بازدید 12070
۹

واکنش کیمیایی به «واکنش‌ها به کیمیایی»

گفت‌وگوی هفته پیش مسعود کیمیایی با روزنامه شرق و اظهاراتش درباره موضوعات و شخصیت‌های مختلف از جمله صادق هدایت، فروغ فرخزاد، محمود دولت‌آبادی و بهروز وثوقی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۴۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ 01 June 2014
گفت‌وگوی هفته پیش مسعود کیمیایی با روزنامه شرق و اظهاراتش درباره موضوعات و شخصیت‌های مختلف از جمله صادق هدایت، فروغ فرخزاد، محمود دولت‌آبادی و بهروز وثوقی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.

به گزارش برنا، بیشترین واکنش‌ها به صحبت‌های کیمیایی درباره نحوه غسل دادن فرخزاد بود. در صریح‌ترین اظهار نظر، پوران فرخزاد خواهر بزرگ فروغ فرخزاد، گفته‌های کیمیایی را تکذیب کرد و گفت او حتی در نزدیکی محل غسل فروغ نیز حضور نداشته است.

در حالی که واکنش‌ها به صحبت‌های کیمیایی همچنان ادامه دارد، او گفت: متاسفانه بعد از انتشار مصاحبه‌ام در یکی از روزنامه‌ها که بیشتر در آن خودم و اتفاقاتی که بر من رفته را توضیح دادم، بسیاری موضع گرفتند و گفتند حرف‌های من کذب و تحریف تاریخ است.

کیمیایی ادامه داد: من نه تاریخ را تحریف کردم، نه به کسی بی‌حرمتی کردم و نه کسی را زیر سوال بردم بلکه فقط خاطرات و اتفاقاتی که برای شخص مسعود کیمیایی پیش آمده را توصیف کردم.

وی افزود: کسانی که اندک علاقه‌ای به نوشته‌ها و فیلم‌هایم داشته باشند می‌دانند که اهل تحریف نیستم و فقط و فقط روایت خودم از اتفاقات مهم تاریخی را بیان کرده‌ام.

کیمیایی گفت: از اینکه شنیدم پس از انتشار مصاحبه‌ام، آدم‌ها دو دسته شده‌اند و دو دیدگاه مطرح می‌کنند، دلم شکست. من قصد ندارم با حرف‌هایم آدم‌ها را به جان هم بیندازم. تمام حرف من در نوشته‌ها و فیلم‌هایم درباره راه و رسم نزدیکی آدم‌ها و انسانیت است و سعی می‌کنم بگویم چه اتفاقاتی باعث دو رنگی میان آدم‌ها می‌شود. پس بنابراین لزومی نمی‌بینم با یک مصاحبه خودم باعث دو رنگی شوم.

این کارگردان با بیان اینکه همواره دغدغه‌اش انسانیت و راه‌های رسیدن به زندگی درست و انسانی بوده است، اظهار کرد: من همواره در نوشته‌ها و آثارم سعی می‌کنم انسان‌ها را با وجوه واقعی خود روبه‌رو کنم و هرگز نان به نرخ روز خور نبوده‌ام و نیستم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۹
عجب توجیهی. حالا گفتم حتما عذرخواهی کرده.
با سلام،
ايشان كلى حرف زده و  هيچگونه  پاسخى  در مورد تكذيبيه خانم پوران فرخزاد و اقاى سپانلو در مورد غسل مرحومه فروغ فرخزاد نداده اند. البته عقل سليم هم قبول نميكند كه چنين ادعائى از جانب اقاى كيميائى صحت داشته باشد.
"هرگز نان به نرخ روز خور نبوده‌ام و نیستم"
کیمیائی خوب، بد، زشت! این کارگردان به نام ایران را باید قدر بدانیم. بزرگ و بزرگی را ارزش بنهیم. او در تاریخ سینمای ایران همیشه زنده است و آثارش شناسنامه ملت ماست!
این توضیح کافیه که تو خروجی سایت گذاشتین آخه ؟؟؟؟!؟!؟؟!؟!؟!؟
ولی دروغ را با این حرفاش داره لاپوشانی میکنه. من هم حرفای درست زیاد میزنم ولی دروغ هم گاهی میگم. فیلماش دلیل دروغ نگفتنش نمیشه!
خدا از دلت خبر داره آقای کیمیائی
ای بابا دروغ گفتی دیگه
حداقل شهامت پذیرش اش رو داشته باش و توجیه نکن
خوب حالا یعنی چی
واقعا بوده و غسل داده
روایت خودم از واقعه یعنی چی، تخیل خودم یا واقعیت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر