بازدید 64159

اهدای ۲۰۰متر زمین به والدین نوزادان سوم تا پنجم

طرح افزایش جمعیت که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس شورای اسلامی ارائه و کلیات آن تصویب شد دارای سیاست‌های تشویقی برای همسرانی است که فرزندآوری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
کد خبر: ۴۱۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹ 08 July 2014
طرح افزایش جمعیت که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس شورای اسلامی ارائه و کلیات آن تصویب شد دارای سیاست‌های تشویقی برای همسرانی است که فرزندآوری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

به گزارش تسنیم، موضوع بحران جمعیت یکی از مهمترین موارد پیش روی آینده کشور است که از همین حالا باید به فکر آن بود، موضوعی که نیاز به زیرساخت‌هایی برای اجرا دارد و همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند «باید موضوع افزایش جمعیت برای حل معضل بحران جمعیت به شکل عمیق و علمی حل بشود؛ گره‌های ذهنی‌ای که وجود دارد باز بشود و حقیقت قضیه روشن بشود».

بر همین اساس طرحی 4 ماده‌ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در آن موضوعات افزایش جمعیت کشورمان، چه موضوعات سلبی و چه ایجابی مطرح شده بود، طرحی که در ادامه بررسی کمیسیون‌های مجلس توسط کمیسیون بهداشت برخی از مواد آن از جمله سیاست‌های تشویقی و ماده 4 آن یعنی لغو قانون تنظیم خانواده حذف شد.

اینکه این حذفیات و دگرگون‌کردن طرح پیشنهادی طرح افزایش فرزندآوری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور با چه منظوری صورت گرفت را کنار می‌گذاریم و در این گزارش کوتاه درنظر داریم به بررسی کوتاه و اجمالی سیاست‌های تشویقی این طرح بپردازیم؛ سیاست‌هایی که حلقه مفقوده اجرای طرح افزایش جمعیت هستند و اگر لحاظ نشوند نمی‌توان به سرانجام‌رسیدن این طرح و مقبولیت مردمی آن امیدوار بود؛ چرا که بسیاری از کشورهای دنیا برای به‌اجرارساندن آن توسط مردم خود، این سیاست‌ها را اعمال کردند.

1- فرهنگ‌سازی برای دست‌یابی به جمعیت مطلوب و اصلاح بینش و نگرش مسئولان و مردم نسبت به پیامدهای منفی کاهش باروری بویژه زیر حد جانشینی؛

2- تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی برای دست‌یابی به نرخ باروری مناسب، جمعیت مطلوب و لغو سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات مشوق کاهش باروری؛

3- تدوین الگوی سبک زندگی و ترویج آن به‌ویژه فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و اشتغال زنان متناسب با معیارهای اسلامی و هماهنگ با مصالح خانواده به منظور ایفای هر چه کامل‌تر نقش مادری و همسری؛

4-ایجاد و استقرار نظام مدیریت فرابخشی و جامع جمعیت کشور؛

5-آمایش مستمر جمعیتی کشور و تدوین سیاست‌های مهاجرتی به منظور جهت‌دهی به جابجایی‌های جمعیتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی؛

6-اهتمام به ارتقاء کیفی جمعیت کشور از طریق متناسب‌ ساختن نرخ باروری خانواده‌ها با شرایط و اقتضائات سلامت، معیشت و فرهنگ آنها.

3-1- تهیه طرح جامع تولید و اجرای انواع برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی، نمایشی، تبلیغی و غیره در رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما و شبکه‌های استانی آن با هدف گفتمان‌سازی و ترویج فواید فرزند‌آوری و تبیین آثار منفی کاهش نرخ باروری با رعایت شرایط و مقتضیات راهبردی.

2- تبیین نظریه جمعیتی اسلام و ترویج آن توسط روحانیت برای اصلاح نگرش مسئولان و مردم نسبت به فواید باروری و افزایش نرخ آن.

3-3- تدوین و اجرای برنامه‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و خدمات پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت اصلاح نگرش عمومی.

3-4- برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در تسهیل ازدواج، کاهش سن ازدواج و استحکام خانواده.

5- حمایت از گسترش شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی کاهش سن ازدواج جوانان و استحکام خانواده.

7-اصلاح نگرش‌ها و برنامه‌های درسی در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به جمعیت مطلوب و فرزندآوری و استفاده از ظرفیت‌های آنها در این زمینه

8-بازنگری کلیه سیاست‌ها، برنامه‌های توسعه و قوانین و مقررات کشور با تأکید بر اصلاح قوانین و مقررات تنظیم خانواده.

9- تدوین و تصویب برنامه‌های هوشمند برای ارتقاء باروری.

10- تدوین و اجرای الگوها و برنامههای حضور اجتماعی مطلوب و تنوع‌بخشی به مشاغل زنان متناسب با مسئولیت‌های خانوادگی (همسری و مادری).

11- ایجاد بانک‌های اطلاعاتی جامع جمعیتی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و رصد مستمر تحولات جمعیتی در جهت اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور.

12- سیاست‌گذاری توزیع و بازتوزیع جمعیت واعمال آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای.

13- بازنگری و وضع قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی فرزندآوری به صورت پلکانی با رعایت سه معیار سن ازدواج، فاصله موالید و تعداد فرزندان ازطریق پیش‌بینی الزاماتی همچون:(2،3و6)

13-1- پوشش بیمه اجباری درمان رایگان مادر و کودک از ابتدای بارداری تا پایان دو سالگی کودک برای کسانی که فاقد پوشش بیمه درمانی می‌باشند.

-2- اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به صورت بن کالا شامل؛ پروتئین، لبنیات، برنج و حبوبات به میزان یک تا دو میلیون ریال به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال حداقل برای 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان بر اساس ارزش ریالی سال 1390 به عنوان سال پایه

تبصره: اقلام سبد تغذیه رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

13-3- اختصاص بسته بهداشتی ـ درمانی رایگان شامل؛ مکمل‌های غذایی، دارو، آزمایش‌های دوره‌ای و موردی و معاینه‌های ماهیانه به مادران باردار و دارای فرزند زیر 2 سال برای حداقل 3 دهک درآمدی پایین و نیازمندان.

تبصره: اقلام بسته بهداشتی درمانی رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌گردد.

13-4- پوشش کامل بیمه‌ای برای درمان ناباروری‌های اولیه و ثانویه.
تبصره: مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید نمی‌باشد و حداکثر تا 6 سالگی کودک قابل استفاده است.

13-6- اختصاص مرخصی استحقاقی 2 هفته‌ای تولد فرزند به پدر.
تبصره: این مرخصی قابل بازخرید نمی‌باشد.

-7- اجرای کامل طرح آتیه فرزندان با مبنا قرار گرفتن ارزش ریالی سال 1389 به عنوان سال پایه.

13-8- پرداخت هدیه تولد فرزند به مادر به صورت سکه بهار آزادی طبق جدول زیر:

سن پدر یا مادر فرزند اول فرزند دوم فرزند سوم فرزند چهارم
زیر 25 سال نیم سکه یک سکه یک و نیم سکه -
29-25 سال - نیم سکه یک سکه یک و نیم سکه
39-30 سال - - نیم سکه یک سکه

13-9- افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مادر به ازای هر فرزند تا 4 نیم‌سال و کاهش سقف واحدهای درسی در هر نیم‌سال تا سقف 8 واحد.

تبصره: مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید و تا 6 سالگی کودک قابل استفاده است.

13-10- متناسب‌سازی نظام آموزشی کشور با ملاحظات جنسیتی و سیاست‌های جمعیتی در ساختار، محتوا و طول  مدت تحصیل.

13-11- مراکز آموزش عالی موظفند در توزیع و تخصیص وام دانشجویی، وام ودیعه مسکن و همچنین تخصیص خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان متأهل دارای فرزند را در اولویت قرار دهند.

13-12- دانشجویان مادر دارای فرزند زیر 3 سال می‌توانند تا 50 درصد واحدهای درسی نظری دوره تحصیلی خود را به صورت نیمه حضوری یا مجازی بگذرانند.

تبصره: دستورالعمل اجرایی مربوط توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد

13-13- فراهم آوردن امکان حضور منعطف و کاهش ساعات کار موظف، ایجاد امتیازات خاص و تسهیلات لازم در طرح دورکاری و نیمه حضوری و سایر شیوه‌های مناسب اشتغال برای زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر 5 سال.

13-14- حق عائله‌مندی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی به دو برابر افزایش می‌یابد.

-15- پرداخت پاداش اولاد به صورت ماهانه و به صورت پلکانی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی کشور و به شرح جدول ذیل اعمال می‌شود:

فرزند 90 حق اولاد
اول 700× 210× 1
147000
دوم 700× 210× 2
294000
سوم 700× 210× 3
441000
چهارم 700× 210× 4
588000
پنجم 700× 210× 5
735000

13-16- اعطای مشوق‌های مالیاتی به خانواده متناسب با تغییرات در بُعد خانوار ازطریق تغییر در واحد مالیاتی از فرد به خانواده.

13-17- حمایت از طراحی، ساخت و واگذاری مسکن‌های چند نسلی به خانواده‌های گسترده.

13-18- احتساب خانه‌داری به عنوان شغل و کمک به بیمه بازنشستگی زنان متأهل خانه‌دار با پرداخت بخشی از حق بیمه توسط دولت متناسب با درآمد خانواده .

13-19- مادران شاغل دارای 3 فرزند و بیشتر می‌توانند با داشتن هر میزان سابقه کار، علاوه بر میزان سنوات خود به ازای هر فرزند با یک سال افزایش سنوات بازنشسته شوند.

13-20- مادران شاغل می‌توانند با هر میزان سابقه کار با همان میزان سنوات بازنشسته شوند.

-21- پرداخت وام قرض الحسنه «فرزند» به مبلغ یکصد میلیون ریال به خانواده‌ها برای فرزندان سوم تا پنجم با بازپرداخت 10 ساله و بدون الزام به سپرده‌گذاری توسط بانک‌های عامل برمبنای نرخ پایه سال 1391.

تبصره: این تسهیلات به خانواده‌هایی که سن مادر حداکثر 39 سال باشد، اختصاص می‌یابد.

14-2- افزایش اعتبارات، امکانات، ساعات درسی و فعالیت‌های ورزشی دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

14-3- ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه و نقش خانواده و زن براساس فرهنگ اسلامی، همچون مدیریت خانه و خانواده در مقاطع مختلف توسط وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری.

14-4- اجرای مستمر طرح غربالگری سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

15- ترویج زایمان طبیعی و بدون درد و مقابله هدفمند با سزارین‌های غیرضروری و سودجویانه.

16. خانواده‌های دارای 4 فرزند و بیشتر براساس نتایج آمایش جمعیتی و در دهک‌های پایین درآمدی جامعه می‌توانند حسب مورد از یکی از دو امتیاز زیر بهره‌مند شوند:

16-1- دریافت وام خرید مسکن به میزان دو برابر سقف وام‌های اعطایی بانک مسکن، با باز پرداخت 30 ساله و حداقل سود بانکی بخش مسکن.

16-2- دریافت یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 200 - 150 مترمربع در شهرستان محل سکونت به شرط ساخت و حداقل 15 سال سکونت در آن باستثناء کلان‌شهرهای کشور.

ماده 3- به‌منظور راهبری،‌ برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی کلان جمعیتی، نهاد تخصصی مدیریت جامع جمعیت کشور ظرف مدت سه ماه توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تشکیل و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه برنامه عمل با تقسیم کار ملی و دستورالعمل‌های لازم اقدام و گزارش عملکرد را هر شش ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نماید.

ماده 4- درصورت لزوم، قوانین و مقررات متناظر با هر یک از اقدامات ملی، حسب مورد از سوی مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران به تصویب می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۱۱
انتشار یافته: ۹۶
اول زمين كجا ست دوم بنام بزنند سوم بعد از سند زدن دبه در نيارن چهارم اخرش مثل دو ميلون ميشه كه بحساب ريختند و دوباره برداشتند بيا پس بيا كلا بيخيال بشيم چون اينها اخر دست ما را تو حنا مي گذارند ميرن ابي با اين حرفها گرم نمي شه ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
واقعا فکر مکینی با یک زمین 200 متری آینده 5 فرزند تامینه-حرف زندگی یک انسانه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
الانش هر روز دارند مردم تهدید به جیره بندی اب وبرق ودر زمستانها گاز رامیکنند وای به ان روزها که حمعیت دو برابر شود کو مهد کودک و مدرسه خورد خوراک که این همه جوش می زنید
دختر روستا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
همش در همون فرمول رو کاغد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
ولی به نظر من که طرح خوبیه
من که رفتم شروع کنم...
اول دولت به وعده های قبلی خود که واسه هر فرزند یک میلیون می خواست بحسابش واریز کند اعمال کند بعد بیاد راه کار نشان دهد !!!!!!!!
سه فرزند یا چهار فرزند
مسخره است یکی زمانی می گفتند به بچه چهارم کوپن خواربار ندهید و حالا می گویند به والدین بچه سوم 200 متر زمین می دهیم عین مشکل پیاز و سیب زمینی است که یک سال در میان یکی قیمتش به آسموان می رود و یکی به کف زمین می چسبد
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
مرکز آمار و ثبت احوال به عنوان مراکز حساس استخراج آمار کاربرد دارند. زمانی دریافتیم جمعیت متناسب با امکانات ما نیست الا ن با پیر شدن جمعیت متوجه شده ایم که جمعیت نوزاد مناسب با سن سالمندی جوانهای دهه 60 نیستند. پس باید همگی انتظار این را داشته باشیم مثلا پنج سال دیگر پس از افزایش جمعیت کودک باز ه م به سیاستهای تنظیم خانواده روی بیاوریم.
ما زیر 1 بچه زاییدیم ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
یعنی کمتر از یک فرزند دارید؟؟؟!!
با اين همه إمكانات برخي از مرد ها هم هوس زايمان ميكنند
من فكر مي كنم شرايط سني والدين اگر برداشته شود انگيزه بيشتر مي شود
15 درصد از زوج های کشور از مشکل نا زا بودن رنج می برند که حاضرند پس از درمان حداقل 2 فرزند را داشته باشند چرا که مشکل بی بجه دار شدن را لمس کردن و حاضرند این خلا را پس از درمان با تولید بیشتر فرزند پر کنند . اما هزینه بسیار بسیار بالای درمان کار را برای این زوج ها بسیار مشکل کرده اگر مسئولین واقعا دلشون برای آینده این کشور می تپه چرا این مهم را حل نمی کنند و درمان رایگان و یا حتی 50 درصد هزینه بر عهده زوج های نابارور را تصویب نمی کنند . نداشتن بچه در خانواده مشکل بسیار بسیار بزرگیه که هر کسی به جز این زوج ها نمی توانند درک کنند . خیلی ها که به راحتی صاحب فرزند شدن و ایه خلاء را احساس نکردن با شعار نداشتن بچه یک مشکله اما داشتن بچه هزار مشکل ، می خواهند توچیه کنند این هزینه گزاف رو . تابناک خواهش می کنم مسئله ریگان شدن هزینه ناباوری رو رسانه ای کن تا مسئولین به جای این همه ماده و تبصره انگیزشی کمی هم به فکر هزینه درمان باشند باور کنید اگر این زوج ها درمان شوند همانطوری که گفتم حداقل 2 فرزند خواهند آورد به امید آنروز که همه این زوج ها درمان شوند و کانون گرم خانواده مستحکم تر گردد
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
امیدوارم همه زوجهای جوان صاحب فرزند شوند. پیشنهاد جالبی است. مسئولین بیایند حساب کنند هزینه طرح فعلی آنها چقدر است؟ بعد حساب کنند هزینه رایگان شدن درمان ناباروری 15 درصد زوج های کشور چقدر است . من حدس میزنم هزینه رایگان شدن درمان ناباروری زوجهای نابرور بسیار کمتر از هزینه های اصلی و جانبی طرح فعلی است. مضافا اینکه بچه ای که این زوجهای بدینا میاورند از نظر رسیدگی وضعیت بهتری خواهند داشت و انشالله افراد مفید تری برای جامعه ما خواهند بود.
تابناک لطفا پیشنهاد خبر خوان را با تامل بررسی و رسانه ای نمایید. متشکرم
توان 2 میلیون وام ازدواج را نداشتن. حتما می خوان نمک زار ها را تقسیم کنند. با 300 میلیون 60 متر آپارتمان نمیشه خرید بعد 200 متر زمین می خوان بدن!!!
اگه راست میگن به هر جوان که از خدمت سربازی مرخص میشه یه زمین بدین تا تشکیل خانواده بده.
رویاهای قشنگیه ولی حیف که عملی نمیشه یک مدینه فاضله خیالی!!
بیشتر از سکه وزمین به فکر آب شرب باشیم.بحران آب جدی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
آی گفتی -این وسط هیچ کس به فکر منابع نیست. بابا الانش منایع برای همین جمعیت نداریم. بیخودی خودتونو توجیه نکنید
حتما این هدایا هم مثل مسکن مهره 200 متر زمین در کویر لوت
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
ناشناس خیلی از خود راضی نباش پس میخوای تو تجریش زمین بدن بهت
اینهارو همه بزارید کنار واقتصاد با ثباتی را در کشور حاکم کنید مسئله خود بخود حل میشود
مطمعنا هر طرحی هم اجرا بشه بصورت مقطعی بوده.تجربه این و نشون میده.شما فکری به حال خونه و تورم موجود کنین با سکه دادن و دادن سبد چیزی حل نمیشه
سيمان گچ اجر تير آهن و .............چي؟ بچه اول 2 پاكت بچه دوم 4 پاكت
خیلی مسخره است. اصلا در مقابل مزایایی که در کشورهای دیگر پرداخت می شود چیزی نیست. خیلی خساست به خرج دادن : مرخصی بدون حقوق ، سنوات دانشجویی ، مشوق مالیاتی و نیم سکه ........ از خانواده های بچه دار بپرسید به خدا اولا به لحاظ اقتصادی با این چیزها نمیشه جبران کرد هزینه بیمارستان رو در نمیاره ، بچه بزرگ کردن خیلی خیلی حوصله می خواهد وقت میخواهد -توانایی می خواهد- باید از همه چیزهای خودت حتی آسایشت سلب نظر کنی و ... که در این زمونه تقریبا غیر ممکن هستش .......
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
به نظرم کم هزینه ترین و بهترین راه رایگان کردن هزینه درمان 15 درصد زوج نابارو ر است.
همان يك ميليوني كه قبلا داده اند كافي است 200متر زمين پيشكش
حل است.
مرخصی 6 ماه زایمان را دولت اجرا نمی کند حالا......
یاد طرح های اول انقلاب افتادم که برای افراد با بچه بیشتر امتیاز بالاتر برای دریافت زمین میدادند و نسل ما با بحران تحصیل 3 شیفته مدارس- بیکاری و... روبرو شد الان هم احساس میکنم از تجربه 30-35 سال گذشته تجربه کسب نکردیم و حتی روش سعی و خطا رو هم در پیش نگرفتیم که این یک فاجعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
آقا دمت گرم ، منم یکی از اون بدبخت های منتج شده از سیاست های فرزندآوری اینا تو اون دهه هستم !!!! لطفا اجازه رویت بده تابی تا با این برادر یا خواهر همزاد پنداری کنم !!!!
این باستثناء کان شهرهای کشور رو خوب اومدن!!!!
واقعا واقعا خنديديممممممممممممممممممم اي خدااااااااااااااااااااااااا واگذاري زمين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو شهرستاننننننن؟بچه پنجم 74000 تومن؟؟؟؟؟؟؟؟ واي منو اين همه خوشبختي؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا وضع اقصتادی مردم خوب نشود مطمئن باشید این مشوق ها کمترین تاثیری در رشد جمعیت نخواهد داشت. مسئولین کاش به جای اینکه بدنبال تصورات خود بودند به واقعیت ها توجه می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
وضع اقتصادی خوب هم الزاما تاثیری در افزایش ندارد. چون مردم آگاه هستند به عوارض افزایش جمعیت کره زمین. بابا زمین در حال انفجاره - فکر کن همه کشورها مثل ایران فکر میکردن. جای سوزن انداختن نبود
ه شرط ساخت و حداقل 15 سال سکونت در آن باستثناء کلان‌شهرهای کشور......... یه شرطی گذاشتن که محاله کسی بتونه زمین بگیره. مسخرس.
من به خاطر اون حق اولاد و 5/1 سکه حتما پتج تابچه میارم خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
زیاد کردن جمعیت به این شیوه ، یعنی نون خور اضافه شدن. ابتدا برای این جوانان بیکار کار ایجاد کنید بقیه پیشکش
سلام چه بیچاره خانواده ای که به خاطر 200 متر زمین فرزند اضافه نماید .
این چه کاری هست می کنید
بابا بجای این کارها کمک کنید جوان ها هم دلگرم بشوند ازدواج کنند
این هزینه ها رو با یه شرایطی عرضه کنید که بدست جوان ها برسد
تا ناکام از این دنیا نروند،ما هم دل داریم
با سلام و احترام؛
در اوایل انقلاب یکی از دوست های محلی من سه فرزند داشت و زمین شهری اعلام کرده بود که به خانواده های چهار نفره به بالا زمین واگذار می کند. ایشان دست بکار شدند و فرزند چهارم را تحویل دادند. اما زمین شهری شرایط واگذاری را تغییر داده بود و به کسانی که شش فرزند داشتن زمین واگذار می کرد. ایشان با اعتماد به آیند مجددا تلاش خود را آغاز کرد و فرزند ششم را هم شناسنامه گرفت. اما این بار هم قوانین تغییر کرده بود. او اکنون تا جایی که من اطلاع دارم، دارای نه فرزند و مستاجر است.
200 متر زمين در كجا؟ كوير مركزي ايران يا كوير لوت؟
با وجود تمام اين مشوقها كه تجربه نشون داده ضمانت اجرايي هم نداره، در شرايط اقتصادي و فرهنگي فعلي فقط مي توان گفت: پسر يا دختر يك بچه كافيست. در حال حاضر كشور ظرفيت اشتغال جمعيت فعلي رو نداره. چه تضميني براي آينده فرزندان ما وجود داره؟
سلام این قوانین که برای فرزندآوری گذاشته شده با توجه به مقایسه ایی که با کشورهای دیگر میشه اصلا جالب نیست مادر دانشجو فلان کمک بهش میشه و وام فلان قدر با بهره ی فلان قدر و اینا نون و آب نمیشه یا زمین دادن با اون شرط وشروط که خدا میدونه چه گرفتاری هایی بدنبال داره، گیرم که من بچه دار شدم و یک یا نیم سکه بهم جایزه دادن بزرگ کردن وتربیت بچه امر مهم تریه الان مثل قدیم نیست که ده تا بچه تو کوچه بازی میکردن و بزرگ شدن رفتن پی کارشون، الان شرایط فرق کرده کشکی که نمیشه وبی گدار به آب زدن هم حماقته
سنگ بزرگ نشانه نزدن است !!
شما همون وام سه میلیون تومانی ازدواج رو بدید بغیه پیش کش..
باسلام.آن دسته از خانواده هایی که متاسفانه بچه دارنمیشوند وتوان مالی برای رفتن به دکترراندارندباید به کجامراجعه کنند.دراین طرح امده بودکه برای دهک پایین هزینه درمان ناباروری رایگان است.یه اشناداریم که۲۰ساله ارزوی بچه دارشدن دارد.شمارابه این ماه عزیزقسم کمکش کنید.
فعلا پول های قبلی رو خرج نکردیم عجله نکنید.
یعنی الان من واقعا بر سر دوراهی قرار گرفتم....فک کن.....؟؟؟؟؟؟تمام بد بختیها مال دهه 60 هستش. در واقع این تقلاها واسه اینه که وقتی ما به سن بازنشستگی رسیدیم نیروی جوانی که بشه از کار و تولیدش مستمری مارو بپردازن وجود نداره ....
200 متر زمین کجا ؟ شمال تهران ؟
اونايي كه يك ميليون تومان!‌ رو گرفتن اين زمين رو هم خواهند گرفت.
دوستان عزیز قبل از دست به کار شدن برای دریافت زمین از مکان دقیق آن مطلع شوند چون بعدا راه برگشت نیست
كليه بندهايي كه بعنوان مشوق درنظر گرفته شده داستاني بيش نيست ومطمئن باشيد هيچيك از آنها اجرايي نخواهدشد اگر واقعا" ميخواهند جمعيت افزايش پيدا كند بهترين روش اين است كه 1- مشكل اشتغال جوانان را حل كنند
2- مشكل مسكن جوانان را حل كنند0 3- جلو اشتغال دخترخانم ها را بگيرند وبجاي آن پسران را شاغل كنند چون دختر خانم ها وقتي شاغل ميشوند به سختي تن به ازدواج ميدهند وحقوق دريافتي را هم صرف مد ولباس ولب ولوچه ميكنند درصورتيكه يك پسر جوان با همان حقوق يك خانواه 4 نفره را اداره ميكند ونبايد جنين سال دنبال شغل بگردد چرا كه دختر خانم ها همه شغلها را حتي راننده تاكسي. راننده اتوبوس. آتش نشاني . و0000بعني شغلهايي كه كلا"‌مردانه است را هم اشغال كرده اند0 فكري اساسي دراين زمينه لازم است 0
راستی دولت می داند در حال حاضر چند درصد جوانان کشور بیکارند ..... با این وضعیت اشتغال چه کسی حاضر میشود بخاطر سکه و... بچه تولید کند وفردا چهار چشمی مراقب بشه که این بچه در اثر بیکاری تبدیل به (خدای نکرده) اوباش اراذل ویا معتاد نشود

ضمنا" طراحان افزایش جمعیت خودشان چند بچه دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چه یک ملیون دادن 200متر هم می دن
یک بندش اشکال داره اولا که درمورد سن پدر مادر باید تجدید نظر بشه چون الان همشون بالای 30هستند دوما اینکه بچه دوم رو نمیخوان شما تسهیلات رو به بچه های سوم وچهارم دادید جالب نیست
شما همون وام ازدواج این جوانها را بدین بقیه پیشکش
اگه يك ميليون بدهي قبلي را بديد
دست به كار بعدي ميشم
خيلي بامزه بود.كي باور مي كنه
احسنت
آقای احمدی نژاد قول 1000 متر زمین ویلایی را داده بود. آیا این 200 متر با آن 1000 متر ادغام می شود که یک ویلای 1200 متری برای خودمان و 16 بچه مان بسازیم؟
با این طرح فقط اقشار ضعیف تشویق می شوند و تند و تند بچه درست میکنند نسل آینده ایران یه مشت دزد و معتاد و قاچاقچی میشه
همه رو خوندم و شرایطم با اولویتها نخورد.حالا چکار کنم ؟سه بچه هم دارم در کلان شهر تهران زندگی می کنم.مسکن و شغل برایم شده عین جهاد در راه خدا چیزی شبیه جنگ ایران و عراق .کمک کنید و اینقده نپیچونید.اگه می خواهید جامعه اسلامی و محکم داشته باشیم ای کسانی که دولتمند هستید.
همه اینها را که گفتی هیچ فایده ای ندارد . جوانها موفقیت و خوشی خودشان را در نداشتن فرزند و یا حداکثر یک فرزند دیده اند و گوششان به این حرفکها بدهکار نیست . خرج یک فررند بجز فکر و خیال آینده اش، ماهانه میانگین حداقل 500 هزار تومان است و فردی با درآمد 800 هزار تومان و مشکلات عدیده‌ی اقتصادی اصلا به خودش اجازه میدهد و در ذهنش خطور میکند که فرزندی بدنیا بیاورد؟؟!! خودش که بیچاره شده و بیاید موجود زنده‌ی دیگری را بیاورد و بیچاره اش کند . آمدن خودمان دست خودمان نبود و بودنمان چاره ای نیست ولی آوردن موجود در این دنیای وانفسا که دست خودمان است و میتوانیم نیاوریم تا بیچاره ای به بیچارگان اضافه کنیم پس نمی آوریم و کلاه هم سرمان نمیرود . پس دولت زور نزند .
دوستان شوراي انقلاب فرهنگي -سلام.از اين طرحها قبلا" زياد ارائه شده است كه هيچكدام ضمانت اجرايي نداشته اند مثلا" دادن يك ميليون تومان هديه تولد فرزند و يا دادن سكه و غيره و حال بحث دادن زمين مطرح شده است متولي كيست و چه كسي مجري اين كار و آيا اين طرح هم مشابه طرحهاي قبلي است؟
كدوم آدم با عقلي اين مطالب را باور مي كنه ؟ اينها فرزند چهارم به بعد را پوشش بيمه اي نمي دن . بيمه فرزند چهارم به بعد آزاد حساب ميشه .
از اين برنامه ريزيهای بی حاصل و وعده های سر خرمن متنفرم. شرایط زندگی را برای همه خوب کنید و لازم نیست روشهای تشویقی بی حاصل را به رخ ما بکشید. قیمت نان و شیر و ... و خودرو را تثبیت کنید. من دو بچه دارم با مدرک دکترای تخصصی، هشتم گره نهم است. شما می خواهید با دویست متر زمین وسط کویر لوت چه گلی به سر آن بدبختی که با طناب شما به ته چاه می رود بزنید. اگر خیلی هنرمندید مسکن مهر نیمه کاره را کامل کنید.
راستی یادم رفت این را هم بپرسم که آن يک میلیون تومان سهام عدالتی که رئیس جمهور قبلی وعده دادند، چه شد؟ آنهم یک وعده سرخرمن ديگر بوده است؟ و آنهایی هم که داديد آیا یک ریال بيشتر می ارزد؟ حیف از آن پرس دو هزار تومانی که به یک تکه کاغذ زدید و وقت ما را برای گرفتنش تلف کردید.
يه فكري براي مادراي كارمند كنيد، ساعت كارشون رو كم كنيد و در محل كارشون مهد كودك براي نگهداري بچه هاشون آماده كنيد.
مگه يه كارمند چقدر در مياره كه پول مهد دو سه تا بچه رو بده!! دو تا راه كار بديد كه واقعا مشكل گشا باشه و گرنه اكثر مادران دوست دارند بيشتر از يك بچه داشته باشن.
اینجوری میشه 4 تا زن گرفت خیلی مزایا داره
هههههه یادمه بچه اول میگفتن وام میدن وام که ندادن هیچی شیر خشکه هم شد 16 هزار تومان
این مشوق هایی که من خوندم فقط به درد جنگ زده ها می خوره !!
برید فکر درست و حسابی کنین تا مردم تشویق بشن برای افزایش جمعیت وگرنه اینهمه نشستن و فکر کردن که نتیجه اش همه اش شرط و شروط باشه به درد نمی خوره !!
برای سه دهک کم درآمد ؟!!
میگسن کم درآمدها !
خودشون نون ندارن بخورن اونوقت می ان به شما اعتماد کنن؟!
باید بدون شرط به همه زوجها خانه بدید !!
به همین راحتی!!
وقتی زوجها بدونن فقط با ازدواج کردن صاحب خونه می شن و بزرگترین دغدغه زندگیشون برطرف شده خودبه خود جمعیت رو بالا می برن !!
ولی نه خونه های 40 50 متری!
حداقل 100 متری باشه!!
بنام خدا وبا سلام
باز هم تكرار مكررات؟؟؟ اگر در مقوله فرهنگي.ماهواره .لباس و........با صدور بخشنامه موفق شده ايد در اين خصوص نيز اقدام بفر ماييد؟؟
اگه واقعا اجراش کنن طرح بدی نیست مخصوصا 200مت زمین که حداقل روش میشه حساب کرد
اين ماده عالي بود كه مادران شاغل مي توانند با هر ميزان سابقه كار بازنشست شوند
من هميشه دغدغه بزرگ كردن فرزندم رو داشتم . وسركار رفتن رو حالا راحت ازنشست ميشم .
انشاالله يك فرزند ديگر هم مي آورم
زمین یک متر هم نمیدهند .....
ای بابا حداقل میگفتین مادران شاغل صبح یک ساعت دیرتر بیان
اینم ماجرای وعده سر خرمن یک میلیون به هر نوزاده ها
باسلام بااین بیکاری ومشکلات اقتصادی بزرگ کردن چهار بچه واقعا امکان پذیره
بابا اينهمه بند وتبصر ه و...و...و...نمخواست من با دوماده مسئله كل ملت را حل ميكنم. شما تضمين كنيد يك خانه 75متري وحقوقم را به 3.5ميليون برسانيد من وكل ملت قول مي دهم 3تا بچه داشته باشم .!!!؟؟؟....
اینایی که الان باید بچه بیارن متولادای دهه 60 هستن که بخاطر افزایش شدید جمعیت از همه چیز محروم شدن از مدارس سه شیفته و کلاسهای 40 نفری بگیر تا کنکور دوملیون نفری و بیکاری و ازدواج و هزارتا بدبختی دیگه! حالا خودشون بیان همین بلا رو سر یکی دیگه بیارن؟؟؟ محالههههههههههه
ضمنا بحران بی آبی واقعا داره تبدیل به یه فاجعه میشه من رشته و کارم آبخیز داریه و فقط بهتون بگم وضعیت بی آبی کشور فاجعه باره
هرموقع تونستید گوشت کیلویی50هزارتومان را به 5هزار تومان
مرغ کیلویی 10هزارتومان را به 1000تومان
اجاره از 1میلیون توماه درماه را به 50هزار تومان برسانید
هروقت که به وعده های قبلی خودتان عمل کردید
هرموقع که برای کوچکترین سرماخوردگی در بیمارستان های شما قحطی پزشک نبود.هروقت که کاری کردید که مردم (همه در یک سطح)از رفاه قابل قبولی بهرهمند بشن.شاید
با این قوانین جمعیت افزایش نمی یابد تصمیمات پایه ای و درست بگیرید
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
مشکلات اقتصادی که حل بشه، فشار و استرس روحی روانی که از روی آدم برداشته بشه، فکر و دغدغه تحصیل و مسکن و شغل و هزینه های زندگی و ازدواج بچه ها مرتفع بشه نیاز به هیچ زور و اجبار و تشویقی نیست
اول بگم من نظرم با كامنتايي كه گذاشتين كاملا موافقن و به همشون يك لايك دادم چون نظر موافقي نبود.
ولي دوستان توجه داشته باشن الان چه كساني دارن كامنت مي ذارن.
اكثريت جمعيت ما كه دولت اين مشوق ها رو براشون گذاشتن اصلن توي فضاي مجازي نيستن
فقط تيتر همين خبر كافيه كه دولت به ازاي بچه سوم 200 متر زمين مي ده خواهيد ديد كه از فردا شروع خواهند كرد.
اين ملت دليل نميخواد فقط بگن يه چيزي ميدن بسه ! 200 متري زمين جان من كه رفتم 200 متر و بگيرم يه دختر دارم يه پسر
دخترم چند وقتيه ميگه خواهر مي خواد پسرمم ميگه داداش
خدايا! ميشه يه دوقلو بدي
400 متر زمين من رفتم ديگه فقط ندارم كامنت بذارم
دوستان كلا خداحافظ
چند تا پیشنهاد:
اول امکان گرفتن زن دوم و مابعد چه به صورت دائمی و چه غیردائم فراهم کنید (به شرطی که زن اول گیر نده)
دوم پول پوشک و خرج و مخارج دو سال اولشو بدین نامردم از هر سه تا زنم 13 بچه واستون نیارم
جان خودم!
قبل از همچین ارشاداتی کاش الان که فصل ثبت نام هست یه سری به مدارس بزنین ببینین مردم بیچاره واسه ثبت نام تنها فرزندشون چطوری مدیر مدرسه اویا رو خفت میدن .جوری که انگار جنس کوپنی میدن.یکی بلند داد میزنه آقا خانم جا نداریم بچه تو ببر یه جا دیگه یکی میگه مال این محل نیستی یکی میگه اینجا فقط سهمیه فرهنگیانه یکی میگی شاهد یکی میگی واسه بچه های سال قبا خودمونه .این فقط وفقط مربوط به ثبت نام دلبندته که وقتی همچین جوابهای میشنوی پیش خودت میگی خدایا یعنی من واسه سال اول بچه م اینهمه هم خفت بکشم هم بچه م رو زیادی حساب میکنن این تازه یکی از مشکلاتشه که نظام تحصیلی یه حق قانونی وهمگانی هر ایرانیه بقیه ش پیشکش.شما چای ما .دوست دارین با دلبنتون که همراهتونه شاهد اولین غضب نظام آموزشیش باشه؟اینو که میگم سرم اومده و حسابی دلم گرفته و وقتی این شعارها رو میشنوم فشار خونم وحشتناک بالا میره
حالا جريان جيه بجه بجه بابا مردم نون ندارن بخورن مشكلات رواني كه گريبان گير مردم شده حل كنيد .اعتياد كه در زنان داره بيداد ميكنه رو حل كنيد بعد فكر بجه باشيد
اگه مشکل بیکاری جوانانمان حل شود هم فساد جامعه کم می شود وهم مشکل جمعیت حل می شود وهم اعتیاد جامعه به صفر می رسد وهم همه چیز حل می شود...پس اشتغال زایی کنید هیچ می دونید اصلا" استخدامی در جامعه حذف شده؟
تو این طرح هیچ فرقی هم نداره پدر و مادر چه طور باشن .معتادا این طرحو بشنون از فردا دست به تولید انبوه می زنن همین الانشم برید دروازه غار ببینید این پدر و مادرای معتاد چقدر بچه دارن
بیاید کساییکه بچه میارنرواز سربازی معافکنید بخدا نتیجش بهتره
بنده زوج جوانی را می شناسم که مشکل نازائی دارند اما بدلیل مشکل مالی نمی توانند برای درمان اقدام کنند، اگر ممکن هست محبت بفرمائید این زوج جوان را یاری نموده تا به لطف الهی آنها هم صاحب فرزند بشوند.بسیار ممنون می شویم.شماره تماس آنها را می توانم در اختیار شما قرار دهم.
از کجا معلوم بعد از این که بچه چهارم و پنجم بدنیا آمد نگن قانون تغییر کرد حالا از این به بعد هر کی بیشتر از دو تا بچه داشته باشه طبق شرایط زیر باهاش برخورد می شه:
1. یه خونه دویست متری از پدر خانواده خواهیم گرفت.
2. بابت هر بچه اضافه باید هر ماه مبلغ 300*10000*56 تومان به دولت بپردازه.
3. پدر و مادر فقط می توانند دو ساعت در ماه بچه های خود را ببینند.
و ...
شب گذشته بابت 5 عدد بخیه به بریدگی پای فرزندم 100 هزار تومان ناقابل!(جلو بچه بذاری قهر میکنه) دادم تازه بیمه هم هستم اگه 5 تا بچه داشته باشی ماهی 2 میلیون فقط خرج روزمره بچه هاس به جز مدرسه و مخلفات دیگه پس پول ساخت زمین رو ندارم در نتیجه زمین رو دوباره ازم میگیرن در نتیجه فعلا همون یه بچه کافیه!
من که فرزندانم چهار قلو هستن تا الان بگید دولت چیزی داده یچیزم تازه ازم میگیرن پدرم درومد تا الان شدن ۶ سال تا الان ۱۰۰ بار پدر جدما جلویم دیدم
منم یه بنده ی خدا هستم که صاحب 3فرزند هستم واز خانه،ماشین،پول،و هرچی ک شما فکرش را بکنید محروم هستم و نمیدونم چکار کنم شغلمم آزاد هست و حقوق هم کم هست واقعا نمیدونم چکار کنم الانم دولت میگه به بچه هایی ک امسال وسال آینده بدنیا میان وام میده پس اونایی ک 4تا بچه دارن چی یا 3تادارن ولی 2سالشه چی کار کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل