بازدید 11790

مشکل حقوق بازنشستگان حل می‌شود

جمعی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 25 درصدی حقوق در سال 93 شدند.
کد خبر: ۳۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴ 29 April 2014
جمعی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 25 درصدی حقوق در سال 93 شدند.

به گزارش ایران، این افراد در تماسی با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه فوق اظهار داشتند: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی حقوق ماه فروردین را برای سایر سطوح دستمزدی 20 درصد افزایش داده که این اقدام در مقایسه با پرداختی‌های سال‌های گذشته و ماده 96 قانون تأمین اجتماعی مغایرت دارد از طرفی، معمولاً همه ساله میزان درصد افزایش برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران یکسان اعمال می شد اما امسال به حقوق حدود 57 درصد از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر 25 درصد کامل اضافه شده ولی برای دیگر افراد که دریافتی‌های متفاوت دارند فقط 20درصد پرداخت کرده‌اند و ما نسبت به این تفاوت پرداخت اعتراض داریم.

آن‌ها در ادامه از مسئولان دولت تقاضا کردند با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و افزایش هزینه‌های درمانی بازنشستگان نسبت به برقراری عدالت و رفع تبعیض ایجاد شده مشکل معیشتی جمع کثیری از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را برطرف کند.

آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه‌ای به هیأت دولت توضیح داده که بودجه لازم برای پرداخت 25 درصد افزایش به تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده و‌ساز و کار پرداخت آن هم فراهم است لذا در صورت تصویب هیأت وزیران، مشکل حقوق تعداد قابل توجهی از بازنشستگان بطور کامل حل خواهد شد.  
در تماس با محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، وی اظهار داشت: پیشنهاد افزایش سایر سطوح دستمزدی بازنشستگان به دولت ارائه شده که به محض تصویب آن سازمان تأمین اجتماعی تفاوت 5 درصدی افرادی که حقوق فروردین‌ماه را با افزایش 25 درصدی دریافت نکرده‌اند محاسبه و به حساب آنان واریز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رویکرد و جهت‌گیری دولت یازدهم درخصوص مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همواره در جهت بهبود زندگی و ارتقای سطح معیشت آنان است و اقدام‌هایی که تاکنون از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این قشر صورت گرفته جملگی در امتداد افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان بوده است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس