک دکتر روانشناس این موضوع را تحلیل میکنم.


در ایران حدود 19 میلیون کاربر اینرنت فعال وجود دارد که حدود 95% این افراد با شخصیت و با فرهنگ و انسان های شریفی هستند.

مشکل حدود 5% بقیه است که اکثرا از گروه سنی 10 تا 25 سال هستند و بیکار و فاقد شغل
همین 5% باعث توهین به بازیکن محبوب دنیا مسی شدند.
.چند نکته باعث این تربیت غلط آنها شده است.




گروه های دوستی نامناسب

فیلم های خشن و توهین آمیز

عدم توجه والدین به موضوع تربیت فرزند

عدم توجه صدا سیما به موضوع تربیت صحیح


با توجه به این موضوع تنها راه درمان این مشکل

در دوره کوتاه مدت برنامه های صدا و سیما و در بلند مدت خانواده هست.
بیاید قبول کنیم جوگیریم وبس...همینم ک خانم توسلی ب خاطر اهانت ها فورا اکانتشون رو بستن دلیل احساساتی بودن و جوگیریه...
متاسفانه اغلب جوانان ما بايك غوره سردي مي كنند و بايك جويز گرمي
شرم بر ما . . . که مردگانمان بیش از زندگانمان ارج دارند. کدام‌یک از اینها از بزرگانی مانند محمدعلی کشاورز یا پرویز بهرام که گرفتار بیماری است سراغی گرفته‌اند؟
نداشتن فرهنگ استفاده از امكانات جديد زندگي باعث تاسف براي ما ايرانيان است اتومبيل خيلي وقت است وارد زندگي مان شده است ولي هنوز عده زيادي فرهنگ درست استفاده كردنش را ندارند و باعث به خطر افتادن جان خود و ديگران مي شوند و خيلي چيز هاي ديگر كه بايد از ان درست استفاده كنيم ولي رعايت نمي كنيم .
قربون متمدنین فرهیخته که در مورد همه چیز و همه کس نظر میدن که من و ایشون هم از همین جامعه هستیم و تافته جدا بافته نیستیم
بهترین موج سواران در ایران هستند
خواهشا به کار هم کار نداشته باشیم. خلاص.
مرتضی پاشایی سلطان بنامنازع قلوب 60 میلیون ایرانی ...
خواهشا دلایل این رفتارهای زننده را که روز به روز در جامعه و فضای مجازی افزایش پیدا میکند ریشه یابی کرده و برای برطرف شدن آن راهکار ارائه دهید.
این فرهنگ واقعا تاسف باره!!!
کلا به جای دیدن حقیقت ، دوست داریم آنچه ما می خواهیم دیگران انجام دهند.

دوست نداشته اصلا
مرتضی آدم معروف، اما با سلیقه خیلی ها جور در نمیاد.

لازم نیست همه یه شکل ، یه فکر ، یه سلیقه داشته باشند.
آخه فوت كرده خدا بيامرزدش چرا بايد به يه شخص ديگه توهين بشه ، در روز هزاران نفر ميميرن
حالا اگه با بقیه مردم جامعه همراهی میکرد چیزی ازش کم می شد؟! آدم هر چقدر مسئله ای باب میلش نبود ولی باید مردمی باشه نه یه دنده و مغرور، ازش نخواستن که بیا زیر تابوتش رو بگیر...
اگر كل مطالبي كه در طول زندگي پاشايي در رسانه ها را جمع اوري كنيم به اندازه 10درصد مطالبي كه درباره ايشان توي اين چند روز بعد از وفاتش منتشر شده نمي باشد .كاش بشه اين فرهنگ را درست كرد
صفحه خودشو با صفحه مسی مقایسه کرده؟ عحب!! هزاران نفر تسلیت گفتند، هزاران نفر دیگر هم نگفتند. هیج ایرادی نداره، ایشون فقط قصد خودنمایی داشتند، همین! که این خود نمایی گرون واسش تموم شد. من هیچ وقت نه طرفدار کاراش و نه شخصیت به اصطلاح هنریش، باید بیام داد بزنم خانوم توسلی بازی شما مورد سلیقه ی من نیس، شما ماشالا دیگه بزرگ شدین زیادی!!!
جامعه دچار فقر شدید فرهنگی است
اون آدمای دوربین به دستی که من دیدم بهتر از این نمیشوند!!
با سلام،‌من هم با اينگونه بت سازي ها مخالفم. از دست دادن ايشون مثل هر هنرمند ديگري غم انگيز است بخصوص اينكه در جواني فوق كردند و تا آخرين زمان از تلاش كردن و زندگي كردن دست نكشيدند ولي خب دليلي ندارد از ايشان بت ساخت . اينجانب نيز به شخصه آنچنان به سبك موسيقي و شعرهايي كه ميخواندند علاقمند نيستم و به نظرم از نظر موسيقي كساني هستند كه به مراتب بهتر از ايشان هستند
آخرش کسی به ما نگفت:
این آقای مجتبی پاشایی فوتبالیست بود یا شناگر
والا منم نشنیده بودم اسمشونو
یه هفته ست تو وایبر با ایشون آشنا شدم خیلیم ناراحت شدم روحشون شاد
ولی این جووووووووووی که یه عده به وجود آوردن مایه تاسفه واقعا
فردا اين بت هم فراموش ميشه
ميرن سراغ يه بت ديگه ...
از کوزه همان برون تراود که دراوست....ماشالله همه جورسلیقه وفرهنگ توکشورمون هست.
این برا اینه که ما همه چیه سیاه و سفید می بینیم.هرکی با ما نیست پس دشمن ماست.این منطق تو این زمونه دیگه کار نمی کنه.تکثر گرایی و احترام به نظر دیگران ارزش هستش.همینایی که تاختن فردا باختن.چون یادشون میره برا چی جمع شدن.یک جمع احساس زده........
پس خیلی چیز ها معلوم شد!، طرفدار واقعی نیستند و فقط به دنبال کثیر نشان دادن خود هستند و بهره برداری خود از فوت مرحوم پاشایی
من هم سبک اجرایی موسیقی مرحوم پاشایی دوست نداشتم ، طرفداران ایشان چرا فکر می کنند که همه باید کارهای او را دوست داشته باشند ؟
این رفتار یعنی افراطی گرایی. همه باید از فکر، علاقه و رفتار من پیروی کنند! این مسئله مختص کشور ما نیست و در خاور میانه موج میزنه. طرز فکر ترکیه ای ها نسبت به بقیه کشورها، ایجاد گروه های تکفیری، داعش، القاعده و ... شکل مهم نیست طرز فکر اولیه همه این ها یکیه.
خدا همه را به راه درست هدایت کند آمین
حالا اگه با بقیه مردم جامعه همراهی میکرد چیزی ازش کم می شد؟! آدم هر چقدر مسئله ای باب میلش نبود ولی باید مردمی باشه نه یه دنده و مغرور، ازش نخواستن که بیا زیر تابوتش رو بگیر...
به نظر مي رسه خانم توسلي سبك نگارش جديدي ابداع كرده است: اصلن، بعضن، شخصن!
لزومي نداشت تو همچين شرايطي نظر بديد
هانیه خانم برای احترام به اکثریت باید تسلیت میگفتی یعنی نمیدونی بحث شناختن یا نشناختن و خوب بودن وخوب نبودن تو همچین روزایی نیست مثلا کی روش پاشایی رو میشناخت یا آهنگاشو دوست داشت که تسلیت گفت با توهین در هر حال موافق نیستیم ولی با اینکارات از چشم مردم میفتی حقش بود رعایت ادب و احترام به مردم رو بجا میاوردی
بنظرمن هانیه توسلی این حق رو داره که به کسی تسلیت بگه یانه ولی نباید به کسی توهین بشه واقعا جای بسی تاسف داره بعدش مگه مهران مدیری رفت واسه تشعیع جنازش؟پس هرکس اختیارخودش رو داره
احسنت خانم توسلی حقیقت را گفتید کاملا با نظرات و حرفهای شما موافقم
اين صفحات اجتماعي به چه درد ميخوره؟! هميشه همه رو به جون هم ميندازه! حالا ايشون هم مانند ميليونها شخص ديگه مرحوم پاشايي رو نميشناخته مگه زوره؟ بايد بشناسي؟! منم نميشناختم. چرا به سليقه ها احترام نميذاريم؟ اگه بپرسم همين الان چند نفر استاد صديف رو ميشناسن؟ جواب دارين؟ يا جند نفر استادان بزرگ موسيقي و هنر و ادبيات و فلسفه و.... رو ميشناسن؟ باز هم شما قشر وسيع جوان جامعه از حال و روز هنرمند يا استاد محبوبتان خبرهاي سريع ميگيريد. بيچاره كساني كه در خاموشي چشم از دنيا فرو مي بندند و چند روز بعد جسدشان پيدا مي شود!!! مرحوم حسين پناهي يادتونه؟ يا استاد فرشيدورد كه در خانه سالمندان درگذشته و كتابهايش هنوز از دروس اصلي و مهم دانشگاهي است! خداي تعالي روح مرحوم پاشايي را قرين رحمت خود كناد اما از ديگر بزرگان ايران زمين چرا چيزي نمي گوييد؟ از كساني كه آثارشان بارها و بارها به چاپ ميرسد و هنگام مرگ كسي نيست كه تابوتشان را بلند كند؟ اين خيل عظيم مردم كه آمده بودند چند نفرشان براي خود مرحوم يا دلداري پدر و مادر اومده بودند؟ بعضي هم كه تو رو دربايستي اومدن!
تابناك عزيز اميد دارم اين پيامو بذاري و جواب دوستانو ببينم.
چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی..عزیز دلم خب شما از اولش چرا شروع کردی؟؟غم ملتو درک کن تسلیت نگو ولی چیز دیگه هم نفرمایید
منم از آهنگای مرحوم پاشایی خوشم نمیاد.خیلی غمگین وناراحت کننده میخونه ولی خوب سلیقه منه .چه دلیلی داره به این حرفا. خدارحمتش کنه. اینقدر متعصب نباشیم دوستان
خانم توسلی انگشت گذاشتند روی زخمی که خیلی پیش بایستی درمان می شد بی حرمتی، توهین، ناسزا و.....
خانم محترم بستگی داره که فرهنگ را چی تعریف کنی
در فرهنگ ایرانی مرده پرستی جزئ آداب و و رسوم مردم می باشد و شما به این فرهنگ عمومی(چه غلط و چه درست) احترام نگذاشتی .
تسليت نگفتي كه نگفتي ولي وقتي مياي درست چند روز بعد از مرگش ميگي اهنگاشو دوست نداشتم و از اين حرفا..انتظار نداشته باش ملت واست كف بزنن!!!
بهتر بود برای روشن شدن ذهن عموم مطلب ایشون در اینستاگرام رو منتشر میکردید. یک نکته ای جا افتاده و فکر کنم ایشون خودشون پشیمونن از یه بخشی از صحبتشون که این نکته رو ذکر نکردن. ایشان در مطلبشون نوشتن که مراسم آقای پاشایی "زیادی" بوده (نقل به مضمون). این اون بخشی از صحبت های ایشون هست که توهین به هوادارن مرتضی پاشایی حساب میشه. اگر ایشون در اظهار نظر نسبت به این موضوع یعنی رفتار طرفداران پاشایی آزادند پس طرفداران پاشایی هم آزادند زاجع به رفتار ایشون اظهار نظر کنند
فقط میخواییم یقه بگیریم.تمام تلاش بعضیامون اینه که جواب بدیم،خفه کنیم،بکشیم و فحش بدیم.کارمون تعطیل میکنیم تمام حواسمون سر اینه که سریع تا کسی چیزی گفت گارد بگیریم.خودمونو نمی بینیم و فقط منتظریم ببینیم بقیه چی میگن اگه مثه ما بودن لایک میکنیم اگه نبودن راهش عدم پذیرش و حتی فحشه.
جهان سومی یعنی تسیط احساسات روی منطق.خدا شاهده که خیلیایی که جمع شدن تو تشییع جنازه مرحوم پاشایی اصلا طرفدارش نبودن.هر کی تو ایران احساساته مردمو به نفع خودش جهت بده اون پیروزه.
ای بابا چرا اینقدر ما مردم جو گیر هستیم ؟
من هم به عنوان یه جوان اصلا نام این خواننده رو هم نشنیده بودم و از این جو ای که راه افتاد متعجب شدم !!
خود خانواده مرحوم هم تعجب زده و حتی در برخی موراد دلخور بودند .
حتما خانم توسلی هم نمیشناخته ایشون رو .
خدا مرحوم پاشایی رو رحمت کنه ولی خیلی ها ایشون رو نمیشناختند .
خوبه که سریع جو گیر نشیم .
پرچم همدان بر فراز ابرها ...
مرتضـے پاشـــايے
هانیه توسلی
پرویز پرستویی
...
حسود هرگز نیاسود
خواننده کم کار!!! خدا بیامرز یه روز بیکار ننشست .منظورتون اینه که کارهاش کم بوده؟ تو دو سال فکرکنم 50 تا آهنگ بیشتر ارائه کرد .اگه قسمتش به زندگی بود مطمانا طرفداراش چندین برابر این خانم میشد .چون واقعی مردمی بود و باعزت رفت.
هانیه خانم حداقل به صدای ناله این ملت گوش میکردی بعد اظهار نظر میکردی
از کارلوس کیروش یاد بگیر خانم. یک خارجی که فارسی هم نمی دونه!
ایشون چون آماج توهین عده ای آدم احساساتی قرار گرفته اند نباید با تیغ کینه به جان فرهنگ عامه مردم کشور بیافتند و فحشهای ادبی نثار مردم کنند. خواهر خوبم تسلیت گفتن خوب است حتی اگر متوفی را نشناسیم و یا از سبک موسیقی او لذت نبریم.یادتان باشد وقتی مردم مثل واگنهای قطار پی موضوعی می افتند سرعت و کشش اعصابشان مثل ضعیفترین واگن می شود و نباید اینقدر زود درباره همه آنها قضاوت کرد.
بنظرم اگر خانم توسلي اصلا مطلبي نمي‌گذاشت، اون موج طرفدارها رو جري نمي‌كرد كه اينجوري برخورد كنند.
موضوع دیگری که هست درسته خانه توسلی مرحوم مرتضی را نمی شناخته و از سبک موسیقی ایشون هم علاقه ای نداشته ولی خانم توسلی هم به واسطه شغل و حرفه که اعتبار اجتماعیشون رو از مردم میگیره بایددر مسیر احساسات مردم قرار بگیره
خیلی از کسانی که در مراسم شرکت کردند به واسطه همراهی طرفداران و جوانان در مراسم ها شرکت کردند.
توهین مردم اشتباست ولی شما هم بدونید وقتی مردم بدلیلی شادی و یا غم جمع شدند شما هم بواسطه دلایل بالا باید از مردمی که در آثار شما و رونق بخشیدن به اعتبار و محبوبیت شما نقش دارند اهمیت دهید.
دختر عزیز خانم توسلی امیدوارم ما یاد بگیریم که خیلی راحت به کسی بی احترامی نکنیم دل کسی راهم نشکنیم
متاسفانه این خانم بدجوری اظهار فضل کرد
بله... ادب حکم میکرد هانیه خانم اینطور صحبت نکنند
مشکل جامعه ما اینه که همه فکر می کنن قاضی ، مفتش و مفتی اند زود حکم می دن زود هم اجرا!!!!!!
ما خیلی خیلی خیللللی آدم های متواضع و مردم دار تر از هانیه توسلی داریم که شهرت جهانی دارند هانیه توسلی رو شاید در خیلی از شهرهای ایران نشناسن اما پرفسور سمیعی ...حسین رضازاده ....علی دایی...دکتر ظریف و تمام نام آوران این مملکت که باعث سربلندی این مملکت در عرصه بین المللی شدن
اقا اقا اقا اقا وايسيد با هم بريم . هر عزيزي تو اين مملكت هر كار خوبي انجام داد هم بايد قدرش را بدونيم هم براش احترام قايل شويم. مي خواد هنرمند باشه "نويسنده باشه "محقق علمي باشه(كه اين قشر اصلا بين ملت به درد نخور ترينند ) و............. اما بت سازي و بت برستي يك عادت زشت "زشت "زشت بين ما ايراني ها شده كه ............. اقا جان اقاي باشايي هم يك خواننده بود . همين . نه درامد سرانه هر ايراني را هزار تومان افزايش داد " نه هوابيماي فوكر را ساخت " نه برق را اختراع كرد نه نه نه نه .................احساسات احساسات بي ............. ..
همین که شما دارین اینقدر تو خبراتون میارید دارید دامن میزنید به این موج خواهشا از خودتون شروع کنید و دیگه بسه واقعا بسه
به نظر من خانم توسلی هم اگر آهنگ های مرتضی رو گوش نمیکرد فقط وفقط بخاطر اینکه هر دوی اینها هنرمند مردمی هستند .میتوانست به مردم که طرفدارش بودند تسلیت بگوید.مگر هر کسی که فوت میکنه همه عاشق طرف هستند میرن وبه صاحب عزا تسلیت میگویند.
اول اینکه تابناک بت و بت پرست خودتی! دوما این خانم حتی سواد درست تایپ کردن هم نداره پس تا آخرشو بخون!!!
مرحبا به خانم توسلی که با شجاعت و بدون ریاکاری نظرشو گذاشته بازم مرحبا
یعنی حالم بهم میخوره دیگه آهنگای پاشایی رو با ولوم 100 از این ماشینایی که واسه دور دور میان خیابون بشنوم. باید یه واژه جدیدی بسازن واسه این آدما. جوگیر و اینجور کلمات کفاف نمیده
تابناک عزیز نگارشت خیلی بده
بهتربود به جای مرگ مرتضی ازکلمه درگذشت یا فوت استفاده میکردی
در پاسخهای به خانم توسلی متاسفانه آنچه مشاهده می شود فقدان احترام به حق داشتن نظری متفاوت است. در این مورد که حتما باید همه مرحوم پاشایی را می شناختند نباید این را عجیب دانست. من هم مانند خانم توسلی ایشان را نمی شناختم، بعد از فوتشان دوسه تا از آثارشان را شنیدم و من هم متوجه شدم سبک کار مورد علاقه من نبوده است. در عین حال آن چنان از فوت این جوان متاثر شدم که اشک هم ریختم. اینها چیزهای عجیبی نیست و انتظار اینکه همه افراد علاقمندیها یا واکنشهای یکسان داشته باشند عجیب است و از آن عجیبتر از جاده ادب خارج شدن در مواجهه با نظرات متفاوت است. امبدوارم هنر همزیستی و احترام به یکدیگر را یاد بگیریم.
مرتضا ؟
واقعا ما دچار فقر فرهنگی عظیمی هستیم
من وقتی علی دایی آرزوی سلامتی برای او کرد حدودا 6 روز قبل از فوتش اولین بار اسم ایشان را شنیدم آیا من هم باید تقاص نشناختن ایشان را پس بدهم
بالاخره خانم هانیه توسلی هنرمنه و مرحوم مرتضی پاشایی هم نرمند بود و یک جواریی باهم همکار بودند باید ایشون درگزشت خواننده ی خوب کشورمون رو تسلیت می گفتن
درود بر هانیه توسلی.
حقیقت رو باید در خیابان ها جست در چهار راهها در پیاده رو ها چقدر دعوا و فحاشیو و غیره ...... این ها فرهنگ عمومی هستند نه ان که بگویند !
به نظر من هیچ کس مجبور نیست فوت کسی رو حتماتسلیت بگه . خانم توسلی از مرحوم پاشایی شناختی نداشتن آهنگهاشم نپذیرفتن. مگه قراره همه عاشق مرتضی باشن؟ من خودم هم برای جوونی اش خیلی متاسف شدم ولی موسیقیشو گوش نمی دادم. خواهشا این گروه کاسه داغتر از آش نشن. ارزش طرفداران این مرحوم رو پایین نیارین. بذذارین بنده خدا آروم بخوابه.
خانم توسلي هر وقت تونستي اين همه طرفدار داشته باشي در مورد ديگران اظهار نظر كن
ادبیات احمدی نژادی همینه نتیجه اش
شما رو به خدا بسه دیگه یواش یواش این مسئله برای همه داره حساسیت میشه. دست بردارین دیگه. آقای کشاورز هم مریضه یه سری بهش بزنین اونم هنرمند وارسته ایه. که این اقایون جای نوه و نوچه هاشن!!!!
ببخشيد هانيه توسلي چه كسي هستند ؟
بجای این حرفها هر وقت دلتون واسه عزیزمون تنگ شد یه فاتحه براش بخونین هر چی بود هر کی بود رفت اما خوش به سعادتش که با آبرو اومدو باآبرو رفت........
خداییش منم نمیشناختمش. آدم رو برق بگیره جو نگیره.
منم تا روزی که ایشون به رحمت خدا رفتند وی را نمی شناختم . میگن پاپ میخونده ومن از موسیقی پاپ بدم میاد
مرحوم لطفی با اون کمالات فوت شدن. مردم اصلا اینطوری شلوغ نکردن و تلویزیون و اشخاص هم موج سواری رو شروع نکردن. مرحوم لطفی با اون سابقه.
والا منم اسم این مرتضی پاشایی را اولین بار در همین تابناک دیدم و در خبر فوتش و فکر کردم این کی بوده که حالا برای فوتش خبر زدند؟! که دیدم ای بابا کلا یک هفته سوژه خبرساز تابناک شده!
پس از درگذشت پاشایی، گروه‌هایی از هواداران وی با پیغام گذاشتن برای هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام، خواستار تسلیت گفتن برای این اتفاق شدند?!!!!
این مثل این میمونه که یکی عزیزش فوت کنه بعد از بقیه بخواد که بهش تسلیت بگن!
فکر کنم بعضی ها معنی تسلیت رو اصلا نمیدونن
به نظر میرسه کسی که در این زمان از همه بیشتر به تسلی داده شدن نیاز داره پدر و مادر این مرحوم هستن که جوونشون جلو چشمشون ذره ذره آب شد و...
نه این آدمای مثلاً طرفدار
شما فکر نکنید که تمام کسانی که در مراسم شرکت کردند آقای پاشایی را می شناختند و یا ترانه های ایشان را گوش کرده بودند 4 گروه در این مراسم بودند
1- افرادی که فقط برای دیدن هنرمندان اومده بودند
2- افرادی که برای دیدن ورزشکاران اومده بودند
3- هواداران و کسانی که با آثار ایشان آشنا بودند و دوست داشتند
4- افرادی که اهداف سیاسی را دنبال می کردند و دنبال به راه انداختن حرکت های سیاسی بودند که خوشبختانه به هدف خویش نرسیدند
در هر صورت به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و امیدواریم آخرین غم خانواده ایشان باشد .
كلا براي آن مرحوم كه 3 تا البوم بيشتر بيرون نداده بود اين همه هياهو نداشت .حقيقتش اينه كه وقتي موجي راه افتاد مقاومت در برابرش خيلي سخته .من با احترام بسيار به آن مرحوم كه حتي هرگز نه نامي از او شنيده بودم و نه آهنگي از او شنيده تنها متاثرش شدم همانند تمام انسانهاي ديگري كه با شرايط سخت از اين دنيا رخت مي بندند.ولي تاثر بيشتر من از قراردادن آن مرحوم در كنار انسان بزرگي همانند احمد آرام بود -كه در دانش و خدمتي كه به اين ملك و بوم كرد - هرگز هم وزنش نبود. خداوند هر دو را بيامرزد و غريق رحمتش گرداند.
من هم تا یکی دو هفته پیش پاشایی رو نمیشناختم - این کسیو ناراحت میکنه ؟
اونی که به هنرمند زنده این مملکت توهین میکنه مطمئن باشین برا مرده اش هم احترامی قائل نیست و فقط داره تظاهر میکنه. ابراز تاسف ...
سلام خدمت همگی حضار اهل علم و ادب و فرهنگ
میگما واکنش این همه ادم برای یه خواننده
واکنش همین ادما برای یه شیمیایی که بعد از 20 یا 25 سال زجر پر میکشه اونم برای همین ادمااااااااااا
یا واکنش همین ادما در برابر پلاک ها و استخوانهای شهدای همین مرز و بوم
ولش کن بابا ...... داشتید میفرمودید
خدا مرتضی پاشایی عزیز رو بیامرزه
روحش شاد
خدا اون دنیا خوبی و خیر و بهشت نسیبش کنه
دوستت داریم مرتضی پاشایی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر