بازدید 2928

نشست شورای امنیت درباره آوارگان سوری

اعضای شورای امنیت سازمان ملل باردیگر پشت درهای بسته بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و از نحوه ارسال کمک های انساندوستانه برای آوارگان سوری ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۳۸۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵ 29 March 2014
اعضای شورای امنیت سازمان ملل باردیگر پشت درهای بسته بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و از نحوه ارسال کمک های انساندوستانه برای آوارگان سوری ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که عصر جمعه به وقت محلی برگزار شد، والری آیموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک های انساندوستانه گزارشی از روند ارسال کمک های اضطراری برای آوارگان سوری به اعضای شورای امنیت ارایه داد.

در این نشست باردیگر بر اجرای کامل مفاد قطعنامه ماه گذشته شورای امنیت که از دولت و گروههای مخالف در آن کشور می خواهد مسیر ارسال کمک های انساندوستانه برای مردم سوریه را فراهم کنند، تاکید شد.

والری آیموس بعد از این نشست در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی از روند ارسال کمک های بشر دوستانه برای مردم سوریه به ویژه مردم مناطقی که در محاصره قرار دارند، گفت: به رغم تلاش های سازمان ملل متاسفانه تغییر در وضعیت ارسال کمک ها در مناطق مختلف سوریه با مشکلات عدیده ای روبرو است.

سیلوی لوکاس، نماینده دایم لوگزامبورگ که به نمایندگی از کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت برای ماه جاری میلادی را برعهده دارد به خبرنگاران گفت : اعضای شورای امنیت از گزارش امروز والری آیموس در خصوص مانع تراشی بر سر راه کامیون های حامل کمک های انساندوستانه به این نتیجه رسیدند که قطعنامه ماه گذشته در این خصوص پیامد مثبتی به همراه نداشته است.

وی افزود: این گزارش نشان می دهد که دولت سوریه همچنان ازهمکاریهای همه جانبه با امدادگران سازمان ملل برای توزیع کمک های بشر دوستانه بین مردم این کشور خودداری می کند.

بشار جعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از این گزارش گفت: گزارش معاون دبیرکل از اوضاع سوریه همچنان جانبدارنه است و هیچ اشاره ای به اقدامات گروههای تروریستی که با سرمایه کشورهای خارجی فجایع انسانی می آفرینند، نمی کند.

وی اظهار داشت که برای بهبود شرایط کمک رسانی باید معضل تروریسم که مانع اصلی قطع کمک های بشردوستانه به مناطق محروم شده را ریشه کن کنیم و از برخی از کشورهای عضو شورای امنیت خواست به جای همکاری با گروه های تروریستی در کنار دولت سوریه بایستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل