بازدید 3980

جایگزینی داروهای آلزایمر با افشانه بینی

یکی از سدهای بزرگ استفاده از افشانه ها این است که بسیاری از داروها نمی توانند از میان دیوار بینی به مغز سفر کنند.
کد خبر: ۴۰۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴ 05 June 2014
دانشمندان دانشگاه جنوب دانمارک به دنبال ساخت افشانه‌های بینی برای جایگزین کردن قرص های مورد استفاده در بیمارهای مغزی مانند آلزایمر هستند.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان، داروهای افشانه ای که از درون بینی اعمال می شوند، مسیر سریعتری را به سوی مغز گذرانده و همچنین به دلیل کم شدن دوز مصرفی دارو، عوارض جانبی آنها نیز کاهش خواهد یافت.

البته یکی از سدهای بزرگ استفاده از افشانه ها این است که بسیاری از داروها نمی توانند از میان دیوار بینی به مغز سفر کنند. برای غلبه بر این مشکل، باید این داروها را در مولکول​های بزرگتر موسوم به پلیمرها قرار داد.

اگرچه این راه حل هم ممکن است برای همه درمانها در زمان انتقال آنها به درون مغز کارگر نشود چرا که دارو ممکن است درون پلیمر باقیمانده و بیرون نیاید.

اکنون محققان دانشگاه جنوب دانمارک یک پلیمر طبیعی ساخته شده از قند را شناسایی کرده اند که می تواند از میان دیواره بینی عبور کرده و به محض ورود به مغز، دارو را آزاد کند.

به گفته پرفسور «مکسی میلیانو دی کاگنو» که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد، این یک دستاورد بزرگ است که محققان را به انتقال داروهای مغزی از طریق افشانه های بینی نزدیک خواهد کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار