بازدید 14519

انتقاد وزیر ورزش از امنیتی کردن فضای ورزش کشور

وزیر ورزش و جوانان در کنفرانس خبری امروز خود به مناسبت هفته دولت، از اقدام شورای امنیت کشور به‌ خاطر اعمال قدرت در ماجرای حق پخش به دلیل مسائل امنیتی انتقاد کرد و گفت، امنیتی کردن مسائل به ضرر ورزش است.
کد خبر: ۴۲۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ 24 August 2014
انتقاد وزیر ورزش از امنیتی کردن فضای ورزش کشوردولت تدبیر و امید، دومین هفته دولت را در حالی جشن می‌گیرد که وزیر ورزش و جوانان این کابینه تنها نه ماه است، سکان امور را بر عهده گرفته‌ و در این مدت، کارهای این مجموعه نقد‌‌ و تحسین‌هایی را در پی داشته است. گودرزی در حالی به ساختمان سئول رفته بود که میراث دولت قبلی برای وزارت‌خانه او، شانزده فدراسیون بدون رئیس و با سرپرست بود که هرچه زود‌تر باید سروسامان می‌گرفت. وی امروز در حالی از سروسامان دادن به فدراسیون‌ها خبر می‌داد که حتی همین رساندن شانزده فدراسیون با سرپرست به سه فدراسیون هم مورد انتقاد برخی از رسانه‌ها بود.

به گزارش «تابناک»، وزیر ورزش و جوانان امروز در حالی روبه‌روی خبرنگاران نشست تا در هفته دولت از عملکرد نزدیک به یک ساله خود گزارش بدهد که بیشتر پرسش‌‌ها پیرامون ‌موضوع فدراسیون فوتبال می‌گذشت. مدتی است، برخی رسانه‌ها از اختلافات شدید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان خبر می‌دهند و حتی در هفته‌های گذشته از اولتیماتوم وزیر به کفاشیان برای برکناری دبیرکل و نائب‌رئیسش خبر دادند؛ موضوعی که در هفته گذشته هم از سوی مازیار ناظمی و هم نصرالله سجادی تکذیب شد و صد البته وزیر هم امروز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ـ که از جانشینی سجادی به جای کفاشیان در فدراسیون فوتبال خبر می‌داد ـ گفت: «حرکت ما بر اساس تدبیر و امید است و پایبندی ما نیز بر اساس مقررات و اساسنامه‌هاست. آنچه ما به دنبالش هستیم، این است که دولت نقش نظارتی داشته باشد و حرکت بر اساس اساسنامه‌ها شکل بگیرد. مطلقا در کار فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنیم و درباره بسیاری از فدراسیون‌ها که اجازه نداریم نیز این کار را انجام نمی‌دهیم. بحث من درباره فوتبال نیست. کل ورزش را توضیح می‌دهم که تمام فدراسیون‌ها بر پایه اساس‌نامه پیش می‌روند. وزیر نمی‌تواند خلاف آنچه مجمع و اساس‌نامه تأیید کرده کار کند. این درباره اینکه گفته شده وزارت ورزش به دنبال برکناری کفاشیان است. درباره سرپرستی نصرالله سجادی نیز با توجه به‌‌ همان رویکرد نخستی که توضیح دادم، بحث منتفی می‌شود و نمی‌دانم چرا رسانه‌ها در این بازه زمانی این موضوع را مطرح کرده‌اند. نمی‌دانم چه ترفندی پشت این ماجراست که به آن دامن می‌زنند».

انتقاد وزیر ورزش از امنیتی کردن فضای ورزش کشور

با این حال مصاحبه مفصل هفته گذشته علی کفاشیان با روزنامه اعتماد به روشنی از فشارهای وزارت ورزش و جوانان برای برکناری او و مدیرانش خبر می‌داد. علی کفاشیان که این روز‌ها با بستن قرارداد با کی‌روش، کمی به دنبال جلب افکار عمومی به سمت خودش است، ‌چالش بزرگی ‌برای بقا پیش روی دارد و آن هم ماجرای مهم حق پخش تلویزیونی است؛ ماجرایی که شب گذشته با ورود شورای امنیت کشور، رنگ و بوی جدیدتری به خود گرفته است.

علی کفاشیان می‌داند که برای اداره سازمان فوتبال ایران در دو سال آینده، دیگر به هیچ وجه نمی‌تواند روی کمک‌های مالی دولت حساب کند و حتی وزیر امروز نیز در کنفرانس خبری‌اش با جدیت تمام گفت،‌ به هیچ وجه دولت یک ریال هم به فدراسیون فوتبال بر سر مسائلی مانند قرارداد کی‌روش نخواهد داد. برای همین ‌به دنبال این است تا حق پخش واقعی فوتبال را از سازمان صدا و سیما بگیرد.

بسیاری بر این باورند که ‌حمایت نکردن قاطع وزارت ورزش و جوانان در این زمینه از فدراسیون فوتبال، یکی از‌‌ همان اهرم‌های فشار نامحسوسی‌ است که وزارت ورزش می‌خواهد به کمک آن، کفاشیان را در تنگنا گذارد.
 
اما وزیر ورزش و جوانان امروز با انتقاد از اتفاق شب گذشته به انتقاد از نهادهایی که به دنبال امنیتی کردن فضا هستند، پرداخت و گفت: «شورای امنیت،‌ وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را از احیای حقوق خود برای حق پخش منع کرده است. من همیشه گفته‌ام، امنیتی کردن فضا به ضرر ورزش است. چرا باید حق ورزش ضایع شود؟ ورزش حق دارد اجازه ندهد، هیچ دوربینی وارد خانواده‌اش شود. حق پخش، حق مسلم ورزش است و ما باید به آن برسیم. تیم‌های ما در لیگ حرفه‌ای باید از طریق حق پخش تأمین شوند تا کاسه گدایی برابر هر کس نگیرند. خود رسانه‌ها نیز باید از آن‌ها حمایت کنند. صلاح کار همین است و نباید با ضایع کردن حق از نظر قانون دور شویم‌».

هرچند شورای امنیت کشور شب گذشته به هر دو طرف دعوا اولتیماتوم داده که هر چه زود‌تر این ماجرای حق پخش را حل و فصل کنند، به نظر می‌رسد اگر وزارت ورزش و جوانان حمایت قاطعی از فدراسیون سازمان لیگ در این زمینه انجام ندهد، این اتفاق شدنی نیست. باید دید در فرصت کوتاه باقی مانده وزارت ورزش و جوانان، همان گونه که امروز گودرزی گفت، آیا سفت و سخت پای ماجرای حق پخش می‌ایستد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان