بازدید 5929

اعتراف حداد عادل به حال نامساعد زبان فارسی

رئیس بنیاد سعدی با بیان اینکه مهم‌ترین تهدید زبان فارسی کم کاری ماست گفت: حال زبان فارسی بد نیست؛ خیلی هم تعریفی ندارد و ان شاءالله بهتر می‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱ 25 April 2014
رئیس بنیاد سعدی با بیان اینکه مهم‌ترین تهدید زبان فارسی کم کاری ماست گفت: حال زبان فارسی بد نیست؛ خیلی هم تعریفی ندارد و ان شاءالله بهتر می‌شود.

دکتر غلامعلی حدادعادل در حاشیه نشست بنیاد سعدی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه فکر تاسیس این بنیاد به سال ها پیش بر می‌گردد گفت: بنیاد سعدی رسما از یکسال پیش یعنی روز اول اردیبهشت 92 کار خود را آغاز کرده است و در این یکسال تلاش کرده‌ایم تا مقدمات کار را از حیث تامین نیروی انسانی و تهیه و تدوین مقررات مورد نظر فراهم کنیم.

وی گفت: تلاش ما در سال اول معرفی بنیاد سعدی در داخل و خارج کشور بود و عده ای از نیروهای جوان را نیز برای کار جذب کرده‌ایم و نمودار سازمانی و تشکیلاتی خودمان را به تصویب رسانده‌ایم و آرام آرام کارمان را آغاز می‌کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: در این نشست از چند ده نفر از کسانی که در طول سال‌های گذشته تجربه حضور در کشورهای خارجی و تدریس زبان فارسی را داشته‌اند دعوت کردیم و قصد داریم برای هر کشور و منطقه خاص یک شورای راهبردی مرکب از صاحب نظرانی که این تجربه ها را دارند ایجاد کنیم.

حدادعادل گفت: در این جلسه نیت و برنامه‌هایمان را برای متخصصان آموزش زبان فارسی در خارج از کشور بیان کردیم و آنها نیز بعضا اظهارنظرهایی کردند و این قدم اول برای بنیادی چابک، چالاک و تخصصی است تا با علاقه کار آموزش زبان فارسی را در خارج از کشور به غیر ایرانیان و ایرانیان مقیم خارج از کشور به عهده بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در این راه امیدواریم دولت محترم نیز پشتیبانی‌های لازم را از بنیاد سعدی به عمل بیاورد، چراکه این بنیاد مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی را دارد.

وی تاکید کرد: همه استادان دانشگاه‌ها و علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی به این بنیاد کمک کنند.

حدادعادل تصریح کرد: هر جایی که زبان فارسی باشد ما هم هستیم؛ در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر