بازدید 11786
جانشین فرمانده کل ارتش:

شهید فلاحی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد

کد خبر: ۴۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰ 02 October 2014
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان خصوصیات برتر و ممتاز شهید سرلشکر ولی الله فلاحی گفت که این شهید والامقام ارتش را از مرگ حتمی نجات داد آن را مداوا و تقویت کرد،به میدان جنگ برد و دشمن بعثی و متجاوز را نابود کرد و آنان را از خاک مقدس ایران بیرون راند.

بگزارش ایرنا،امیر سرتیپ «عبدالرحیم موسوی» عصر پنجشنبه دریادواره شهید سرلشکر ولی الله فلاحی در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان با بیان اینکه در سال 58 چند مصاحبه و از جمله مناظره به یادماندنی و معروف و تاریخی شهید فلاحی با نمایندگان گروهک های ضد انقلاب را از تلویزیون دیدم و صحبت های ایشان را در نمازجمعه آن سال شنیدم،افزود:در آن مصاحبه و مناظره ایشان با چنان هیبت مردانه و آن صدای با صلابت و استحکام سخن می گفت که گویی نماد اقتدار، قدرت، اراده و صلابت ایران بود.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: این شهید والامقام ارتش اسلام آنچنان بر من تاثیر گذاشت که عاشق پوشیدن لباس ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم که این عشق را هنوز در دل دارم.

وی اضافه کرد: شهریور 1384 که به عنوان رییس دفتر ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شدم و وارد دفتر کار خود شدم تصویر شهید فلاحی زینت آن دفتر بود و در آن سه سالی که در آن دفتر حضور داشتم یکی از کارهای من نگاه کردن به این تصویر و تقویت این فکر بود که این مرد بزرگ در چه شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد و آن را به قله افتخار و اقتدار نشاند.

امیر موسوی گفت: در این مدت به خود می گفتم تو اینک نگهبان این امانت گرانسنگی است که این انسان با ایمان و والا با ایمان خود، علم و حلم و با گذشت و فداکاری و مدیریت و دوراندیشی به اینجا رسانده است.

وی افزود: بعد از تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جهادی مطالعات زیادی را در این خصوص انجام داده ام که در آن مطالعات دریافتم که شهید فلاحی برجسته ترین مصداق یک مدیر جهادی و کامل ترین الگوی مدیریت جهادی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا روز هفتم مهر 1360 یعنی زمان شهادت خود بوده است.

امیر موسوی یادآور شد:یکی از همسنگران این شهید در اهواز تعریف می کرد که شهید فلاحی در دوران دفاع مقدس شب و روز نداشت و هر شب که به محل استراحت باز می گشت از ثانیه ها هم نمی گذشت و درحال برنامه ریزی و طراحی عملیات برای دفاع از ایران اسلامی در مقابل تهاجم دشمن بعثی بود.

وی در خصوص خصوصیات اخلاقی این شهید والامقام که برخی از بزرگان نیز به آن پرداخته اند گفت:شهید سرلشکر فلاحی را یک نظامی عالم و دارای تخصص و اشراف نظامی و علوم نظامی و نبوغ و افسری بسیار شجاع و معتقد خوانده اند.

وی گفت: برخی ها ایشان را انسانی مخلص، درخدمت انقلاب، حاضر در خط مقدم جبهه هاف متواضع، رئوف و مهربان و در تصمیم گیری ها قاطع یاد کرده اند.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: تعدادی دیگر نیز شهید فلاحی را میهن دوست، انقلابی و فدایی حضرت امام (ره) عنوان کرده اند.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت:افراد دیگر نیز ایشان را نمازخوان،مودب و آگاه به مسائل شرعی معرفی کرده اند.

وی گفت: به اذعان برخی ها شهید فلاحی یک انسان به تمام معنا و یک سخنران قوی و با منطق که سخنانش دارای نفوذ در دلها بوده است یاد کرده اند.

یادواره شهید سرلشگر ولی الله فلاحی عصر پنجشنبه با حضور خانواده این شهید والامقام و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از کهنه سواران و همرزمان این شهید والامقام ارتش اسلام حضور داشتند.

امیر سرلشگر ولی الله فلاحی در سال 1310 در روستای کولج از توابع طالقان دیده به جهان گشود. این شهید سرافراز ارتش اسلام روز هفتم مهر 1360 پس از عملیات موفقیت آمیز ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در سانحه هوایی سقوط هواپیمایی سی - 130 ارتش در حوالی کهریزک به لقاء الله پیوست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر