بازدید 5216
در دیدار هنرمندان با رئیس سازمان سینمایی مطرح شد

گلایه‌های مدیرعامل خانه سینما

کد خبر: ۳۹۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰ 07 April 2014
محمدمهدی عسگرپور رئیس خانه سینما گفت: امیدواریم امسال سال تقویت امنیت شغلی سینماگران باشد. این مسأله از سوی صنف‌های سینمایی جدی گرفته شود و نهادهای صنفی به بلوغ برسند.

به گزارش تسنیم، دیدار نوروزی حجت‌الله ایوبی با جمعی از هنرمندان سینما عصر امروز در خانه سینما برگزار شد. محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما در این دیدار گفت: بعد از بازگشایی خانه سینما توسط دولت جدید که در دولت قبل تعطیل شده بود، تعدادی از خبرگزاری‌های خارج از کشور و با مجوز وزارت ارشاد، وقتی وارد خانه سینما شدند بنای کوچک این ساختمان را که دیدند باورشان نمی‌شد که چنین خانه‌ای با چنین وسعتی دعواهایی را داشته است. اما تمام دعوا سر این ساختمان نبود بلکه سر قدرت سینما بود. 

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبری گفت: نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ توسط رهبری می‌تواند اسباب خیلی از مسائل برای سینما باشد که در خانه سینما مطرح شده است. یکی از این‌ها بحث امنیت شغلی است که البته با تعریف‌های مختلفی این موضوع مطرح شده و خانه سینما در دوره‌های مختلفی این موضوع را دنبال کرده است و مبنای دعوای ما با دولت دهم سر همین تعبیر امنیت شغلی بود. چون مولفه‌ها و نوشتاری که در این زمینه ارائه کردیم وجود داشت که شاید به مذاق دولت خوش نیامد. نمونه‌ای از آن اینکه 85 درصد از مشاغلی که در سینما حضور داشتند عضو صنف سینمایی نیستند. واقعیت این است بارها ما این موضوع را به وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کردیم و موضوع عضویت در صنف و بیمه بیکاری از دیگر مواردی است که در این نوشتار لحاظ شده است. من برای بار چندم از سازمان سینمایی درخواست می‌کنم موضوع امنیت شغلی را بررسی کند که توجه به این موضوع باعث می‌شود نهادهای صنفی بالغ و فراگیر شوند.

وی با اشاره به برخی از کارهای کارگردان اولی که در سینما ساخته می‌شود گفت: برخی از کارگردان‌ها، تهیه‌کننده و فیلمسازان اولی که در طول چند سال گذشته وارد مجموعه سینمایی شدند که با سرمایه برخی افراد حمایت می‌شدند ولی اساسا کار اول آنها کار آخر آنها بود و عملا حضور اینها امنیت شغلی را در سینما به خطر می‌انداخت.

مهدی عسگرپور مدیر خانه سینما با اشاره به صندوق بیمه بیکاری گفت: صندوق بیمه بیکاری در برنامه توسعه چهارم تصریح کرده است که باید مبلغی تعلق بگیرد تا این صندوق راه‌اندازی شود. ولی باز هم در دوره قبلی طرحشان بر این نبود که مبلغ این صندوق را تامین کنند و ترجیح دادند بن‌های خرید گوشت و مرغ به سینماگران داده شود. در صورتی که آنچه که مربوط موضوعات صنفی است زیرساخت‌هایی است که باید انجام شود و صندوق بیمه بیکاری که تمام پیکره سینمایی به آن وابسته است.

وی ادامه داد: تمام اطلاعات صندوق بیمه بیکاری مشخص شده است و تمام پیکره آن ترسیم شده است و تنها نیاز به یک لبیک داریم تا بودجه‌ای به آن اختصاص داده شود. 

وی ادامه داد: حتما این صندوق از سوی اهالی سینما اداره خواهد شد چون در آیین‌نامه این موضوع آمده است که بخشی از آن را خود اهالی سینما می‌پردازند.

ایوبی در پایان ضمن امیدواری به اینکه سال جدید سالی همراه با تقویت امنیت شغلی از سوی صنوف باشد، گفت: از مدیریت سازمان سینمایی تقاضا داریم، این مدیریت از جهت صنفی با جای مشخصی طرف مذاکره شود و تجربه تلخ دوره قبلی مدیریت سینمایی را تکرار نکند.

عسگرپور همچنین در این نشست با اشاره به فضای کم سالن سیف‌الله داد خانه سینما گفت: ما در این فضا مجمع عمومی‌ای را برگزار می‌کنیم که از ظرفیت این سالن هم بیشتر است و امیدوارم ترتیبی اندیشیده شود تا فضای محترمانه‌تری برای اهالی سینما مهیا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار