بازدید 4289

مرگ سالانه چهار ميليون نفر به‌علت خفگی

سالانه بیش از چهار میلیون و سیصد هزار نفر در جهان به علت خفگی ناشی از انتشار دود سوخت های سنتی در منازل مانند هیزم، زغال چوب و فضولات حیوانی (بیومس)، جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۴۰۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷ 06 June 2014
سالانه بیش از چهار میلیون و سیصد هزار نفر در جهان به علت خفگی ناشی از انتشار دود سوخت های سنتی در منازل مانند هیزم، زغال چوب و فضولات حیوانی (بیومس)، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، سازمان ملل متحد در مراسمی دهه انرژی پایدار برای همه را از امسال تا سال 2024 میلادی به طور رسمی آغاز کرد.

بررسی های سازمان ملل متحد نشان می دهد حدود سه میلیارد نفر از جمعیت هفت میلیارد نفری کره زمین برای گرم کردن منازل خود و پخت و پز از منابع انرژی سنتی مانند سوزاندن زغال چوب، هیزم و فضولات حیوانی استفاده می کنند.

مدیر اجرائی برنامه جهانی انرژی پایدار برای همه در این مراسم با اعلام این خبر افزود: معتقدیم که می توانیم راه حل های بهتری برای پخت و پز پاکیزه در کشورهای فقیر بیابیم که نه تنها مقرون به صرفه است بلکه به کاهش جنگل زدایی نیز کمک می کند.

کانه یومکلا هدف گذاری دو سال نخست از دهه انرژی پایدار برای همه را تلاش برای دسترسی بهتر زنان و کودکان روستائی به انرژی سالم و پایدار دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در افتتاحیه این نشست سه روزه که در سطح وزیران انرژی و محیط زیست جهان در حال برگزاری است، انرژی مدرن را فرصتی برای بهبود زندگی در جوامع فقیر و حتی غنی دانست و بر ضرورت تولید ایده های نو و مشارکت در چشم انداز انرژی جهان تاکید کرد.

بان کی مون انرژی پایدار را محور اصلی توسعه پایدار در اهداف بعد از 2015 میلادی خواند و گفت: در صورت مشارکت واقعی دولت ها و بخش خصوصی امید می رود که تا سال 2030 میلادی، ایده انرژی quotation mark پایدار برای همه quotation mark به واقعیت مبدل شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تضمین دسترسی جهانی به انرژی مدرن، دو برابر شدن بهره وری جهانی از منابع انرژی موجود و افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر در ترکیب انرژی جهان را سه هدف اصلی برنامه انرژی پایدار برای همه تا سال 2030 میلادی خواند.

بان کی مون به اعلام آمادگی هشتاد کشور جهان برای اجرای توصیه های سازمان ملل در توسعه زیرساختهای لازم برای تامین انرژی پایدار اشاره کرد و گفت: حدود سی کشور نیز برای اجرای برنامه اقدام این طرح در سال جاری اعلام آمادگی کرده اند.

در ادامه این مراسم جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی نیز از طریق ویدئو کنفرانس، پیامی را در حمایت این موسسه بزرگ مالی از برنامه انرژی پایدار برای همه اعلام کرد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز در سخنانی، نام گذاری این دهه به نام دهه انرژی پایدار برای همه را اقدامی با هدف افزایش حمایت جهانی از این هدف مهم سازمان ملل دانست و گفت: امید است با تغییر الگوهای انرژی و حرکت به سمت همه گیر شدن انرژی های نوین، سطح دسترسی جوامع فقیر به انرژی پایدار گسترده تر شود.

جان اش، دسترسی به انرژی پایدار را منشاء اثرات مثبت در همه ابعاد توسعه انسانی دانست و گفت: انرژی با همه سطوح زندگی بشر ارتباط مستقیم دارد.

بررسی های سازمان ملل متحد همچنین درباره ضرورت حرکت جهانی به سوی انرژی پایدار نشان می دهد حدود یک میلیارد و 400 میلیون نفر از جمعیت هفت میلیاردی کره زمین، به انرژی برق دسترسی ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل