بازدید 4426

ادامه رایزنی‌های سیاسی ایران با اعضای ۱+۵

هیأت‌های ایران و فرانسه ساعت ۱۱:۴۵ فردا (چهارشنبه) در ژنو بر سر یک میز به گفت‌وگو می‌نشینند و هیأت‌های ایران و روس روز پنجشنبه در رم به رایزنی خواهند پرداخت.
کد خبر: ۴۰۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶ 10 June 2014
هیأت‌های ایران و فرانسه ساعت ۱۱:۴۵ فردا (چهارشنبه) در ژنو بر سر یک میز به گفت‌وگو می‌نشینند و هیأت‌های ایران و روس روز پنجشنبه در رم به رایزنی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رایزنی‌های هیأت ایران و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران فردا (چهارشنبه) ساعت 11:45 به وقت ژنو برگزار خواهد شد.

«نیکلا دوریریو» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه این بار به جای ژاک اودیبر نمایندگی کشورش در این مذاکرات را برعهده دارد.

اودیبر به عنوان مشاور سیاسی خارجی رئیس جمهور فرانسه به کاخ الیزه رفته است.

هیأت‌های ایران و روس به ریاست سید عباس عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزرای خارجه ۲ کشور نیز روز پنجشنبه در رم به رایزنی خواهند پرداخت.

پیش از این گفته شده بود که رایزنی‌ها با هیأت روس قرار است طی فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) در حاشیه اجلاس خلع سلاح در رم پایتخت ایتالیا برگزار شود.

هیات‌های ایران و آمریکا به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا با حضور هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیروز (دوشنبه) به مدت حدود ۱۲ ساعت در شهر ژنو به رایزنی پرداختند و سید عباس عراقچی در پایان این مذاکرات را فشرده و سخت و در عین حال در فضایی مثبت خواند و یادآور شد که تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود.

وی خاطرنشان کرد: با این حال اختلافات هنوز به قوت خود باقی است و مشورت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در این رایزنی‌ها مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی همراهی می‌کنند.

هیأت‌های ایران و آلمان نیز قرار است روز یکشنبه در تهران به رایزنی بپردازند.

پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو (راه حل جامع هسته‌ای) طی هفته آینده از ۲۶ تا ۳۰ خرداد ماه در شهر وین برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها