بازدید 51015

ممنوعیت استخدامی دیگر برای دختران مجرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ممنوعیت استخدام دختران مجرد در هیأت علمی دانشگاه‌ها هنوز مصوب نشده است، گفت: این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد است و تا قانونی شدن فرایند طولانی در پیش دارد.
کد خبر: ۴۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴ 04 October 2014
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ممنوعیت استخدام دختران مجرد در هیأت علمی دانشگاه‌ها هنوز مصوب نشده است، گفت: این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد است و تا قانونی شدن فرایند طولانی در پیش دارد.

شهیندخت مولا‌وردی در گفت‌وگو با فارس‌ گفت:‌ معاون امور زنان ریاست جمهوری برنامه‌‌ای را در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار خود قرار داده که هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم تا موانع اجرای آن مشخص و راهکارهای لازم برای اجرای آن تعیین کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون دختران زیادی در جامعه ما هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند و از آنان تحت عنوان خودسرپرست یاد می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند شناخت دقیق مسئله است اما در پروژه خانواده سالم سعی کرده‌‌ایم نیازها و اقتضائات این گروه را در نظر بگیریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد:‌ در گذشته وقتی صحبت از زنان سرپرست خانوار می‌شد ذهنمان به سمت زنان مطلقه و بیوه هدایت می‌شد اما هم‌اکنون دخترانی که ازدواج نکرده‌اند نیز در این گروه جای گرفته‌اند.

مولاوردی در خصوص ممنوعیت استخدام دختران مجرد در هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: هنوز این قانون در صحن علنی تصویب نشده است و تنها یک پیشنهاد است و تا به قانون تبدیل شود فرایند طولانی در پیش دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان در ارائه اینگونه نظرات به آثار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن نیز توجه داشته باشند و همه جانبه آن را مورد بررسی قرار دهند و امیدوار هستیم این طرح در مرحله نهایی به واقعیت‌های جامعه نزدیک شود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۹۶
انتشار یافته: ۴۳
چرا به مردان مجرد تنها مردان خود سرپرست اطلاغ نمیشود؟!!!!!!
وجدانا این چه قوانینی است که داره تصویب میشه؟!
مگه یک دختر می تونه بره داد بزنه که من همسر میخام؟ مگه نباید خواستگار در شان و هم کفو پیدا کنه؟ چرا می خواهید تو کشوری که آب برای خوردن نداره جمعیت رو به زور زیاد کنید؟!
در ضمن، نتیجه این قانون ها میشه خبر "80 درصد مطلقه ها زیر 30 سال هستند"
شما را به خدا این چه تصمیمات و طرح هایی است؟ پس خانم های مجردی که به دلایل مختلف مانند بیماری های صعب العلاج یا لاعلاج قادر به ازدواج نیستند و سرپرستی ندارند چه کنند؟
دارم شااااااااااااااااااااخ درمیارم!!!!! یعنی چی ؟به چه علتی؟نباید تصویب بشه
کار بسیار خوبی است تدریس در دانشگاه باید چه مرد و چه زن متاهل باشند لذا کوتاهی در این امر عاقبت خوبی نخواهد داشت
این قانون را باید یرای پسران مجرد گذاشت و گرنه دختر ها که نیتوانند بروند خواستگاری.
فردا هم میگن دختران مجرد حتما با یک جنس مذکر خانواده برن بیرون ولو با یک پسر بچه !
دختر به زور باید بگه بیا با من ازدواج کن؟ یا دختران آینده ندارند؟ زندگی ندارند؟ چه کسی هزینه زندگی اینها را در آینده در صورت ازدواج نکردن یا شکست در ازدواج تضمین میکند؟ به نظر ایذه معقولی نیست.
خوب یعنی چی؟ یعنی دخترها برند صوری ازدواج کنند تا بتونند کار گیر بیارند؟! اون زمان که درس سنگین رنگین بودن به ما دهه شصتیهای بدبخت میدادید, فکر نمیکردید دختران هفت رنگ و اغواگر دهه هفتاد 17-18 ساله میان پسرهای همدوره ما رو قاپ میزنند و مای بدبخت درسخوان و سنگین رنگین خوش باور مجبوریم مجرد بمونیم؟
دختري كه از نظر مدارج علمي به حد دكتري رسيده است حتما خواستگاري به سراغش نيامده كمتر دختري تحصيل را به ازدواج ترجيح مي دهد.
اين پيشنهاد در جهت تحكيم خانواده است؟! يني يه دختر تحصيل كرده بره آگهي بزنه كه يكي بياد منو بگيره تا بتونم مطابق تحصبلاتم شغل و جايگاه اجتماعي مناسب داشته باشم؟!!
جاي اينكه به فكر توانمند كردن پسران براي ازدواج باشن مثلا دوره سربازيو كوتاه كنن امكان اشتغال پسرا رو فراهم كنن وام ازدواج(3 مييييييليون!!!!) بدن، توان دولت و مجلس رو صرف چنين طرحهاي ميكنن.
آقایان مجرد استخدام نمیکنید اشکال نداره برای بانوان اشکال داره؟!!
شرایط جوری سخت شده که وضعیت ازدواج به اینجا کشیده حالا با این مجرد و متاهل کردن منظورتون اینه مجردها از کجا نون حلال دربیارن و زندگی بگذرونن؟
واقعا نمیدونم چی بگم!
مجرد بودن دختران خیلی به خودشون ربطی نداره که برای اونها قانون تصویب می کنید. برید برای پسرها این قانون را تصویب کنید که مجبور بشن برند دختران مجرد را از مجردی در بیارن
حتما باید دختره بره خواستگاری؟؟ وقتی واسش کسی نمیاد یا کسی رو نمیپسنده زور که نیست!
با سلام
مگه همه دختران امکان ازدواج دارند که چنین قانونی را (حتی در حد پیشنهاد) مطرح میکنند.
تو قرن 21 و چنین قوانینی اون هم در جامعه اسلامی خیلی زشت هست.
این قانون را با زنده به گور کردن دختران مقایسه کنید حتما یه شباهت هایی مییابید.
تاسف آوره چنین روندی! مگه دختری که مجرده علمش ته کشیده که نتونه تو هیات علمی باشه؟!
پسرا الان به اندازه اپل خریدن پول جمع می کنند و ووفتی اپل اونها به روز باشه دیگه به فکر چیز دیگه ای نیستن. تو یه خونواده ما 5 نفر کار می کنند باز هم همیشه بدهکار هستیم . چه توقعی از دخترا دارین برن به اسم شوهر کردن خودشون خوار کنند.
ما آقایان هم موافقیم که حق زنان پایمال بشه!
ای بابا
چقدر ما بدبختیم... من دنبال هیئت علمی شدن بودم .. خوب وقتی شرایط ازدواج نیست این چه بحثی راه میندازن اصلا چه ربطی داره
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلام
لطفا به اطلاع مسئولین برسانید این گونه طرح ها هرگز جواب نخواهددادوباشرع مقدس مغایر است.رسول اکرم فرمود :"اطلب اعلم ولو باسین"ومسئله تجرد وتاهل را هیچگاه متذکر نشدند.واقعا" این طرح های مشعشع با چه هدفی مطرح می شود؟
این کار خوبی نیست چرا که باعث بروز شغلهای کثیف در جامعه برای پول در آوردن خواهد شد و دیگر ....
قانون بسیار خوبیست.لطفا هرچه سریعتر اقدام کنید تا تعادل بازار کار به جامعه برگردد و اینهمه پسر با مدرک فوق لیسانس و دکترا بیکار نمانند تا بتوانند ازدواج کنند و دختر خانمها هم از مجردی نجات پیدا کنند و صاحب شوهر و بچه شوند و حس خوب مادر شدن را بجای تدریس به نامحرمان تجربه کنند.
کار بسیار اشتباهی است مگر ازدواج زوری است که هرکسی را بخواهیم به زور ازدواج کند؟؟!!!
اصلا چه معتی داره که یه دختر کار کنه؟؟؟؟
طرح خجالت آوری است
یعنی چی که نباید هیات علمی شوند.طرف این همه درس خوانده تا خودش را به عنوان یک فرد توانمند علمی مطرح کند بعد سنگ جلو پایش می اندازید.
می خواهم ازدواج کنم می گویند بیکاری می خوهم کار بگیرم می گویند باید ازدواج کنی لطفا این معما را حل کنید
دختری که ازدواج نکرده، سرپرست کدام خانوار است؟ همین تهران را بگردید و ببینید که چه تعداد دختر و پسر جوون دارن باهم تحت عنوان ازدواج سپید، زیر یک سقف زندگی می کنند و خیلیهاشونم توی ادارات و بانکها و سایر موسسات مشغول کارند. نمیشه انکار کرد که هستند دخترانی که برای معاش خانواده شان تلاش می کنند ولی بخش عمده ی آنها برای خود کار می کنند و هدفشون استقلال مالیه که سبب کاهش فرصت شغلی برای آقایون شده و باعث شده که اینهمه نابسامانی و تزلزل در خانواده ها پدید بیاد.
با تمام وجود منتظرم که این قانون تصویب بشه
گل بود به سبزه اراسته شد. بخت ازدواج که نیست استخدام هم درب به رویشان بسته شود.
بهترین کارممکنه
بسيار عالي
تجرد دختران امري خودخواسته نيست و محصول شرايط و موقعيت هاي اجتماعي است . دختران مجرد از بسياري از امكانات كه زنان متاهل از آن برخوردارند بهره مند نيستند و در عوض بهره وري به مراتب بيشتر از زنان متاهل دارند. تصويب چنين قوانيني تير خلاصي است كه به زندگي اين افراد شليك مي شود.
اگر قسمت دختر نشد شوهر بکند باید چه بکند؟ چرا صورت مسئله را پاک میکنید . آیا راهکار دیگری ندارد. آن دختر نباید با وجود تحصیلات و نیاز برای زندگی کار بکند؟
این چه قانونی است؟ عیبی دارد دختران مجرد سرکار بروند و کمک پدر و مادر خود باشند با این تورم اقتصادی وحشتناک. در ضمن با هر کس که از راه برسد نمی شود که ازدواج کرد. کمی منطقی فکر کنید.
وقتی یکی لیاقت رسیدن به جایی رو داره چه فرقی داره مجرد باشه یا متاهل!!!!!!!!!!!!!!!1
با سلام باعث تاسف است که میتوان فکرکرد باایجادمحدودیت تغییر رفتارایجادمیشود.ایا این کارباعث تشویق جوانان به ازدواج میشود؟ ایافقط تمایل دخترخانمها برای ازدواج کافی است ؟یادمان نرود درسال هایی دور دختران برای نرفتن به شهرستان ها برای انجام طرح تامین نیروی انسانی ازدواج های مصلحتی میکردند وبعد طلاق.
هر چقدر دوست دارین منفی بدید . تا وقتی که در جامعه مردان بیکارند دلیل نداره دختران مجرد استخدام بشوند؟ هر پسری استخدام میشود اولی هدفش ازدواج و تشکیل خانوادست. هر دختری که ازدواج میکند ازدواج برایش آخرین کار ممکن است. بیاید در همین شرکتی که من کار میکنم 10 پیر دختر 45 ساله هستند که اگر حرف از ازدواج پیش انها بزنی میگویند اسوده منم که خر ندارم !!!! حالا هی منفی بزنید .مهم اینست که حتی اونایی که منفی هم میززند میدانن واقعیت جز این نیست.
حالا ازدواج نکردیم شغل هم نباید داشته باشیم؟ بریم بمیریم؟
می گم طرح ممنوعیت استخدام پسر مجرد هم داریم!!!
خوبه دیگه. به سلامتی ایران تا چند وقت دیگه رکورددار کشورهایی می شه که ازدواج صوری توش انجام می شه!
بهتر است کلا افراد متاهل در اولویت قرار گیرند چه مرد وچه زن
هم اکنون چنین موردی توسط برخی دانشگاهها مورد توجه قرار میگیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار