بازدید 8262

توصيه‌هاي يك امام جمعه به ائمه جمعه

حجت‌الاسلام و المسلمين دعاگو كه در سال‌هاي اخير بيشتر خطبه‌هاي نماز جمعه خود را به توصيه در مورد دوري از افراط مي‌گذراند در اين مورد هم حرف‌هايي دارد و مي‌گويد كه همه نماز جمعه‌ها ريزش ندارند و اين موضوع به خطيب آن بازمي‌گردد،
کد خبر: ۴۲۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳ 28 July 2014
حجت‌الاسلام والمسلمين دعاگو را با خطبه‌هاي متفاوتش مي‌شناسند. امام جمعه‌اي كه در طول پنج سال اخير در خطبه‌هاي نماز جمعه شميرانات تمام تلاشش را براي برقراري وحدت كرد. توصيه مي‌كرد و دلسوزي. همين توصيه‌ها نماز جمعه شميرانات را متفاوت مي‌كرد.

به گزارش خبرآنلاین، او اين‌بار در سالروز برگزاري نخستين نماز جمعه بعد از انقلاب از دلايل ريزش‌ها در نماز جمعه‌ها مي‌گويد. از اعتدالي كه بايد در خطبه‌هاي نماز جمعه به وجود بيايد يا از آنچه كه ائمه جمعه بايد از آن دوري كنند.

وي مي‌گويد: ائمه جمعه بايد بر روي محتواي خطبه‎هايشان كار كنند، نيازسنجي كنند، براي خطبه اول و دوم كار كارشناسي و محتوايي را انجام دهند، پاسخگو به نيازهاي مردم باشند، نيازهاي نسل جوان و نوجوانان را در اولويت قرار دهند. به عبارت ديگر مردم بايد از نماز جمعه پاسخ سوالات مذهبي و سياسي خودشان را به صورت شفاف بگيرند و در نمازهاي جمعه راهنمايي شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمين دعاگو كه در سال‌هاي اخير بيشتر خطبه‌هاي نماز جمعه خود را به توصيه در مورد دوري از افراط مي‌گذراند در اين مورد هم حرف‌هايي دارد و مي‌گويد كه همه نماز جمعه‌ها ريزش ندارند و اين موضوع به خطيب آن بازمي‌گردد، اگر خطيب مطالعه كند، كار كند و مطالب محتوايي قابل قبول استخراج كرده و مطرح كند جاذبه‌آفرين است. اگر خطيب تندرو نباشد، بلكه اعتدال‌گرا باشد جاذبه‌آفرين است.

عضو جامعه روحانيت بر ضرورت وحدت بخش بودن خطيب جمعه اشاره و اظهار داشت: اگر خطيب تندروي كند از افرادي كه به نماز جمعه مي‌روند كاسته مي‌شوند و دچار ريزش مي‌شوند. اعتدال‌گرا بودن و وحدت بخش بودن امام جمعه اهميت دارد. نقش وحدت‌آفريني نماز جمعه هرچه پررنگ‌تر شود، جاذبه نماز جمعه بيشتر مي‌شود. او اما از لزوم دوري از سياست هم تاكيد مي‌كند و مي‌گويد: خطيب جمعه به هيچ عنوان نبايد از هيچ گروه و جريان سياسي دفاع كند. خطيبي كه فراجناحي فكر نكند، خطيبي كه به منافع و مصالح ملي نگاه نكند، خطيبي كه از چارچوب تعاليم ديني خارج شود آن خطيب در نماز جمعه‌اش بايد منتظر كاهش و ريزش باشد.

عضو شوراي سياستگذاري ائمه جمعه گفت: من به عزيزاني كه نماز جمعه مي‌خوانند و در جايگاه خطيب نماز جمعه قرار دارند توصيه مي‌كنم كه هرگز از مرز اعتدال كه دقيقا همان اسلام است، خارج نشوند. در نماز جمعه متعرض اشخاص حقيقي و حقوقي و جريانات سياسي نشوند. نقد منصفانه و واقع‌بينانه از مسووليت‌هاي سنگين خطيب جمعه است.

دعاگو تصريح كرد: خطيب جمعه مي‌تواند يك موضع سياسي را نقد كند، اساسا بايد اين كار را بكند و نقاط قوت و ضعف يك انديشه سياسي را نمايان كند تا مخاطبان بتوانند موضع درست را انتخاب كنند اما پريدن به جريانات سياسي و درگير كردن جريانات سياسي وفادار به نظام با يكديگر در شان امام جمعه نيست، مورد نظر رهبري هم نيست. هيچ خطيب جمعه‌يي حق ندارد جريانات سياسي وفادار به نظام را با هم درگير كند. يا به نفع يك جريان سياسي وفادار عليه جريان سياسي وفادار ديگر سخني بگويد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار