بازدید 11754

موافقت اوباما با نقض حق حاکمیت سوریه

عملیات نیروهای آمریکایی برای نجات خبرنگاران این کشور که در اختیار داعش قرار داشتند هرچند نقض حق حاکمیت ارضی سوریه به شمار می‌رفت، اما اوباما با آن موافقت کرد.
کد خبر: ۴۳۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ 06 September 2014
عملیات نیروهای آمریکایی برای نجات خبرنگاران این کشور که در اختیار داعش قرار داشتند هرچند نقض حق حاکمیت ارضی سوریه به شمار می‌رفت، اما اوباما با آن موافقت کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، کشته شدن دو خبرنگار آمریکایی توسط گروه داعش و تلاش نافرجام کماندوهای آمریکایی برای نجات این زندانیان به دلیل جابجایی آنها در 72 ساعت پیش از آغاز عملیات مقامات آمریکایی را به فکر حضور نظامی بیشتر در سوریه و عراق انداخت. در ماه ژوئن و پس از آنکه داعش کنترل شهر موصل را در اختیار گرفت، پنتاگون طرح اعزام مشاوران نظامی به بغداد و صدور مجوز پروازهای شناسایی در سوریه را آماده کرد.

اما مقامات پنتاگون تغییراتی در این طرح اعمال کردند زیرا معتقد بودند که کاخ سفید با آن مخالفت خواهد کرد.  یکی از مقامات دفاعی اعلام کرد که این تصمیم پس از مشاوره با کاخ سفید اتخاذ شد. کاخ سفید و برخی از مقامات پنتاگون این بحث را مطرح ساختند که حمله به حریم هوایی سوریه نقض  حق حاکمیت این کشور بوده و باعث گرفتاری بیشتر آمریکا در جنگ داخلی سوریه خواهد شد.یکی از مقامات آمریکایی دراین‌باره گفت: "رئیس‌جمهور برای ورود به سوریه آماده نبود."

با اینحال یکی دیگر از مقامات دولت اوباما اعلام کرد که پنتاگون گزارش اولیه ماه ژوئن درباره پروازهای شناسایی در سوریه را به اطلاع کاخ سفید نرسانده بود. مسئله مهم این بود که باوجود این مخالفتها اوباما سرانجام به صورت مخفیانه مجوز عملیات نیروهای ویژه به منظور برنامه‌ریزی برای انجام عملیات نجات را صادر کرد.

با وجود تمام این تلاش‌ها نیروهای داعش گروگان‌های خود را 72 ساعت قبل و به دلایلی که برای نیروهای آمریکایی هنوز مشخص نشده جابجا کرده و عملیات نجات با شکست مواجه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر