بازدید 10346

سفر بی بازگشت به مریخ تا 10 سال آینده

مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: در ابتدای سال 2013 ثبت نامی از متقاضیان به فضا انجام شده است و بر این مبنا طی 10 سال آینده افراد انتخاب شده توسط سازمان ناسا به کره مریخ سفر می کنند اما این سفر بی بازگشت است.
کد خبر: ۴۰۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۳ 18 June 2014
مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: در ابتدای سال 2013 ثبت نامی از متقاضیان به فضا انجام شده است و بر این مبنا طی 10 سال آینده افراد انتخاب شده توسط سازمان ناسا به کره مریخ سفر می کنند اما این سفر بی بازگشت است.

عمران مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر انسان به کره مریخ طی 10 سال آینده اظهار داشت: تا پیش از سفر نیل آرمسترانگ به عنوان نخستین انسان به ماه، زندگی در فضا به نظر باورنکردنی می‌رسید اما امروزه این‌گونه سفر به فضا امری عادی شده است.

وی افزود: بر این مبنا با توجه به افزایش جمعیت کره زمین دانشمندان با سنجیدن موقعیت کرات تصمیم گرفتند با ثبت نام از افراد علاقه مند و آموزش های لازم افرادی را برای سفر به کره مریخ انتخاب کنند.

 مدرس و پژوهشگر نجوم شرایط زندگی در مریخ را سخت برشمرد و تاکید کرد:  افرادی که در مریخ ساکن شوند امکان استفاده از هوای آزاد این سیاره را ندارند به همین دلیل به احتمال قوی مسافران اولیه مریخ از میان افرادی انتخاب می‌شوند که شرایط ذهنی، جسمانی و مهارت‌های لازم را دارا باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جو مریخ بسیار رقیق‌تر از جو زمین است این افراد تحت شرایط حفاظت شده، در محیط‌های سربسته و با استفاده از کپسول‌های اکسیژن زندگی می‌کنند.

مرادی تاکید کرد: البته به احتمال قوی این افراد پس از مدتی می‌توانند گازهای مورد نیاز برای زندگی خود را از جو مریخ جداسازی کرده و آب نیز تولید کنند.

وی با اشاره به زمان ثبت نام متقاضیان زندگی در مریخ گفت: ثبت نام برای این موضوع از ابتدای سال 2013 آغاز شد و از کشور ایران نیز  70 نفر نام نویسی کردند و در طول این ماه ها افراد ثبت نام شده از سراسر جهان آموزش های مختلفی دریافت  کردند.

کارشناس نجوم ادامه داد: از میان 70 نفر اکنون  10 تا 12 نفر که در میان آنها بانوان نیز حضور دارند از کشور ایران برای مراحل بعدی پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه این غربالگری همچنان ادامه دارد به یقین در طول زمان تعداد افراد منتخب کمتر می شود، اضافه کرد: افرادی که برای این سفر انتخاب می‌شوند به مدت 10 سال تحت تعلیم قرار می‌گیرند و در شرایط سختی مشابه مریخ زندگی می‌کنند تا توان آنها برای زیستن در کره مریخ آزمایش شود.

مرادی اضافه کرد: براین مبنا مریخ‌نوردها و روبات‌ها اتاقک‌هایی برای سکونت این افراد در مریخ آماده می‌کنند و مواد غذایی و وسایل لازم نیز به این کره سرخ فرستاده می‌شود.

 وی با بیان اینکه این سفر بلیط برگشت ندارد و این مسافران باید تا آخر عمر در کره مریخ زندگی کنند، گفت: پس از آماده شدن شرایط لازم نخستین گروه چهار نفره مهاجران زمینی به مریخ سفر می‌کنند و شرایط را برای سفر بقیه گروه‌ها آماده می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی