بازدید 9236

امنیت گوشی خود را جدی بگیرید

یکروب‌ها – در مورد این دستگاه‌ها، ویروس‌ها- می‌تواند باعث اختلال در عملکرد آنها شود. به‌عنوان نمونه می‌تواند عملکردشان را آهسته کند. و در نتیجه موجب اتفاقات عجیب حین انجام کارهای عادی شود. بنابراین باید از این دستگاه‌ها مانند بدن محافظت شود.
کد خبر: ۴۱۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 20 July 2014
سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و دیگر گجت‌هایی که در زندگی امروز ما نقش پررنگی پیدا کرده‌اند مکانیسمی مانند سیستم بدن انسان دارند. یعنی قدرت پیدا می‌کنند، ضعیف می‌شوند و درنهایت امکان دارد که بیمار شوند. میکروب‌ها – در مورد این دستگاه‌ها، ویروس‌ها- می‌تواند باعث اختلال در عملکرد آنها شود. به‌عنوان نمونه می‌تواند عملکردشان را آهسته کند. و در نتیجه موجب اتفاقات عجیب حین انجام کارهای عادی شود. بنابراین باید از این دستگاه‌ها مانند بدن محافظت شود.

به نوشته فرهیختگان، چیزی که در اینجا مطرح می‌شود این نکته مهم است که آیا اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس برای این دستگاه‌ها لازم است؟ آیا باید از آنتی‌ویروس‌ها روی موبایل و دیگر وسایل استفاده کنیم؟ ویروس‌های کامپیوتری یکسری نرم‌افزارهای مخرب هستند که بدون اجازه و به صورت مخفی روی سیستم‌ها نصب شده و موجب اخلال در کار آن سیستم می‌شوند.

حالا این شرایط می‌تواند برای دستگاه‌های همراه مانند گوشی‌های هوشمند نیز روی بدهد. آمارها نشان می‌دهد تعداد قربانیان ویروس‌های کامپیوتری هر روز در دستگاه‌هایی مانند اندروید بیش از روز قبل است به شکلی که 11 هزار قربانی در 15 ژوئن امسال در عرض یک روز به 17 هزار قربانی رسید. شاید مهم‌ترین مقصد این ویروس‌ها فروشگاه اینترنتی گوگل، گوگل پلی باشد، چراکه اگر موفق به نفوذ در این منطقه شوند به سادگی می‌توانند به تمام دستگاه‌های اندرویدی دسترسی پیدا کنند.

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای مقابله با این خرابکاری‌ها عنوان می‌شود، اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس است. این اپ‌ها عملکردی مشابه آنتی‌ویروس‌های کامپیوتری دارند و بر رفتارهای مجموعه نظارت دارند و فایل‌های ورودی به سیستم را می‌سنجند و مراقب نفوذها هستند. البته باید توجه داشت که اپ‌های رایگانی برای محافظت از سیستم وجود دارد که این اپ‌ها به دلیل رایگان بودن، برخی ویژگی‌های نسخه اصلی را ندارند. این عامل می‌تواند آسیب جدی‌ای به سیستم‌عامل شما بزند، بنابراین بهتر است در مورد امنیت و سیستم‌های ایمنی اصلا ملاحظه‌ای نداشته باشید و هزینه‌های لازم را بپردازید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست