بازدید 3918

تحلیل اطلاعات مربوط به معوقات بانکی مهم است

تحلیل و ارزیابی اطلاعات مربوط به بدهی‌ها چه آن میزان که متعلق به افراد حقیقی و چه آن میزان که متعلق به افراد حقوقی است،‌ بسیار مهم است.
کد خبر: ۴۰۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 13 May 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره معوقات میلیاردی بانک‌ها گفت:‌ تحلیل و ارزیابی اطلاعات مربوط به بدهی‌ها چه آن میزان که متعلق به افراد حقیقی و چه آن میزان که متعلق به افراد حقوقی است،‌ بسیار مهم است.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد معوقات میلیاردی بانک‌ها گفت:‌ تحلیل و ارزیابی اطلاعات مربوط به بدهی‌ها چه آن میزان که متعلق به افراد حقیقی و چه آن میزان که متعلق به افراد حقوقی است،‌ بسیار مهم است.

وی یک دسته از بدهکاران را شرکت‌های دولتی برشمرد و در ادامه عنوان کرد: یک بخشی از این بدهی‌ها نیز مربوط به حوادث طبیعی و سیل است؛ مثلاً از سال 82 تا الان بدهی‌های زلزله بم هنوز تصفیه نشده است و آن دسته که از قبل از زمین‌لرزه بدهکار بودند را نیز باید به آن اضافه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های حقوقی به‌عنوان گروهی دیگر از بدهکاران بانکی نام برد و گفت: این شرکت‌ها به‌دلیل مشکلات اقتصادی دچار چالش‌های مالی شده‌اند.

وی افراد حقیقی را دیگر صاحبان بدهی‌های بانکی برشمرد و گفت:‌ این افراد در حقیقت صاحبان بنگاه‌های اقتصادی بوده‌اند و از نظر اقتصادی می‌توان برآورد کرد که عدم پرداخت بدهی‌شان محصول شرایط نامتعادل اقتصادی است.

نماینده مردم کرمان اضافه کرد:‌ گروهی نیز مربوط به کسانی است که وام خود را در محل‌های غیر مرتبط و مثلاً دلالی و سفته‌بازی به‌کار گرفته‌اند.

پورابراهیمی در پایان نتیجه‌گیری کرد: این طور نیست که یک مجموعه آدم آمده باشند و همه منابع بانکی را برده باشند و آمار بدهکاران نیازمند تحلیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار