بازدید 17448

هوشیار زیباری به عشایر عراقی هشدار داد

هوشیار زیباری از تمام عراقی‌ها از جمله عشایر خواست تا از گروه دولت اسلامی (داعش) و گروه‌های تروریستی و تکفیری دوری جویند چراکه این گروه‌ها به تحقق اهداف آنها کمکی نخواهند کرد.
کد خبر: ۴۱۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 17 July 2014
هوشیار زیباری از تمام عراقی‌ها از جمله عشایر خواست تا از گروه دولت اسلامی (داعش) و گروه‌های تروریستی و تکفیری دوری جویند چراکه این گروه‌ها به تحقق اهداف آنها کمکی نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، هوشیار زیباری، وزیر خارجه مستعفی عراق که اخیرا «حسین شهرستانی» به جای وی به عنوان سرپرست وزارت خارجه تعیین شد، در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کرد: ما در مسیر روند سیاسی برای تشکیل دولتی قدم برمی‌داریم که نماینده واقعی تمامی اقشار از جمله از اهل تسنن باشد و اهل سنت نباید احساس کنند که به حاشیه رانده شده‌اند.

زیباری اتهام‌های نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه اقلیم کردستان به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شده است، محکوم کرده و گفت: اربیل یک شهر عراقی است و درهای آن در مقابل تمام عراقی‌هایی که از ظلم فرار کرده‌اند باز است و اقلیم کردستان میزبان بیش از نیم میلیون عراقی آواره است.

وی تصریح کرد که به دلیل این اظهارات "تحریک‌آمیز" نوری مالکی، مشارکت خود در کابینه دولت را به حالت تعلیق در آورده است.

زیباری تاکید کرد: اربیل همواره پناهگاهی برای تمامی آزادگان و کسانی که از ظلم و دیکتاتوری فرار کرده‌اند بوده است و ما به خاطر عراقی‌های آواره و آنچه که باید برای آنها فراهم کنیم، تلاش می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان دارای ماهیت قانونی در چارچوب قانون اساسی عراق است، عنوان داشت: اقلیم کردستان بخش اصلی از عراق است و اظهارات مالکی به نفع تشکیل دولت یک پارچه و مشارکت دادن گروه‌های مختلف نیست.

زیباری خاطرنشان کرد که نیروهای پیش‌مرگ کرد به این دلیل در خارج از مرزهای اقلیم کردستان دست به کار شده‌اند که رخدادهایی در موصل و تکریت رخ داد و دولت اسلامی دست به حمله سریعی زد و نیروهای امنیتی فروپاشیدند.

وی گفت: دولت اسلامی نه فقط تهدیدی خطرناک علیه عراق است بلکه خطری بزرگ علیه کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی و کشورهای همسایه به شمار می‌آید و باید با آن مبارزه کرده و امکانات آن را از بین برد و مانع از گسترش این گروه شد.

زیباری از اقلیم کردستان دفاع کرده و عنوان داشت: کردها مسوول فاصله افتادن میان عراقی‌ها نیستند. کردها به حق تعیین سرنوشت ایمان دارند و و آنها راضی شده‌اند که از سال 2003 در سایه یک دولت دموکرات فدرال براساس قانون اساسی عراق زندگی کنند.

وی تصریح کرد که عراق به دلیل دودستگی‌های شدید و فروپاشی‌های امنیتی و سیاسی بر سر دوراهی قرار گرفته است.

زیباری نسبت به خطرات گروه تروریستی دولت اسلامی هشدار داده و از تمامی عراقی‌ها از جمله عشایر خواست تا از این گروه و تمامی گروه‌های تروریستی و تکفیری دوری جویند چراکه این گروه‌ها در راستای اهداف آنها عمل نخواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر