بازدید 5067

جشن عید مبعث در حریم قدس رضوی

همزمان با نور باران حرا در حریم قدس رضوی هم جشن و سرور مبعث آخرین رسول بر پا شد.
کد خبر: ۴۰۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ 27 May 2014
همزمان با نور باران حرا در حریم قدس رضوی هم جشن و سرور مبعث آخرین رسول  بر پا شد.

به گزارش مهر، در شب نور باران حرا حریم قدس رضوی هم شاهد جشن و سرور عرشیان و فرشیان در مبعث آخرین رسول بود.

صدای پر جبرئیل شنیده می شود  تا در ماموریتی برگزیده ترین خلق را به رسالتی الهی مبعوث کند و پیام پروردگار خویش را این چنین منتقل کند؛ بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید، همان که انسان را از خون بسته‌ای خلق کرد، بخوان که پروردگارت از همه بزرگ ‌تر است، همان که به وسیله‌ قلم تعلیم کرد و به انسان آن چه را نمی‌دانست یاد داد...

این آیات از یک غار کوچک بر دل رادمردی نورانی تابید تا در صحرای محشر تلألو آن از همان غار، جهان و جهانیان را در پرتو خود به سمت روشنایی و زلال معرفت هدایت کند.

طنین صدای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی(ره)


در شب عید سعید مبعث طنین صدای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی پیچید تا هم نوا با شادی مردم عاشق ارادت خویش را به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) ابراز کنند.

این مراسم با حضور آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از مردم عاشق برگزار شد و در وصف بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به مدیحه سرایی پرداخته شد.

همچنین یکی از کارشناسان مذهبی در این مراسم ضمن تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: مبعوث شدن محمد امین(ص) به پیامبری آغاز انقلاب بزرگ علیه گمراهی و فساد و تباهی بود.

راه سعادت و نیکبختی بشر با رسالت آخرین پیامبر


حجت الاسلام جعفر طباطبایی افزود: در شب بیست و هفتم رجب، خداوند بر بشر منت گذاشت و آخرین پیامبرش را برای تربیت بشر مبعوث فرمود تا بوسیله او، بشر راه سعادت و نیکبختی را انتخاب کند.

وی اظهار کرد: بر اساس قرآن کریم، هدف اصلی از مبعوث شدن حضرت محمد (ص) دستیابی مردم به درک اجتماعی برای اقامه عدل و قسط در جامعه بود.

پس از آن نیز مداحی محمد رضا طاهری، اجرای گروه سرود و قرائت حدیث شریف کسا توسط مهدی میرداماد انجام شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در مورد برنامه های روز عید با بیان اینکه برنامه های جشن مبعث در روز عید هم ادامه خواهد داشت، افزود: همزمان با صبح عید و از ساعت 9:30 تا 11 با جشن ویژه بعثت نبی اکرم (ص) و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان این بنای مقدس، مسئولان کشوری، استانی و شهری و عموم زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

پیام‌های بعثت پیامبر اکرم (ص) بیان می شود


حجت الاسلام جلال حسینی ابراز کرد: پس از این برنامه هم بیان احکام توسط حجت الاسلام قنبریان و سخنرانی حجت الاسلام معرفت با موضوع بیان پیام‌های بعثت پیامبر اکرم (ص) برگزار و تا لحظه اذان ظهر ادامه می‌یابد.

وی ابراز کرد: در بخشی دیگر، برنامه‌ها همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت زیارت رجبیه توسط مهدی میرداماد آغاز  و با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی با موضوع پیام بعثت تا ساعت 14 ادامه می‌یابد.

حسینی با بیان اینکه از ساعت 18:30 روز عید با مدیحه سرایی حاج مهدی نیکبخت آغاز می‌شود، گفت: بعد از آن  سخنرانی حجت الاسلام ابوالفضل موسوی کاهانی و با موضوع بیان سیره و زندگانی معصومین (ع) ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: پس از آن نیز اجرای گروه سرود را داریم و سپس حجت الاسلام دارینی به بیان احکام می‌پردازد و برنامه‌های این بخش همزمان با اذان مغرب به پایان می‌رسد.

حسینی بیان کرد: بخش  پایانی این برنامه ها هم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت زیارت امین الله توسط مهدی میرداماد آغاز و پس از آن گروه سرود اثر خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: در ادامه حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی به بیان مناقب و فضائل پیامبر اکرم (ص) می پردازد، همچنین مدیحه سرایی حاج جعفر ماه رخسار و قرائت دعای توسل توسط حاج محمد رضا طاهری هم از دیگر برنامه‌های این روز بوده و با قرائت این دعا این مراسم در ساعت 22:30 به پایان می رسد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر