بازدید 3127

اسنودن همچنان منتظر تمدید پناهندگی

کد خبر: ۴۱۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۴ 22 July 2014
وکیل ادوارد اسنودن افشاگر برنامه اطلاعاتی دولت آمریکا تاکید کرد: درخواست تمدید مهلت پناهندگی سیاسی اسنودن به سازمان مهاجرت روسیه داده شده ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است.

به گزارش تسنیم به نقل از ایتارتاس، آناتولی کوچرنا وکیل اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: درخواست رسمی اسنودن برای تمدید مهلت پناهندگی در روسیه اوایل ماه جاری به مقام های روسی ارائه شده ولی هنوز هیچ خبری نشده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: هر زمان که اتفاق تازه ای بیفتد به شما نیز اجازه خواهیم داد تا در جریان مسائل قرار بگیرید. وکیل اسنودن 9 جولای اعلام کرده بود که درخواست رسمی موکلش برای تمدید مهلت پناهندگی در روسیه ارائه شده است.

اسنودن پس از افشای اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا به روسیه گریخت و از اول اوت 2013 میلادی به مدت یک سال در این کشور پناهنده شده است. این اقدام اسنودن و دولت روسیه با خشم واشنگتن روبرو شده است.

حضور اسنودن در روسیه موجب تیرگی بیشتر روابط مسکو و واشنگتن شده است.پس از ابطال پاسپورت وی توسط آمریکا وی یک ماه را در فرودگاه بین المللی مسکو گذراند و اول اوت 2013 میلادی روسیه به وی پناهندگی سیاسی داد.
آمریکا اسنودن را به 3 اتهام بزرگ در خصوص سرقت و افشای اطلاعات و اسناد محرمانه متهم کرده است که به خاطر هر یک از این اتهامات ممکن است به 10 سال زندان محکوم شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار