بازدید 6219

شرایط اعلام اسامی بدهکاران بانکی

با توجه به آنچه مراجع رسمی اعلام کرده‌اند اسامی تعدادی از بدهکاران کلان در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۰۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۴ 05 June 2014
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: صرف در اختیار داشتن اسامی بدهکاران بانکی برای شروع رسیدگی کافی نیست و باید ساز و کارهای قانونی برای رسیدگی همه‌جانبه در پرونده‌های مربوط به معوقات بانکی در نظر گرفته شود.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مساله معوقات بانکی و بدهکاران کلان بانکی و چگونگی رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده‌ها اظهار داشت: با توجه به آنچه مراجع رسمی اعلام کرده‌اند اسامی تعدادی از بدهکاران کلان در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: صرف داشتن اسامی برای شروع رسیدگی قوه قضاییه در این زمینه کافی نیست و علاوه بر آن باید مراجع ذی‌ربط شکایت خود را در این زمینه به دستگاه قضا تقدیم کنند.

 این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه قضائیه تنها در صورتی می‌تواند بدون مقدمه اقدام به رسیدگی به پرونده بدهکاران کلان بانکی کند که خطای صورت گرفته جرم بوده و دادستان طبق قانون اجازه ورود داشته باشد.
 
اسفنانی افزود: صرف در اختیارداشتن اسامی بدهکاران بانکی برای شروع رسیدگی کافی نیست و ابتدا باید ساز و کار اولیه در نظر گرفته شود، در غیر این صورت طبیعتاً قوه قضاییه امکان رسیدگی نخواهد داشت.
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اعلام اسامی بدهکاران بانکی مستلزم تشریفات قانونی است و فردی که جرمش در دادگاه اثبات نشده، طبق قانون نمی‌توان نامش را افشا کرد مگر اینکه طرح دعوی شود و شکایت صورت گیرد و در شکایت صورت گرفته رسیدگی علنی منظور شده باشد ،در این صورت امکان برخورد توسط قوه قضاییه وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها