بازدید 10338

تخت جمشید در صدر جذب بازدیدکنندگان نوروزی

کد خبر: ۳۸۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰ 28 March 2014
ریس ستاد هماهنگی خدمات سفر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید بیشترین تعداد بازدیدکنندگان نوروزی در کشور را به خود اختصاص داده است.

مهران سوخکیان عصرجمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مجموعه جهانی تخت جمشید با 45 هزار و 432 نفر بازدید در روز هفتم فروردین ماه توانست رتبه نخست بازدیدکنندگان در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: مجموعه حافظیه با 41 هزار و 930 و سعدیه با 33 هزار و 400 مورد بازدید کننده تا روز هفتم فروردین ماه بیشترین آمار بازدید در بین آثار تاریخی استان فارس را به خود اختصاص دادند.

سوخکیان بیان کرد: از تاریخ 25 اسفند سال گذشته تا پایان روز هفتم فروردین جاری، در مجموع تعداد یک میلیون و 246 هزار و 469 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی تخت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بازدید کردند.

ریس ستاد هماهنگی خدمات سفر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

سوخکیان ادامه داد: همچنین در این مدت زمان، تعداد دو میلیون و 361 هزار و 884 نفرشب در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های نوروزی، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسرای ادارات، سالن های ورزشی و خوابگاه های دانشجویی در استان مستقر شدند.

وی عنوان کرد: در روز هفتم فروردین ماه سال 93 تعداد 425 هزار و 651 نفرشب در استان فارس اسکان یافتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان