بازدید 10937

چرا خط سه مترو ناقص افتتاح شد؟

شهرداری مکلف است ‌‌نهایتا تا آبان‌ماه امسال این نواقص را در بخش‌های نصب پله‌های برقی که به‌دلیل ارتفاع زیاد انجام نشده است رفع کند و همچنین نسبت به تکمیل ایستگاههای دیگر اقدام کند.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 26 April 2014
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در واکنش به افتتاح ناقص بخش جنوبی خط سه متروی تهران گفت: در یک ماه آینده با بازدید میدانی از بخش‌های افتتاح شده ضعف‌های آن شناسایی می‌شوند و شهرداری مکلف است تا آبان امسال نواقص موجود را رفع کند. با وجود تاخیر در افتتاح بخش جنوبی خط سه متروی تهران این بخش با نواقص زیادی همراه است به‌طوری که نارضایتی مردم را به‌همراه داشته است.

به نوشته آرمان، احمد دنیامالی در واکنش به این نواقص گفت: شهرداری مکلف است ‌‌نهایتا تا آبان‌ماه امسال این نواقص را در بخش‌های نصب پله‌های برقی که به‌دلیل ارتفاع زیاد انجام نشده است رفع کند و همچنین نسبت به تکمیل ایستگاههای دیگر اقدام کند.

او در پاسخ به این پرسش که «آیا بهتر نبود بخش جنوبی خط سه مترو که بیشتر توسط اقشار کم‌درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد در اولویت جدی شهرداری قرار می‌گرفت و بهره‌برداری آن به‌طور کامل انجام می‌شد؟» گفت: این مطلب درست است امّا باید تقاضای سفر در این خط سنجیده شود. شهرداری نیز بر اساس خواست شورا مکلف است حداکثر تا آبان‌ماه نسبت به تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده و نصب پله‌های برقی اقدام کند و همچنین باید ساعت حرکت مترو در فاصله ورود قطار در ایستگاه همانند سایر خطوط موجود شود.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که «آیا شهرداری برای تکمیل این خط مشکل مالی یا کمبود اعتبارات دارد؟» گفت: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات لازم مشکلی وجود ندارد و تنها تجهیزات مورد نیاز به‌دلیل واردات‌ از خارج از کشور زمان‌بر شده است.

عضو شورای شهر تهران درباره افتتاح ناقص بخش جنوبی خط سه مترو و ارائه سرویس‌ در ساعات غیر اوج مصرف (پیک) اظهار کرد: نصب پله‌های برقی در این ایستگاه‌ها شش ماه به طول می‌انجامد و پیش‌بینی می‌کنیم پس از مهرماه امسال این بخش از خط سه به‌طور کامل در ساعات روز به بهره‌برداری برسد.

او با بیان اینکه فعلاً بخش جنوبی خط سه (ایستگاه آزادگان) تا چهارراه ولی‌عصر به‌صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده است، اعلام کرد: بدون شک خط سه مترو تهران یکی از خطوط پر مسافر متروی تهران خواهد بود که اینک به‌طور موقت این بخش از خط سه به‌منظور بارگیری به بهره‌برداری رسیده است.ایلنا نوشت: رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در‌‌نهایت آبان‌ماه امسال شاهد بهره‌برداری کامل خط سه مترو از ابتدای آن یعنی ایستگاه آزادگان تا مصّلی باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان