بازدید 5669

بوشهر صاحب روزنامه شد

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز گذشته خود با انتشار روزنامه ای با عنوان ˈبامداد جنوب ˈ در این استان به صاحب امتیازی و مدیر مسوولی سید مالک حسینی موافقت کرد.
کد خبر: ۴۱۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲ 01 July 2014
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز گذشته خود با انتشار روزنامه ای با عنوان ˈبامداد جنوب ˈ در این استان به صاحب امتیازی و مدیر مسوولی سید مالک حسینی موافقت کرد.

دکتر آنیتا مظفری روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:سید مالک حسینی دانش آموخته رشته روابط بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد است که سابقه فعالیت رسانه ای در سطح ملی و بین المللی دارد.

وی یادآورشد:درخواست صدور مجوز روزنامه سید مالک حسینی به همراه طرح توجیه فنی و مالی در تاریخ 28 اسفندماه پارسال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به معاونت مطبوعاتی وزارتخانه ارسال شده بود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهراضافه کرد: درسه سال گذشته پنج درخواست از سوی فعالان رسانه ای در استان بوشهر برای دریافت مجوز روزنامه به معاونت مطبوعاتی ارسال شده است.

مظفری گفت:درخواست صدور مجوز روزنامه توسط شکرالله عطارزاده و مازیار هوشمند صاحب امتیاز و مدیر مسوولی هفته نامه های لیان و پیام عسلویه در آبان ماه پارسال از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رد شده بود.

مظفری گفت: فرید میرشکار نیز در مهرماه پارسال و اکبر صابری مدیرمسوول و صاحب امتیاز نشریه اتحاد جنوب خرداد ماه امسال درخواست صدور مجوز روزنامه داده بودند که به رغم ارسال به معاونت مطبوعاتی تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

وی افزود:به تمام متقاضیان دریافت مجوز روزنامه دراستان بوشهر اعلام شده بود که همراه درخواست صدور مجوز روزنامه باید طرح توجیه فنی و اقتصادی خود را ارایه کنند که فقط سید مالک حسینی این اقدام را انجام داده بود.

مظفری اظهارداشت: سیاست و رویکرد جدید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیفیت و حرفه ای گرایی در انتشار روزنامه است برهمین اساس کسانی که درخواست انتشار روزنامه دارند باید شرایط لازم تحقق این سیاست را در خود بینند.

وی گفت: باتوجه به اینکه سابقه انتشار نشریه در استان بوشهر با عنوانˈ طلوع ˈبعنوان نخستین نشریه فکاهی ایران مربوط به سال 1318 هجری شمسی است ضرورت انتشار یک روزنامه در این استان بیش از پیش احساس می شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: نشریه طلوع به مدیریت و سردبیری عبدالمحمد خان ثقفی ملقب به متین السلطنه در چاپ خانه مظهری با چاپ سنگی انجام می شد.

وی گفت:باوجود سابقه یادشده بوشهر از محدود استان هایی است که روزنامه نداشته هرچند سال ها پیش هفته نامه ˈآیینه جنوبˈ به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی محمد دادفر به روزنامه تبدیل شد اما پس از انتشار مدت کمی توقیف شد.

مظفری اضافه کرد: هنوز به صورت کتبی صدور مجوز روزنامه بامداد جنوب به مدیرمسوولی و صاحب امتیازی سید مالک حسینی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس